Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapala się błąd wtrysku


herman24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich pisze po raz pierwszy na forum to z góry przepraszam za jakieś wtopy.Mam problem z moją megi 1.5 dci 2003r.Problem mam następujący blond wtrysku.wtrysku. Objawy bardzo słabo przyspiesza,zapalający się nieustannie blond wtrysku.Sprawdzane wtryski na przelew jest ok. Rozciolem filtr paliwa bardzo dożą ilość opiłków.I moje pytanie takie czy winna jest pompa wysokiego ciśnienia dzięki za wszystkie jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, podpinam się pod temat. Megane 1.5 dci, blad wtryskiwacza. Zacząłem szukać przyczyn, wtryskiwacze okazały się sprawne, natomiast na pierwszym jest duży luz na głowicy przez co pluje paliwem. Otwór w którym umieszcza się wtryskiwacz wyrobił się, teraz pytanie czy jest jakiś sposób żeby to uszczelnić? Użycie jakiejś tulei uszczelniajacej? Szczerze nie mam pojęcia co mam zrobić, czy zostaje mi wymiana glowicy? a może jest jakiś sposób usuniecia tej nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, też pozwolę podpiąć się do tematu.

 

Problem z megane II 1.5 DCI k9k722 60kW 250tys 2003rocznik - zapalający się błąd injection fault.

Samochód kupiłem rok temu i wymieniałem w nim już prawie wszystko, od zawieszenia, po części mechaniczne tj egr, turbina, słupek silnika, rozrząd z uszczelniaczami, pompa wody itd powiązane z rozrządem, filtr paliwa (nie widziałem w nim opiłków po rozcinaniu).

Samochód kopci przy dodawaniu gazu (nie bierze oleju, turbo świeżo robione, sprawdzone po 800km wygląda na ok), wyrzuca błąd Injection Fault przy gwałtownym przyspieszeniu. Ma problemy z odpalaniem przy zimnym silniku (czasem za 12 razem, czasem trzeba pomóc plakiem), w przewodach paliwowych po nocy stania nie ma paliwa (trzeba pompować gruszką z jakieś 10 uciśnięć zanim się napełni - gruszka ok nie cofa się w niej paliwo dobrze ciągnie). Przy ciepłym silniku zapali najszybciej za drugim razem (sprawdziłem czujnik położenia wału jest ok). W przewodach paliwowych przy działającym silniku widać pęcherzyki powietrza (na powrocie, tworzy się jakby piana). Na desce podczas jazdy pali się ciągle check fuel filter mimo, że filtr nowy, wymieniłem go jeszcze raz błąd został, myślę że padł czujnik, ale to nie w tym wątku. Przy przyspieszaniu Injection Fault razem ze stop, czasem stop i ikonka hamulca ręcznego z piknięciem *zapala się po 1sek znika*.

Czy próba przelewowa da jakiekolwiek miarodajne rezultaty który z wtrysków leje, a może i wszystkie. Czy winna może być pompa paliwa, jak ją wykluczyć (nie widziałem opiłków). Dlaczego rano paliwo cofa maksymalnie i brak go w przewodach (czy mogą być winne nieszczelne wtryski które dają na lewo powietrze).

 

Proszę o jakieś wskazówki co i jak, nie ma mnie w kraju, więc z lokalnymi polecanymi mechanikami nie mam kontaktu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od rozdzielenia paliwa z przelewów od zasilającego bo one się w mieszają w filtrze paliwa. Jak to zrobić jest dość obszerny temat na forum warto poszukać. Bo to cofające się paliwo sprawia problem przy rozruchu. Co do błędu może go również powietrze powodować. Warto podpiąć samochód pod Clipa i sprawdzić co się tam dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, też pozwolę podpiąć się do tematu.

 

Problem z megane II 1.5 DCI k9k722 60kW 250tys 2003rocznik - zapalający się błąd injection fault.

Samochód kupiłem rok temu i wymieniałem w nim już prawie wszystko, od zawieszenia, po części mechaniczne tj egr, turbina, słupek silnika, rozrząd z uszczelniaczami, pompa wody itd powiązane z rozrządem, filtr paliwa (nie widziałem w nim opiłków po rozcinaniu).

