Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 16V +LPG - problem przy odpaleniu


Badger

Rekomendowane odpowiedzi

Badger 19.09.2016 r napisał ;

"był taki okres,że jak się pokołysało samochodem na boki to odpalał bez zająknięcia.Ale z czasem pompa i tak zaczęła buczeć niemiłosiernie i problem odpalania powrócił na dobre (ostatnio za 3, 4 razem)"

Jeśli poziom paliwa ma wpływ na odpalanie silnika to w 100 % winny jest;

- pochłaniacz par paliwa ,

- lub elektrozawór nim sterujący.

Należy odpiąć pochłaniacz lub elektrozawór i zobaczyć efekt .

Jeżeli to nie pomoże,to najczęstszą przyczyną trudności rozruchu silnika jest ;

- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ,

- lub czujnik położenia ( obrotów ) wału korbowego

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dzisiaj rano z kompem w aucie. W maxiecu włączyłem sobie ładowanie, temperaturę cieczy chłodzącej i wypadanie zapłonów na wszystkich czterech cylindrach. Przy rozruchu nic nie wypadało. Odpalił za drugim razem bez problemów. Ładowanie 14,45V, temperatura cieczy zaczęła powoli rosnąć, zapłony nie wypadały.

Z błędów silnika program odczytał następujące:

Kod: 0130

Typ: sporadyczny

Opis: Sondna lambda przed katalizatorem, zwarcie do plusa zasilania

 

Kod:0420

Typ: Sporadyczny

Opis: Katalizatore4, przekroczony próg EOBD dla emisji zanieczyszczeń EC

 

Wskazania sond lambda - jedna oscyluje w granicach 445 mv +/- 15mV, a druga praktycznie od zera do 850 - zależnie jak się silnik gazuje. [mogłem pomylić jednostki jakby co]

Chyba z tą co ma "stałą" wartość coś nie teges...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma doprecyzowania która sonda jest która, a konkretnie która jest przed, a która za katalizatorem idąc od strony silnika. Ta przed katalizatorem (dla mnie pierwsza), jeżeli oscyluje 0.200-0.800 mV szybko - przy hamowaniu silnikiem przyjmuje wartość 0 i nie oscyluje, to jest dobrze, co do sondy za katalizatorem się nie wypowiadam, bo u mnie w megance jej nie ma, a w corolli też zapala mi się check P0420, a druga sonda (ta za katem) oscyluje wolniej niż pierwsza i to się nie podoba sterownikowi benzynowemu i zapala checka z P0420, więc w sumie nie wiem jak powinien wyglądać poprawny wykres z drugiej sondy. Z tym że zapalenie się checka z błędem P0420 nie ma w corolli żadnego wpływu na prace silnika.

W megance jak pierwsza sonda szwankowała, była leniwa - jak określił to gazownik (oscylowała bardzo wolno), to silnik pracował normalnie i tylko diagnoście na przeglądzie nie podobały się spaliny i na palcu po przetarciu rury wydechowej pozostawał minimalny ślad. Po wymianie sondy, diagnosta był zadowolony, palec pozostawał czysty, ale zimny silnik na wolnych obrotach ma chimery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!