Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły problem z odpalaniem.


MarioCCH

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam języka Solana ale na załączonym filmiku widać wyraźnie jak operuje dwoma rolkami i tłoczkami. Żadnych skrzydełek nie widać. Osobiście rozebrałem dwie takie pompy i w obu przypadkach zużyta była bieżnia i rolki. Gdybym tej pompy nie rozkręcał i nie składał to bym nie zabierał głosu.

Zapewniam Cię, że to jest pompa tłoczkowa nie skrzydełkowa. Nie sądzę by występowały pompy skrzydełkowe robiące ciśnienie 1500 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas 1:20 widać, co się zużywa.

 

tak masz rację - tam są rolki, bieżnia itd. przy czym pierwszy raz słyszę określenie pompa tłoczkowa. stricte tłoczkowa to ona nie jest, ale nie ma co kopii kruszyć o to <ok>

w opisach które czytałem jest zawsze "łopatka" co być może też nie jest do końca precyzyjne :)

p.s. dla mnie mechanika od silników spalinowych (kolejowych) pompa tłoczkowa jest tylko jednego typu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę zaktualizuję wiadomości..

Nie pali od kopa już po 15 minutach.. w tym przedziale odpala bez problemu..

Sprawdzę zaraz czujniki - te które faktycznie będę w stanie sprawdzić.

Dziś wymieniłem również filtr paliwa tak dla pewności - sytuacja nie poprawiła się..

Nadal pali na "Plaku" i chodzi naprawdę ładnie jak już chodzi.

Może faktycznie to pompa - jutro jadę do drugiego mechanika z kompem (ponoć spec dobry od francuzów) zobaczę co on powie.

Jeżeli to faktycznie pompa - coś najlepiej zrobić ??

kupić używkę i sprzedać furę?

- regenerować ?

- kupić nóweczkę ?

zaznaczam że w filtrze który wyciągnąłem żadnego dosłownie opiłka nie widać (nawet z magnesem) , wtryski na przelewie mają max 10ml..

Fura ogólnie podoba mi się i z jednej strony szkoda się go pozbywać..

 

Dodano: 26 cze 2014 - 19:19

1. czujnik położenia wału korbowego, sprawdzisz go miernikiem, oporność ok. 760 Ω

Mój wynik - 877 Ω

2. Jest jeszcze regulator przepływu wbudowany w pompę, ten z brązową wtyczką, przy jego usterce silnika nie uruchomisz. Decyduje on o ilości paliwa jaką ma tłoczyć pompa. Sprawdzisz go miernikiem, oporność 5,3 Ω.

Mój wynik - 6,7 Ω

Zaworek zwrotny już jest od wczoraj także - niestety nic nie zmieniło się.

 

Dodano: 04 lip 2014 - 11:02

Jest jeszcze regulator przepływu wbudowany w pompę, ten z brązową wtyczką, przy jego usterce silnika nie uruchomisz. Decyduje on o ilości paliwa jaką ma tłoczyć pompa. Sprawdzisz go miernikiem, oporność 5,3 Ω.

Byłem u mechanika, który miał takowy czujnik używany na stanie.

Założył, odpowietrzył układ i samochód nadal nie odpala.

 

Zawiozłem pompę do regeneracji - pracownicy wyśmiali mnie, pompa w środku wygląda jak nowa..

Dziś ją odbieram i ponownie zakładam.

 

Cóż tu jeszcze sprawdzić. powoli ręce już mi opadają.

Czyżby faktycznie rozrusznik dać do regeneracji? Jest on faktycznie w "obiegu" rozruchowym, jednak kręci jak oszalały.

 

Pomóżcie proszę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, za każdym razem jak był u mechanika niby podpinali kompa i wskazywali pompę.

Niestety za każdym razem nie widziałem numerów błędów. Swojego klipa też nie mam bo sprzedałem..

Jutro musze wymusić na nich by mi podali kody błędów. Zobaczymy co dokładnie jest wyświetlane.

 

Dodano: 05 lip 2014 - 15:36

Błąd który się pojawia to 137.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wtryski poszły na test - jak się okazuje zaworki do wymiany.

Dziwna sytuacja ponieważ pół roku temu wsadzane były nowe oryginalne, nie stwierdzono opiłków w pompie, cisnienie ma super (jak stwierdzono - "jak nowa").

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dziś jednak sprawdzono maszynowo wtryski:

- pod obciążeniem mają przelew 65-85ml

- ma wolnych obrotach mają 16-11ml

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dziwone, że wszystkie na raz padły ....

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Powiedzcie mi co się "zużywa" w takich zaworkach ? można to jakoś sprawdzić/zobaczyć ?

Czy zużycie to jest spowodowane mimo wszystko przez mikroopiłki, czy może byc skutkiem lipnej ropy ?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sytuacja jest na tyle dziwna iż "wszystko" zaczęło się po zalania ropy na stacji ORLENU.. stąd moje pytanie.

Może to zbieg okoliczności.. a może nie.

Zostało mi pół baku paliwa więc zastanawiam sie czy jeżdzić na nim do końca czy spuścić i zalać inne.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Założyłem filterek na dolocie do pompy, jak odpalam na plaku samochód i pojeżdżę trochę nic w filterku niewidać..

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Mógłby ktoś polecić sprawdzonego dostawcę na zaworki ??

Niestety renia musi po naprawie odejść...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zaworki - dalej to samo, wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa - dalej to samo.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pali się jedynie błąd P0089 - błąd ciśnienia szyny wspólnej paliwa.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dziś troszkę czasu poświęciłem na wspólne testy z mechanikiem, doszliśmy do dziwnego wniosku:

<><><><><><><><><><>><><><><>

- ciśnienie podczas rozruchu sięga 400 bar.. czasem podczas próby spada do różnych wartości np do 240 bat - w takim momencie silnik zachowuje się jak by łapał..

<><><><><><><><><><>><><><><>

Raz na jakiś czas złapie 230 bar i odpali o dziwo....

<><><><><><><><><><>><><><><>

Przeważnie pokazuje 300 bar podczas rozruchu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Macie jakieś pomysły co to może być ??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!