Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic phI kontra phII


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej nieobecności <szukaj> nie było ale to nie znaczy, że mój romans z marką Renault się zakończył ! obecnie posiadam Lagunę III z której jestem bardzo zadowolony i potrzebuję kupić drugi samochód :?: pod nóż trafił Grand Scenic jako, że nigdy nie jeździłem vanem postanowiłem poprosić was o pomoc. Zastanawiam się po pierwsze czy ma to być model z przed liftingu czy raczej już po ^^ na zewnątrz widać różnicę ale czy oprócz tego coś się zmieniło z wyglądu wewnętrznego lub komfortu ? jakieś nowinki technologiczne ? Druga sprawa silnik, oczywista diesel ! najmniejsza jednostka jaka wchodzi w grę to 1.9 120KM lub mocniejsza odmniana który była po liftingu czyli 130km Powiedzcie mi czy ta jednostka się sprawdza w samochodzie o takiej bryle ?? czy może lepiej poszukać sprawdzonej 2.0DCi którą to mam w Lagunie :) ?? Na koniec sprawa automatu ! ile biegów ma automat w scenicu ?? w Lagunie mam 6biegową skrzynie i jestem naprawdę zadowolony. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa: poliftingowiec ma poprawione błędy jakie były zauważone w przedliftingowych. Co do małżeństwa silnika z automatem nie mam pojęcia, wiem ze tego 120konnego do normalnego sceniola w zupełności wystarcza.

Jeśli przedłużany będzie w tylnej części zazwyczaj powietrze woził, to wystarczy w zupełności.

Co innego jak zazwyczaj będzie komplet na pokładzie (7 osób ) i zapakowany do pełna.

Jak to ma być w automacie i na takie zastosowania, to raczej szukaj 2,0, dla świętego spokoju...

Rozważ jeszcze wersję z FAP albo bez niego. To może być upierdliwe jak auto tylko do miasta.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź <szukaj> po przeanalizowaniu w grę wchodzi wersja po faceliftingu ! silnik 1.9 manual lub 2.0 DCI manual/automat interesuje mnie tylko wersja Grand Scenic. Czy ktoś z posiadaczy miał już okazję przewozić osoby w dodatkowym rzędzi ^^ wychodzę z założenia, że samochód będzie użytkowany głównie jako 5 osobowa maszyna do zadań specjalnych dlatego też potrzebuję baganiżnik, a że scenic jest wysoki to nada się idealnie ! ale czasami jakby większa ekipa się zebrała to można by zrobić wyjazd w 7 osób jednym samochodem oczywiście wtedy obowiązkowo baganiżk dachowy bo rozumiem, że bagażnik w środku znika :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądam oferty i zastanawia mnie navi fabryczna, która nie zawsze się znajduje w wyposażeniu ! Czy można takową zamontować samemu ?? wydaje mi się, że nieco inny jest panel z prędkościomierzem ? Druga sprawa zauważyłem, że modele z końca produkcji mają już navi z joystickiem czy taka też wchodzi w grę jeżeli kupiłbym rocznik np. 2007 ? Bardzo dużo używam nawigacji w samochodzie a nie lubię mieć przyklejonego dziadostwa na szybie :?: Czy fotele w 3-cim rzędzie składają się do podłogi ? gdzie jest wtedy koło zapasowe ? oraz czy po złożeniu podłoga jest równa ? Czy silnik 1.9 DCi 130 KM został poprawiony względem poprzednika ? mam złe wspomnienia z jednostki dci 120 ! Na koniec czy to jest możliwe, że 1.9 zbiera się lepiej od 2.0 DCI ? przynajmniej takie informacje znalazłem na google <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zestaw naprawczy.

Ewentualnie winda z Espase-a albo VW zabudowana pod podłogą bagażnika. Jest opis na forum, a mieści się tam nawet pełnowymiarowe koło, choć lepiej jak jest dojazdówka, nie jest wówczas widoczna poniżej zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2.0 nie ma dojazdówki, fotele składają się na równo w podłogę (u mnie w galerii masz fotkę bagażnika ze złożonymi fotelami), co do przewożenia tam dorosłych to moja teściowa się tam mieści, trzeba tylko przesunąć drugi rząd trochę do przodu ale na krótkich odcinkach da radę.

