Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.5 dci 101 hp kopci niemiłośiernie białym dymem


piterek45

Rekomendowane odpowiedzi

tak są dzisiejsze silniki zaprojektowane - chyba nie masz pretensji do konstruktora RENAULT?

słupek za 2 kPLN (ponoć dobra cena) jest do zrobienia za kolejne 2 kPLN i wiesz co masz :)

 

kolejna sprawa - piszesz "nabyłem właśnie", czyli tak naprawdę nie wiesz, co kupiłeś. być może coś, co było poskładane tak, by kilka kkm zrobić.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak są dzisiejsze silniki zaprojektowane - chyba nie masz pretensji do konstruktora RENAULT?

Trochę mam bo nie tylko ja doświadczam jego pomysłów na oszczędności

słupek za 2 kPLN (ponoć dobra cena) jest do zrobienia za kolejne 2 kPLN i wiesz co masz :)

Ale po co kupować (SŁUPEK) skoro każdy ma taki sam w swoim samochodzie. W zasadzie każda dobra cena jest zła, te SŁUPY są po prostu z dużymi przebiegami. Myślę że łatwiej trafić szóstkę w lotto niż lepszy słupek niż się ma. Jedynie w wypadku urwanego korbowodu ma to jakiś wymuszony sens.

kolejna sprawa - piszesz "nabyłem właśnie", czyli tak naprawdę nie wiesz, co kupiłeś. być może coś, co było poskładane tak, by kilka kkm zrobić.

Tu się zgodzę kupując nikt nie wie co to będzie, lecz nie kupiłem go od zupełnie obcej osoby i wiem jak był on eksploatowany. Generalnie od nowości nie miał żadnego remontu silnika, robiony był tylko rozrząd i turbo. Poskładane nie było na handel bo wszystko jest w oryginale i widać że nie grzebane.

 

Dodano: 01 cze 2014 - 21:24

Czy ktoś może potwierdzić jaki jest luz zaworowy bo ciężko o konkretną informacje jedynie co po bólach znalazłem to że 0.40 wydech 0.20 ssanie ale proszę o potwierdzenie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,

-Ssanie : 0,20 tolerancja (+0,05-0,075)

-Wydech : 0,40 tolerancja (+0,05-0,075)

a czemu "po bólach" znalazłeś potrzebne wymiary, wszystko jest pięknie opisane w NT 6006A która jest częścią dialogysa. Caluśki silnik opisany co do jednej śrubki.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie

Silnik złożony do kupy i pięknie odpalił ,super pracuje cichutko i równiutko ale......

Kopci niestety tak jak kopcił więc wersja, że silnik bez pierścieni i ze zrąbaną głowicą jest tego winą Padł!!! Wraca więc wersja, że to wina wtrysków (turbo profilaktycznie taż było w serwisie w celu sprawdzenia i jest OK)

 

Mam pytanie do posiadaczy Scenica 2 2004 101 hp może ktoś wie czy wtryskiwacz o numerze EJBR01801A jest prawidłowym wtryskiwaczem w tej jednostce. Zaczynam się zastanawiać czy może to nie są inne niż prawidłowe wtryskiwacze, wniosek mój stąd, że wpisując w necie ten numer wszyscy piszą o Clio, Megane ale o Scenicu nic.

Edytowane przez piterek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem 2 szt. 78122317873 i też śmiga.

A te od czego właściwie były, widzę że nie mają oznaczenia EJBR

Wpisuje ten numer w necie i nic nie znajduje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymienione końcówki wtryskiwaczy na Firady oraz zaworki na oryginały Delphi i puki co jest poprawa Auto nie kopci. Dodatkowo zastosowałem filtr, separator magnetyczny własnej produkcji na wypadek opiłków metalicznych z pompy która niestety się lekko sypie. Jeśli kopcenie nie powróci przez parę dni robię przymiarkę do wymiany pompy CR. Puki co separator idealnie zbiera wszystkie opiłki, więc mam chwilę na oddech przed wymianą pompy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opiłkuje to dolewanie 2T da tyle co umarłemu kadzidło hehe ,już za późno na to.Ale fakt faktem jak dobra pompa to na pewno nie zaszkodzi i sam dolewam w innym aucie profilaktycznie.

Druga sprawa to olej może pomoże a może nie a magnes ma 100% gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak opiłkuje to przecież to idzie bezpośrednio na wtryski.

Nie u mnie idzie najpierw na separator a potem na wtryski ,do wtrysków dochodzi już oczyszczone paliwo

Czyszczenie odbywa się już za pompą CR w układzie wysokiego ciśnienia.

Filtrowanie w każdym innym miejscu nie ma całkowicie sensu

A co do oleju to masz racje zmniejsza tarcie ale jest w takim małym stężeniu że nie wiele to da .

Generalnie to w pompie nie sypie się sekcja tłocząca lecz łożyska i elementy ściśle z nimi powiązane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!