Samochód kopci przy dodawaniu gazu (nie bierze oleju, turbo świeżo robione, sprawdzone po 800km wygląda na ok), wyrzuca błąd Injection Fault przy gwałtownym przyspieszeniu. Ma problemy z odpalaniem przy zimnym silniku (czasem za 12 razem, czasem trzeba pomóc plakiem), w przewodach paliwowych po nocy stania nie ma paliwa (trzeba pompować gruszką z jakieś 10 uciśnięć zanim się napełni - gruszka ok nie cofa się w niej paliwo dobrze ciągnie). Przy ciepłym silniku zapali najszybciej za drugim razem (sprawdziłem czujnik położenia wału jest ok). W przewodach paliwowych przy działającym silniku widać pęcherzyki powietrza (na powrocie, tworzy się jakby piana). Na desce podczas jazdy pali się ciągle check fuel filter mimo, że filtr nowy, wymieniłem go jeszcze raz błąd został, myślę że padł czujnik, ale to nie w tym wątku. Przy przyspieszaniu Injection Fault razem ze stop, czasem stop i ikonka hamulca ręcznego z piknięciem *zapala się po 1sek znika*.

Czy próba przelewowa da jakiekolwiek miarodajne rezultaty który z wtrysków leje, a może i wszystkie. Czy winna może być pompa paliwa, jak ją wykluczyć (nie widziałem opiłków). Dlaczego rano paliwo cofa maksymalnie i brak go w przewodach (czy mogą być winne nieszczelne wtryski które dają na lewo powietrze).

 

Proszę o jakieś wskazówki co i jak, nie ma mnie w kraju, więc z lokalnymi polecanymi mechanikami nie mam kontaktu.

Nie wiem czy coś Ci to pomoże, ale odnośnie komunikatu dotyczącego hamulca i ikonki to u mnie było podobnie a przyczyną był mikroskopijny wyciek płynu przez taki śmieszny przewód :-) a ciężko go było dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpinam się pod temat. Megane 1.5 dci, blad wtryskiwacza. Zacząłem szukać przyczyn, wtryskiwacze okazały się sprawne, natomiast na pierwszym jest duży luz na głowicy przez co pluje paliwem. Otwór w którym umieszcza się wtryskiwacz wyrobił się, teraz pytanie czy jest jakiś sposób żeby to uszczelnić? Użycie jakiejś tulei uszczelniajacej? Szczerze nie mam pojęcia co mam zrobić, czy zostaje mi wymiana glowicy? a może jest jakiś sposób usuniecia tej nieszczelności?

To że się paliwo leje z wtrysku to nie dla tego że masz luz w głowicy,najprawdopodobniej jest źle skręcony wtryskiwacz

Ważne żeby nie dmuchało z pod wtrysku a sam luz ma tylko znaczenie przy prawidłowym osadzeniu centrycznie w głowicy

 

Dodano: 25 paź 2014 - 00:29

Witam podpinam sie pod temat.Czy możesz powiedzieć czy te opiłki widać gołym okiem,czy jakoś inaczej to sprawdzałeś?

Jak chcesz sprawdzić czy pompa ci opiłkuje bez niszczenia filtra to musisz wyjąc jeden wtryskiwacz i go rozebrać

Umyty i wydmuchany wtryskiwacz rozbierasz na części(rozkręcasz wyjmujesz zaworek ) i myjesz w pojemniczku plastykowym z ropą bądź zmywaczem do hamulcy

Po umyciu wyjmujesz z pojemnika wszystkie elementy i podkładasz pod pojemniczek magnes np:neodymowy i szukasz wszelkich opiłków ,jak jest pompa sprawna to nic nie znajdziesz a jak kiszka to opiłki stają na magnesie jak kolce na jeżu

 

Dodano: 25 paź 2014 - 00:40

Czy winna może być pompa paliwa, jak ją wykluczyć

Jak chcesz sprawdzić czy pompa ci opiłkuje bez niszczenia filtra to musisz wyjąc jeden wtryskiwacz i go rozebrać

Umyty i wydmuchany wtryskiwacz rozbierasz na części(rozkręcasz wyjmujesz zaworek ) i myjesz w pojemniczku plastykowym z ropą bądź zmywaczem do hamulcy

Po umyciu wyjmujesz z pojemnika wszystkie elementy i podkładasz pod pojemniczek magnes np:neodymowy i szukasz wszelkich opiłków ,jak jest pompa sprawna to nic nie znajdziesz a jak kiszka to opiłki stają na magnesie jak kolce na jeżu

Czy próba przelewowa da jakiekolwiek miarodajne rezultaty który z wtrysków leje, a może i wszystkie.

Da na pewno i zrobisz ja samodzielnie i bez kosztów

Samochód kopci przy dodawaniu gazu

Może to być wina powietrza w paliwie które jak mówisz jest w ogromnej ilości w przewodach lub jak było u mnie wina wtrysków

 

Dodano: 25 paź 2014 - 00:42

Aha i na początek wyeliminuj to cofające się paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!