Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.5 dci 101 hp kopci niemiłośiernie białym dymem


piterek45

Rekomendowane odpowiedzi

Acha czyli co? ta fotka blokady rozumiem że jest nie do końca zgodna z prawdą ?

Trzeba będzie poprawić ustawienie to pewnie odpalanie wróci do normy

Wałek rozrządu blokowałem śrubą

Edytowane przez piterek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrządu blokowałem śrubą

Śruba na gwincie ma mniej niż 8 mm a blokada koła rozrządu ma mieć równo 8 mm. Wiertło włożone uchwytem w stronę głowicy zapewni właściwy wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z 70 KM pasują? Jakaś dziwna ta moc ale może w kangurze takie montowali, na pewno pasują z silnika 82 KM.

Nie pasują-kolega ma 101 KM ,będzie odpalał ale nie ujedziesz nim i wtrysków nie przyuczysz.Przerabiałem to jak zmieniłem silnik.

 

Dodano: 18 maj 2014 - 08:37

Dodatkowo nie wiem jak mocno żywotne tu sa rozruszniki ale bywa tak ze nieraz po 4-5 odpaleniach rozrusznik nie ma siły przełamac silnika ledwo kręci (akumulator wykluczony sprawdzałem na 2 szt nowych)

To też przerabiałem, ale u mnie działo się to na rozgrzanym silniku, jak ostygł kręcił bez problemu-lekarstwem-wymiana wtrysków.Wskazuje też na to biały dym, o ile oczywiście oleju nie ubywa. Generalnie dla mnie 1.5 dci 101KM to było pasmo nieszczęść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba na gwincie ma mniej niż 8 mm a blokada koła rozrządu ma mieć równo 8 mm. Wiertło włożone uchwytem w stronę głowicy zapewni właściwy wymiar.

Zgadza się na gwincie ma mniej ale za gwintem tam gdzie nie ma gwintu ma 8 mm

 

Dodano: 18 maj 2014 - 13:55

Dodano: 18 maj 2014 - 08:37

 

Wyświetl postUżytkownik piterek45 dnia 16 maj 2014 - 23:03 napisał

Dodatkowo nie wiem jak mocno żywotne tu sa rozruszniki ale bywa tak ze nieraz po 4-5 odpaleniach rozrusznik nie ma siły przełamac silnika ledwo kręci (akumulator wykluczony sprawdzałem na 2 szt nowych)

 

 

 

To też przerabiałem, ale u mnie działo się to na rozgrzanym silniku, jak ostygł kręcił bez problemu-lekarstwem-wymiana wtrysków.Wskazuje też na to biały dym, o ile oczywiście oleju nie ubywa. Generalnie dla mnie 1.5 dci 101KM to było pasmo nieszczęść.

U mnie odpalał ale nie kręcił ,sprawę rozrusznika wczoraj zakończyłem wymieniając go na drugi w moim starym walnęła tulejka od strony bendiksu

Teraz kręci tak że mało silnika nie wyrwie z ramy

 

Dodano: 18 maj 2014 - 13:58

Nie pasują-kolega ma 101 KM ,będzie odpalał ale nie ujedziesz nim i wtrysków nie przyuczysz.Przerabiałem to jak zmieniłem silnik.

Czyli odpali i teoretycznie bedę wiedział czy to wina wtrysków ?

A moje w tym 70 km KM będą chodzić normalnie ??

Kolego jest różnica miedzy km (kilometrami) a KM (koniami mechanicznymi). Aston76

Dziekuję serdecznie że mnie uświadomiłeś ,faktycznie ktoś by pomyślał że chodzi o kilometry

 

Dodano: 20 maj 2014 - 12:33

Na tą chwilę wtryskiwacze wyjęte i mają zapieczone iglice rozpylacza widać że dostały jak padła turbina

Inna sprawa to trzeci wtrysk był tak zapieczony w głowicy że nie wiele zabrakło żebym ją zdejmował

 