Edytowane przez Tomaszb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie wysuwać fałszywych teorii. Do GSII standardowo nie było koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy wspomniany wcześniej. Koło można było zamówić jako wyposażenie dodatkowe (dojazdówka 175/70R16 udało mi się sprawdzić robiąc po omacku zdjęcie pod samochodem <szukaj> ) i było zawieszone pod podwoziem z tyłu z prawej strony na windzie.

 

thumb_hosting_zdjec_1398718156__dsc_0488maly.jpg

Zdjęcie jest podłe robione wieczorem po omacku i tak wygląda umiejscowione fabrycznie koło dojazdowe w GSII

 

Opisywano na forum możliwość zaadoptowania windy z Espace. W razie czego da się tam wcisnąć pełnowymiarowe koło, ale rzeczywiście wystaje i zmniejsza znacząco prześwit. (Umiejscowienie koła i sposób obsługi windy jest w instrukcji SII na stronie 5.02). Inna sprawa że nie tak łatwo znaleźć na rynku GSII z fabrycznym kołem zapasowym (większość oglądanych przeze mnie egzemplarzy w czasie poszukiwań mojego nie miała go w wyposażeniu). Ważna informacja, jeżeli GSII miał w wyposażeniu koło zapasowe a był fabrycznie na aluminiowych to w skład tego elementu wchodził komplet śrub do felgi stalowej w oddzielnej paczce (w sumie nie wiem po co, ale w moim takie coś było i jest dalej).

 

Uczulam także przy poszukiwaniu GSIIphII na to ze nie wszystkie samochody były siedmiomiejscowe. Od wprowadzenia phII pojawiła się możliwość wyboru wersji pięcio lub siedmiomiejscowej. W pięciomiejscowej tam gdzie powinny być dodatkowe fotele są dwa zagłębienia pod podłogą bagażnika, przydatna przestrzeń. U mnie mieści się tam: dwa trójkąty (zdarza mi się jeździć z przyczepą i wtedy trzeba mieć drugi), odkręcony hak holowniczy (wysięgnik z kulą), apteczka, gaśnica, walizeczka z kompletem kluczy (płaska), zestaw pasów do mocowania ładunku oraz zapasowe pióra wycieraczek. Nie wydaje mi się żeby łatwo było przerobić pięciomiejscowego na siedmiomiejscowego, kiedyś już o tym pisałem.

 

Rabcio rozumiem że wolisz diesla, ale jeżeli znajdziesz ciekawe 2.0 16V lub 2.0 T to też się zastanów. Jeżeli nie będziesz robił zbyt dużych przebiegów może to być mniej problematyczny wybór w porównaniu do diesli i ich przeszłości u poprzednich właścicieli a nie spalają jakoś oszałamiająco dużo za to mocy jest sporo a eksploatacja jeżeli chodzi o silnik jest praktycznie bezproblemowa (z własnego doświadczenia, w moim bardziej daje mi w kość osprzęt). Co do modyfikacji 1.9 dci do wersji poliftowej (130 KM) z pierwszej ręki czyli mojego zaufanego warsztatu i w nich zdarzają się obrócone panewki co ponoć było przywarą tylko silników 1.9 dci 120 KM. 2.0 dci w wersji z automatem zdaje się ma niezależnie od rocznika FAP i wszelkie związane z nim możliwe przygody.

 

Co do fabrycznej nawigacji: mogła być z joystickiem na środkowym schowku z podłokietnikami, mogła być także w wersji ze sterowaniem na radiu (obejrzyj czerwonego SIIphII Baciusia, w jego samochodzie jest taka nawigacja). Nie wiem jak z aktualizacją map, musisz poszperać żeby nie wpakować się w niepotrzebny wydatek. Dobrym rozwiązaniem zewnętrznej nawigacji jest zamocowanie jej jak w samochodzie Sanfran (znajdziesz w opisach samochodów użytkowników). Próbowałem też w ten sposób, ale jak dla mnie póki co wygodnie jest na szybie po lewej stronie (przy słupku), ale każdemu według potrzeb.

