Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły problem z odpalaniem.


MarioCCH

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam języka Solana ale na załączonym filmiku widać wyraźnie jak operuje dwoma rolkami i tłoczkami. Żadnych skrzydełek nie widać. Osobiście rozebrałem dwie takie pompy i w obu przypadkach zużyta była bieżnia i rolki. Gdybym tej pompy nie rozkręcał i nie składał to bym nie zabierał głosu.

Zapewniam Cię, że to jest pompa tłoczkowa nie skrzydełkowa. Nie sądzę by występowały pompy skrzydełkowe robiące ciśnienie 1500 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas 1:20 widać, co się zużywa.

 

tak masz rację - tam są rolki, bieżnia itd. przy czym pierwszy raz słyszę określenie pompa tłoczkowa. stricte tłoczkowa to ona nie jest, ale nie ma co kopii kruszyć o to <ok>

w opisach które czytałem jest zawsze "łopatka" co być może też nie jest do końca precyzyjne :)

p.s. dla mnie mechanika od silników spalinowych (kolejowych) pompa tłoczkowa jest tylko jednego typu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę zaktualizuję wiadomości..

Nie pali od kopa już po 15 minutach.. w tym przedziale odpala bez problemu..

Sprawdzę zaraz czujniki - te które faktycznie będę w stanie sprawdzić.

Dziś wymieniłem również filtr paliwa tak dla pewności - sytuacja nie poprawiła się..

Nadal pali na "Plaku" i chodzi naprawdę ładnie jak już chodzi.

Może faktycznie to pompa - jutro jadę do drugiego mechanika z kompem (ponoć spec dobry od francuzów) zobaczę co on powie.

Jeżeli to faktycznie pompa - coś najlepiej zrobić ??

kupić używkę i sprzedać furę?

- regenerować ?

- kupić nóweczkę ?

zaznaczam że w filtrze który wyciągnąłem żadnego dosłownie opiłka nie widać (nawet z magnesem) , wtryski na przelewie mają max 10ml..

Fura ogólnie podoba mi się i z jednej strony szkoda się go pozbywać..

 

Dodano: 26 cze 2014 - 19:19

1. czujnik położenia wału korbowego, sprawdzisz go miernikiem, oporność ok. 760 Ω

Mój wynik - 877 Ω

2. Jest jeszcze regulator przepływu wbudowany w pompę, ten z brązową wtyczką, przy jego usterce silnika nie uruchomisz. Decyduje on o ilości paliwa jaką ma tłoczyć pompa. Sprawdzisz go miernikiem, oporność 5,3 Ω.

Mój wynik - 6,7 Ω

Zaworek zwrotny już jest od wczoraj także - niestety nic nie zmieniło się.

 

Dodano: 04 lip 2014 - 11:02

Jest jeszcze regulator przepływu wbudowany w pompę, ten z brązową wtyczką, przy jego usterce silnika nie uruchomisz. Decyduje on o ilości paliwa jaką ma tłoczyć pompa. Sprawdzisz go miernikiem, oporność 5,3 Ω.

Byłem u mechanika, który miał takowy czujnik używany na stanie.

Założył, odpowietrzył układ i samochód nadal nie odpala.

 

Zawiozłem pompę do regeneracji - pracownicy wyśmiali mnie, pompa w środku wygląda jak nowa..

Dziś ją odbieram i ponownie zakładam.

 

Cóż tu jeszcze sprawdzić. powoli ręce już mi opadają.

Czyżby faktycznie rozrusznik dać do regeneracji? Jest on faktycznie w "obiegu" rozruchowym, jednak kręci jak oszalały.

 

Pomóżcie proszę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, za każdym razem jak był u mechanika niby podpinali kompa i wskazywali pompę.

Niestety za każdym razem nie widziałem numerów błędów. Swojego klipa też nie mam bo sprzedałem..

Jutro musze wymusić na nich by mi podali kody błędów. Zobaczymy co dokładnie jest wyświetlane.

 

Dodano: 05 lip 2014 - 15:36

Błąd który się pojawia to 137.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wtryski poszły na test - jak się okazuje zaworki do wymiany.

Dziwna sytuacja ponieważ pół roku temu wsadzane były nowe oryginalne, nie stwierdzono opiłków w pompie, cisnienie ma super (jak stwierdzono - "jak nowa").

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dziś jednak sprawdzono maszynowo wtryski:

- pod obciążeniem mają przelew 65-85ml

- ma wolnych obrotach mają 16-11ml

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dziwone, że wszystkie na raz padły ....

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Powiedzcie mi co się "zużywa" w takich zaworkach ? można to jakoś sprawdzić/zobaczyć ?

Czy zużycie to jest spowodowane mimo wszystko przez mikroopiłki, czy może byc skutkiem lipnej ropy ?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sytuacja jest na tyle dziwna iż "wszystko" zaczęło się po zalania ropy na stacji ORLENU.. stąd moje pytanie.

Może to zbieg okoliczności.. a może nie.

Zostało mi pół baku paliwa więc zastanawiam sie czy jeżdzić na nim do końca czy spuścić i zalać inne.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Założyłem filterek na dolocie do pompy, jak odpalam na plaku samochód i pojeżdżę trochę nic w filterku niewidać..

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Mógłby ktoś polecić sprawdzonego dostawcę na zaworki ??

Niestety renia musi po naprawie odejść...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zaworki - dalej to samo, wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa - dalej to samo.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pali się jedynie błąd P0089 - błąd ciśnienia szyny wspólnej paliwa.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dziś troszkę czasu poświęciłem na wspólne testy z mechanikiem, doszliśmy do dziwnego wniosku:

<><><><><><><><><><>><><><><>

- ciśnienie podczas rozruchu sięga 400 bar.. czasem podczas próby spada do różnych wartości np do 240 bat - w takim momencie silnik zachowuje się jak by łapał..

<><><><><><><><><><>><><><><>

Raz na jakiś czas złapie 230 bar i odpali o dziwo....

<><><><><><><><><><>><><><><>

Przeważnie pokazuje 300 bar podczas rozruchu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Macie jakieś pomysły co to może być ??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!