Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam auto to 1.5 dci. jak stoi w garażu w miare na płaskim to pokazuje wszytkie kreski albo jedną mniej. czasem stoi lekko na wzniesieniu (przód wyżej) to kropka albo 2 poniżej max, rozumiem, że auto może ma czujnik i jak jest pochyło to wskazuje inaczej. Ale czasem nawet na równym jest kropka mniej. Na bagmecie nie jestem w stanie odczytać faktycznej ilości bo wiadomo jaki on jest :) u was też się tak wacha. Auto po wymianie oleju 700km wcześniej nie wiem jak było do dopiero kupiłem go. Tak pozatym dolewacie coś oleju od wymiany do wymiany?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy samochód stoi krzywo to poziom oleju może być zafałszowany. Miałem kiedyś taki problem że gdy auto stało krzywo (prawe koła wyżej) to po uruchomieniu zapiszczał zaświecił na żółto i walnął komunikat "uzupełnij olej". Pytałem się potem w ASO i facet powiedział że takie coś się często zdarzało w tym silniku (2.0 dci) właśnie gdy miał prawe koła wyżej albo przednie wyżej. A co pokazują kropki na zimnym silniku (zaraz po uruchomieniu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jezdzie zazwyczaj brakuje jednej kropki. Na drugi dzień rano jest full, tylko dziwi mnie fakt, że lubi sie wachać nawet o 2 kropki. Przypomniałem sobie, że tuż przed wymianą byla połowa, a gdy stał własnie pochylony (przod w gorze, lekkie wzniesienie i lewe koła jeszcze wyżej to skoczyło do minimum i też zaświecił. Czyli teoretycznoe jadąc pod bardzo strone wznoesienie i mając oleju tak jedna trzecia może nam wywalić komunikat.?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mało tego nawet na zakręcie może się zaświecić. Jeśli na zimnym silniku jest poziom ok to bym się nie przejmował. Po pracy olej zawsze jest rozsmarowany po całym silniku i trochę czasu trwa zanim wszytsko spłynie do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jezdzie zazwyczaj brakuje jednej kropki.

A po co jest olej w silniku :?:

Wiadomo, że podczas jazdy olej smaruje elementy silnika i zanim spłynie ponownie do miski to chwilę zejdzie :)

Jak myślisz, dlaczego poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku lub po chwilowym postoju a nigdy zaraz po jeździe :?: ;)

Nie należy się tylko sugerować wskaźnikiem w liczniku ale potwierdzać to ZAWSZE wskazaniem na bagnecie :!: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeże temat :rolleyes:

Mam pytanie czy poziom oleju w komputerze można zobaczyć w dowolnej chwili? W mojej Megi pokazuje się czasami po wejściu do samochodu, po teście systemów pokładowych. Na chłodnym silniku sprawdziłem poziom i dolałem oleju, teraz na bagnecie jest na środku między min a max. Na komputerze pokazało kilka kropek i jedna kreskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan na wyświetlaczu widać tylko przez pierwsze chwile po odpaleniu. Chyba 30s. (ale mogę się mylić co do tego czasu)

Jest to w tym momencie jak świeci komunikat odnośnie stanu oleju. Wtedy trzeba wcisnąć przycisk na manetce by zobaczyć kwadraciki albo kreski. (jeśli oczywiście w M/S III jest taki komunikat wyświetlany jak w M/S II)

no i jeszcze jedno co wywnioskowałem po wpisach użytkowników na tym forum...

W silnikach 1,5 zaleca się, by olej stale był w górnym stanie na bagnecie.

Ponoć jego niższe stany poprzedzają i niektórzy twierdzą, że są przyczyną problemów z panewkami na wale korbowym.

Może to oczywiście być tylko zbieg okoliczności i próba znalezienia przyczyn obróconych panewek. Albo bujda na resorach wyssana z palca, tak jak wiele powtarzanych głupot na temat renówek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!