Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenika


st4siu

Rekomendowane odpowiedzi

W kwestii naklejki na progu nadmienię że nawet jeżeli jest to w chwili obecnej powinna być już zżółknięta (widać to na jasniejszych kolorach), jeżeli będzie wyglądała na świeżą lub w innym odcieniu niż z drugiej strony to juz wiesz co mogło byc grane. Z własnej obserwacji: po mniej więcej 1,5-2 lat od wymiany naklejki na jasnym kolorze juz nie zauważysz która jest starsza. I przy okazji, te naklejki same się nie odklejają :!: w razie mętnych tłumaczeń sprzedającego. Zazwyczaj po naprawie blacharskiej w ASO naklejki wracają, jak jest lepiej ogarnięty niezależny warsztat to też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli każdy scenic bez napraw musi mieć naklejkę?

Nie musi. Na tym forum jest przynajmniej jeden użytkownik, który tych naklejek się pozbył jedynie z powodów estetycznych. Jak wiadomo naklejki te z biegiem czasu żółkną, jest to szczególnie widoczne na jasnym lakierze.

Niemniej jednak nie zmienia to faktu, iż brak tych naklejek powinien wzbudzać nasze podejrzenia, że coś mogło (ale nie musiało) być robione.

Tych oryginalnych naklejek jest więcej, 2 sztuki na progach i 4 pod klapą bagażnika. Zdjęcia w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma naklejek - to są odpryski na lakierze. Zrywać je samemu dla celów estetycznych - wg mnie głupota. Tu w pracy na kompie nie mam, być może w domu na laptopie - mam zdjęcia mojego progu i efektu jazdy bez naklejki. Odpryski praktycznie do gołej blachy. Nie bez powodu te naklejki tam dali. Takie newralgiczne miejsce.

 

W linku, który dał damiar do naklejek - wg mnie naklejki na pierszym scenicu (srebrnym) są nieoryginalne. Oryginalnie są naklejane jak na tych fotkach z niebieskim. Nie są one do końca progu, a zostawiony jest mały ok. 5mm "margines" z tyłu progu.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie naklejki na pierszym scenicu (srebrnym) są nieoryginalne.

Skoro tak uważasz, to sobie tak uważaj......

To nie przypadkowe fotki znalezione w necie, ale te które sam robiłem na potrzeby tamtego tematu przy aucie syna, a to było sprawdzane dokładnie przed zakupem miernikiem elektronicznym..

Blacharka nie była ruszana i wszędzie ta sama grubość lakieru. (w granicach dopuszczalności)

Auto z 2004 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, zgadzam się z tym co piszesz. Producent umieścił tam te naklejki w konkretnym celu i nie powinno się ich zrywać ot tak sobie. Sugeruje jedynie autorowi tematu, że jest taka możliwość.

Teraz już nie potrafię odszukać tego tematu, ale była podobna dyskusja na temat tych naklejek i tam ktoś opisywał, że pozbył się ich bo były pożółkłe i chyba nawet zaczęły się już odklejać. Jakie skutki to za sobą niesie, to nie wiem. Chętnie zobaczę zdjęcie, o którym piszesz.

U mnie naklejki są tak ja ma gojgien, do końca progu. Jedna oryginalna z 2003 roku, druga naklejana w ASO po naprawie lakierniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u siebie usunąłem obie naklejki bo wyglądały już trochę nie estetycznie, potem była polerka całego auta i przyklejone nowe oryginalne naklejki z ASO ,zamienniki sprzedawane na allegro zdecydowanie różnią się grubością ,i troszkę kształtem .Naklejka chroni przed odpryskami ale zauważyłem na autach znajomych że odpryski pojawiają się poza naklejką .Koszt naklejek w ASO to ok 140 zł...zamienniki z allegro jakieś 30 zł,ale jakość już nie ta :

http://allegro.pl/naklejka-folia-ochronna-renault-scenic-ii-blotnik-i4329225836.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

-listwy w kolorze nadwozia, brak napisu SCENIC na pokrywie bagaznika, naklejek na progach nie widzę (przyjrzeć się trzeba na żywo);

-urwana dźwignia regulacji wysokości fotela kierowcy;

-system start&stop, ach ci Francuzi, tak wyprzedzić konkurencję, pewnie spełnia przez to normę EURO 78 ;)

-wygląda jakby nie miał prawej rolety przeciwsłonecznej lub jej zaczepu, do sprawdzenia. Ta wersja wyposażenia powinna mieć rolety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych komisach (3 obok siebie) zawsze jakieś sceniole stoją. Ja mam do tego miejsca z 2,5 km i przeciętnie 3 razy na tydzień mijam to miejsce 2 czasami 3 razy. Niestety nie zwracam uwagi na to co tam jest, czy jest coś nowego albo ciekawego, ba nawet się nie zatrzymuję, bo miejsce zbytnio do tego nie zachęca. Zakorkowana DK78 pomiędzy rondem i światłami i brak miejsc parkingowych.

