Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.5 dci 101 hp kopci niemiłośiernie białym dymem


piterek45

Rekomendowane odpowiedzi

tak są dzisiejsze silniki zaprojektowane - chyba nie masz pretensji do konstruktora RENAULT?

słupek za 2 kPLN (ponoć dobra cena) jest do zrobienia za kolejne 2 kPLN i wiesz co masz :)

 

kolejna sprawa - piszesz "nabyłem właśnie", czyli tak naprawdę nie wiesz, co kupiłeś. być może coś, co było poskładane tak, by kilka kkm zrobić.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak są dzisiejsze silniki zaprojektowane - chyba nie masz pretensji do konstruktora RENAULT?

Trochę mam bo nie tylko ja doświadczam jego pomysłów na oszczędności

słupek za 2 kPLN (ponoć dobra cena) jest do zrobienia za kolejne 2 kPLN i wiesz co masz :)

Ale po co kupować (SŁUPEK) skoro każdy ma taki sam w swoim samochodzie. W zasadzie każda dobra cena jest zła, te SŁUPY są po prostu z dużymi przebiegami. Myślę że łatwiej trafić szóstkę w lotto niż lepszy słupek niż się ma. Jedynie w wypadku urwanego korbowodu ma to jakiś wymuszony sens.

kolejna sprawa - piszesz "nabyłem właśnie", czyli tak naprawdę nie wiesz, co kupiłeś. być może coś, co było poskładane tak, by kilka kkm zrobić.

Tu się zgodzę kupując nikt nie wie co to będzie, lecz nie kupiłem go od zupełnie obcej osoby i wiem jak był on eksploatowany. Generalnie od nowości nie miał żadnego remontu silnika, robiony był tylko rozrząd i turbo. Poskładane nie było na handel bo wszystko jest w oryginale i widać że nie grzebane.

 

Dodano: 01 cze 2014 - 21:24

Czy ktoś może potwierdzić jaki jest luz zaworowy bo ciężko o konkretną informacje jedynie co po bólach znalazłem to że 0.40 wydech 0.20 ssanie ale proszę o potwierdzenie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,

-Ssanie : 0,20 tolerancja (+0,05-0,075)

-Wydech : 0,40 tolerancja (+0,05-0,075)

a czemu "po bólach" znalazłeś potrzebne wymiary, wszystko jest pięknie opisane w NT 6006A która jest częścią dialogysa. Caluśki silnik opisany co do jednej śrubki.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie

Silnik złożony do kupy i pięknie odpalił ,super pracuje cichutko i równiutko ale......

Kopci niestety tak jak kopcił więc wersja, że silnik bez pierścieni i ze zrąbaną głowicą jest tego winą Padł!!! Wraca więc wersja, że to wina wtrysków (turbo profilaktycznie taż było w serwisie w celu sprawdzenia i jest OK)

 

Mam pytanie do posiadaczy Scenica 2 2004 101 hp może ktoś wie czy wtryskiwacz o numerze EJBR01801A jest prawidłowym wtryskiwaczem w tej jednostce. Zaczynam się zastanawiać czy może to nie są inne niż prawidłowe wtryskiwacze, wniosek mój stąd, że wpisując w necie ten numer wszyscy piszą o Clio, Megane ale o Scenicu nic.

Edytowane przez piterek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem 2 szt. 78122317873 i też śmiga.

A te od czego właściwie były, widzę że nie mają oznaczenia EJBR

Wpisuje ten numer w necie i nic nie znajduje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymienione końcówki wtryskiwaczy na Firady oraz zaworki na oryginały Delphi i puki co jest poprawa Auto nie kopci. Dodatkowo zastosowałem filtr, separator magnetyczny własnej produkcji na wypadek opiłków metalicznych z pompy która niestety się lekko sypie. Jeśli kopcenie nie powróci przez parę dni robię przymiarkę do wymiany pompy CR. Puki co separator idealnie zbiera wszystkie opiłki, więc mam chwilę na oddech przed wymianą pompy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opiłkuje to dolewanie 2T da tyle co umarłemu kadzidło hehe ,już za późno na to.Ale fakt faktem jak dobra pompa to na pewno nie zaszkodzi i sam dolewam w innym aucie profilaktycznie.

Druga sprawa to olej może pomoże a może nie a magnes ma 100% gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak opiłkuje to przecież to idzie bezpośrednio na wtryski.

Nie u mnie idzie najpierw na separator a potem na wtryski ,do wtrysków dochodzi już oczyszczone paliwo

Czyszczenie odbywa się już za pompą CR w układzie wysokiego ciśnienia.

Filtrowanie w każdym innym miejscu nie ma całkowicie sensu

A co do oleju to masz racje zmniejsza tarcie ale jest w takim małym stężeniu że nie wiele to da .

Generalnie to w pompie nie sypie się sekcja tłocząca lecz łożyska i elementy ściśle z nimi powiązane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!