Dodano: 20 maj 2014 - 12:36

Czy ktoś z was zakładał zamienniki końcówki wtrysku są po 120 zł na allegro czyli nie tak drogo

Ciekawi mnie jak z jakością

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pisałem w pierwszym poście przyczyną ropy w kominie były lejące końcówki rozpylaczy. Proponowałbym zajrzeć do oleju czy nie wzrósł jego poziom. Znając życie paliwo po cylindrach dostało się też do miski i mogło rozrzedzić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pisałem w pierwszym poście przyczyną ropy w kominie były lejące końcówki rozpylaczy. Proponowałbym zajrzeć do oleju czy nie wzrósł jego poziom. Znając życie paliwo po cylindrach dostało się też do miski i mogło rozrzedzić olej.

Raczej nic nie przybyło -oleju bo autko nie jezdzi

Po padnięciu turbo nikt już tym nie jezdził bo sie nie dało najpierw przez turbo a potem przez wtryski

 

Ponawiam pytanie o wtryski zamienniki 120 zł na allegro , sa o połowe tańsze ,czy do czegoś sie nadają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym oddał wtryski do naprawy w porządnym warsztacie. Wymiana rozpylacza wiąże się z wygenerowaniem nowego parametru C2I, tego który jest wpisany do pamięci komputera. Bez wygenerowania nowego kodu może nierówno pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wygenerowania nowego kodu może nierówno pracować.

Wiem że może tak być ale nie musi

Druga sprawa to doszedłem do wniosku że wtryski to jednak drugorzędny temat ,zresztą słusznie -chyba

Silnik wczoraj rozebrałem na części ,głowica i tłoki wyciągnięte itd

Także wtryski może i są słabe ale na pewno nie przez nie kopci

Wkładam drugie tłoki i nowe pierścienie oraz panewki zobaczymy co z tego wyjdzie

Na szczęście nie jest przytarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie robię szlifu

Panewki wymieniam profilaktycznie

Wał nie jest przytarty i trzyma wymiary więc nie widzę powodu żeby go szlifować

Co powiecie na panewki Glyco ? Takie planuje wsadzić.

Edytowane przez piterek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać kolejnego tematu a chciałbym o coś spytać, otórz moja Megane III 1.5 dCi 105 KM dymi na biało (nie są to kłęby gęstego dymu) ale jedynie powyżej 2,5- 3 tyś obrotów (tak orientacyjnie), przebieg to 85 tyś km, jeżdzę nią dopiero ok miesiąca, tak z ciekawości sprawdziłem na postoju czy dymi, podczas jazdy przy wciskaniu pedału i dochodzeniu do tych obrotów dymu nie widać, tak jakby się już rozchodził w powietrzu (jeszcze raz mówię nie jest to gęsty jakiś dym), nie ma raczej znaczenia czy zimny czy ciepły. Czy to oznacza jakieś problemy? Auto jak odpalam nie dymi czy na wolnych obrotach czy przy ruszaniu czy lekkim gazowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie okazało się że głowica też do malutkiej roboty. Jakby tak chciał na ideał robić to zaboli mocno. Pomijam fakt, że regulacja zaworów szklankami to totalna paranoja. Praktycznie wszystkie zawory do regulacji. Wałek nie zatarty lecz 0.1mm luzu na panewkach.Widoczne luzy na prowadnicach

Powiem tylko że jestem w szoku jak nietrwałe są elementy tego silnika. Na co dzień mam do czynienia z maszynami, które są wyposażone także w silniki diesla, które zdarza mi się remontować i powiem tylko że przy nich taki 1,5 dci z przebiegiem +-200 tys to jest szrot który się jeszcze kręci. Po rozebraniu do czego się nie dotkniesz wymaga wymiany, regeneracji, naprawy wszystko jest wyeksploatowane.

Dodatkowo jak widzę jak dużo jest takich tak zwanych SŁUPKÓW SZROTÓW w sprzedaży za około 2 tys zł to nie mogę uwierzyć, że ktoś kupuje drugi szrot za takie pieniądze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!