Faktem jest, że to co na fotkach nie do końca zgadza się z opisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-listwy w kolorze nadwozia, brak napisu SCENIC na pokrywie bagaznika

Listy w kolorze nadwozia może oznaczać prace artystyczne przy aucie ? :P

Podobno nie we wszystkich scenicach są napisy

Nie rozumie wpisu o start and stop ;]

A przy okazji może dowiem się czegoś o tym

Scenic 2

i tym

Scenic 3

Wiem że dużo tego ale powiedzcie mi co myślicie o autach z takim przebiegiem

Scenic 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listy w kolorze nadwozia może oznaczać prace artystyczne przy aucie ? :P

Podobno nie we wszystkich scenicach są napisy

 

Napis SCENIC był zawsze. Napis RENAULT w prawym dolnym rogu pojawił się później - chyba po lifcie.

 

Nie rozumie wpisu o start and stop ;]

System Start&Stop - polega na tym, że gdy np. zatrzymamy się na czerwonym świetle zostaje wyłączony silnik. Gdy chcemy ruszyć wciskamy sprzęgło i rozrusznik szybko zapala. Ma to na celu niby zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo.

A tu ogłoszeniodawca miała chyba na myśli zwykły guzik do włączania/wyłączania silnika (zamiast staromodnego kluczyka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 2:

-ponownie dochodze do wniosku że szkoda że nie ma juz kary chłosty. W opisie wpisany rok produkcji 2005 a na samym dole dopisek: ps.rok podany jest rokiem modelowym,prod. 12.2004 by go chudy byk... ciekawe gdzie jeszcze nieco zmodyfikował informacje?

-brak napisu SCENIC na klapie bagażnika;

-bat anteny poklejony taśmą lub nieoryginalny;

-tylna wycieraczka od Megane II HB czyli różne zarysowania tylnej szyby wynikające z różnego ułożenia wycieraczki;

-ESP jest;

-dziwnie z czujnikami parkowania, listwa w zderzaku jest od wersji z tym wyposażeniem, wyłacznik jest, ale w kieszonce po lewej stronie głównego wyświetlacza widze wyświetlacz od chińskiego zestawu;

-wytarta kierownica;

 

Nr 3:

-ESP jest;

-podgrzewane fotele-sprawdzić czy sa włączniki (myślę że w tej wersji mogą być, bogata jak na 2003 r.);

-przebieg...

 

Nr 4:

-tylna wycieraczka trochę wisi, do sprawdzenia czy tak ustawiona, czy ma już tak duży luz;

-brak osłony przegubu prawej wycieraczki;

-czujniki parkowania dokładane;

Jak dla mnie najciekawszy i na moje oko wygląda że nie od handlarza. Ale mogliby chociaz przetrzepać i wymyć dywaniki.

 

Napis Renault na klapie bagaznika poliftowych też jest nie zawsze. Listwy w przedliftowych fabrycznie były czarne lub szare zależnie od wersji wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw link.

 

Czujniki parkowania jeżeli są oryginalne (fabrycznie montowane) wiążą się z innymi listwami tylnego zderzaka. W wersji z czujnikami masz listwy takie jak w tym co w opisie "pomylił się" z rocznikiem, listwy ma od fabrycznych. Wyświetlacza przy fabrycznych nigdy nie spotkałem a w jednym samochodzie mam właśnie takie i jest tylko pikacz. Dodatkowo na panelu obok pokrętła regulacji wysokosci świateł przednich i jasności podświetlenia deski rozdzielczej masz miejsce na dwa wyłączniki: lewy to ASR/ESP z symbolem trójkąta, prawy z symbolem fal radaru to wyłącznik czujników parkowania. Jeżeli nie ma wyłącznika a ma czujniki to były dokładane. Niektórzy (w tym ja) zakładając nioryginalne czujniki wymieniaja także listwy zderzaka (zrobiłem tak w Grandzie który nie miał fabrycznych czujników), jeżeli nie były wymienione listwy to bedzie wyglądało tak jak w tym ostatnim niebieskim. Miejsce zainstalowania wyświetlacza przy nieoryginalnych czujnikach to juz wyłącznie inwencja montażysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!