Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Załącza klimę ale nie chłodzi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem z klimą jest nieco inny niż większość tematów które prześledziłem. Mianowicie, sprężarka od klimy załancza załącza się ale wewnątrz dmucha ciepłym powietrzem. Filtr kabiny wymieniałem w zeszłym roku. Zaobserwowałem również, że rurka która prowadzi ze sprężarki do wewnątrz kabiny robi się dość mocno chłodna, ale ta która wychodzi jest ciepła. Czy może ktoś wie w jaki sposób Climatronik steruje przepływem zimnego czynnika? Proszę o wszystkie sugestje sugestie. Posiadam Megi 1,6 16V z Climatronikiem z 2007r.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Klima (climatronik) nawet przy ustawieniu na 16C dmucha ciepłym powietrzem. Auto posiadam od trzech lat, jak dotąd nie serwisowałem klimy ponieważ nie było potrzeby. Co roku wymieniam filtr oraz wykonuję ozonowanie.

Zastanawia mnie dlaczego pomimo zimnej rurki od zaworu rozprężnego do grodzi silnika, gdzie idzie na parownik powrót z parownika jest ciepły i nie chłodzi powietrza. Czy niskie ciśnienie czynnika w układzie może powodować tai efekt?, czy może jest problem ze sterowaniem od strony climatronika (typu czujnik temp. czy sterowanie silnika klapy mieszania powietrza?

W sobotę planuję dokładniej przyjrzeć się temu tematowi dlatego proszę o ewentualną podpowiedź co mogę sprawdzić we własnym zakresie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata, to czas najwyższy żeby podjechać na uzupełnienie czynnika. Na 99% zbyt małe ciśnienie w układzie. Żeby nie skłamać, instrukcyjnie jest: sprawdzenie i uzupełnienie czynnika raz na dwa lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie ilości czynnika nie zaszkodzi ale osobiscie uważam, że gdzie indziej leży przyczyna. Gdyby było za mało czynnika lub wcale to sprężarka by się nie załączyła wogóle. Jeśli jednak się załącza a rurka robi sie zimna to powinno chłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jest uszkodzony silniczek od kierowania powietrza w mieszalniku. I cały czas daje także powietrze na nagrzewnicę. Sprawdź termometrem jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z kratki. Moja schładza powietrze wylatujące z kratki do ok. -3st.C (dalej nie testowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest za mało freonu w układzie , sprężarka się załączy , ale nie schłodzi powietrza , sprawdź na początek , zwłaszcza że 3 lata to duża przerwa jeśli chodzi o nabijanie klimy.

Edytowane przez gtszudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest za mało czynnika to będzie za małe ciśnienie w układzie i presostat spełni swoją rolę, czyli uniemożliwi załączenie klimatyzacji.

Edytowane przez rychu66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego mam ten sam problem, rurka do kabiny zimna a z kratek dmucha ciepłe powietrze. Czy poradziłeś sobie z tematem?

 

Dodam, że sprawdzałem ciśnienie czynnika i jest ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a co powiecie, jeśli klima świeżo nabita, zero błędów na clipie, a dmucha ciepłym powietrzem ? (rurki do kabiny ciepłe) ?

sprężarka też się załącza od razu

 

Może być wina czujnika presostatu ??

Edytowane przez demo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!