 

Co do wyciągania foteli: bez problemu wyciągniesz fotele II rzędu, fotele III. są pod podłogą bagażnika i nie ma potrzeby ich demontażu żeby wpakować duże ładunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku tylko diesel ma prawo bytu <szukaj> możę nie jeżdżę długich tras ale robię dużo kilometrów rocznie prawie 22,000 :?: nawet gdybym jeździł tylko po mieście to i tak 1.9 DCI spali mniej niż 2.0 PB do tego osiągi na korzyść Diesla jeżeli chodzi o eksploatacje to mam już niejako doświadczenie i wiem, że diesel jeżeli się o niego dba to praktycznie wymieniamy tylko olej ! zastanawiam się tylko pomiędzy 1.9 albo 2.0DCI bo jak już pisałem wcześniej osiągi ma lepsze mniejsza pojemność co mnie bardzi zdziwiło :P Jeżeli chodzi o FAP to jest mi on obojętny w Lagunie posiadam FAP przebieg 170,000 i zero problemów tylko trzeba uważać aby nie wyłączyć silnika podczas wypalania więc nie mam pojęcia dlaczego ludzie tak psioczą ^^ dla mnie bajka ! jeszcze mi się nie zdażyło, żeby laguna zostawiła dym za sobą podczas dynamicznych startów z pod świateł więc FAP jak najbardziej może być :) ale nie o Fapie rozmawiamy ! muszę wiedzieć czy 1.9 DCI po lifcie jest równie nie zawodny jak 2.0 DCI :) Wracając do navi czy jest możlwiość gdybym znalazł wersje bez tego wynalzku aby ją zamontować samemu ? widziałem na allegro kompletne zestawy tylko jak to się ma praktyce ? bo daszek pod którym jest prękościomierz i wyświetlacz radia jest chyba nieco inny w przypadku navi tak ? wydaje mi się, że jest większy. Przeczesując ogłoszenia znalazłem parę sztuk wyposażonych w panoramiczny dach, czy są z nim jakieś problemy w postaci przeciekania albo blokowania mechanizmu ?? Czy szyba II rzędu również się otwiera czy jest na stałe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy szyba II rzędu również się otwiera czy jest na stałe ?

Jeśli chodzi Ci o szybę w drzwiach to jest otwierana, jeśli zaś miałeś na myśli szybę na błotniku (czyli trzeci rząd) to jest na stałe, nie otwierana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pisząc o szybie II rzędu miałem na myśli szybę dachową troszkę, źle sformuowałem <szukaj> Przyzwyczaiłem się diesla :?: jedyna benzyna jaka mogłaby wchodzić w grę to 2.0 T ale i tak wątpie aby mój wybór padł właśnie na ten silnik ! jak już pisałem wcześniej osiągi podobne do 2.0 DCI a spalanie dużo wyższe na forum Laguny chłopaki wrzucają chipa do silnika 2.0 DCI 150 KM uzyskując 175 KM efekt ?? silnik szybszy i bardziej ekonomiczny ! w mieście spalanie dla wersji manualnej wynosi 7-8 L jest to wynik całkowicie do przyjęcia ^^ musiałbym się przejechać 2.0T i 2.0 DCI wtedy mógłbym porównać dokładnie.

 

Dodano: 19 maj 2014 - 19:32

Panownie czy w Grand Scenicu II ph I silnik 1.9 DCI o mocy 130 KM to ta sama jednostka, która jest montowana w wersji PH II ?? Kurcze przeglądam ogłoszenie wersji przed liftingowych i chodzi mi po głowie 1.9 DCI ale wiem, że silnik nie jest idealny :) stąd moje pytanie ! poza tym według danych wersja 120 KM ma ponad 12 sekund do "setki" jakiś kosmos :) gdzie silnik 130 KM ma poniżej 10 sekund... Na koniec czy wersja Grand Scenic ph II jest gabarytowo większa od modelu PhI ?? wyczytałem gdzieś w intnernecie, że facelifting zwiększył nieco bryłę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!