Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne światła przeciwmgielne


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...

No i mnie dopadło sprawdzanie świateł.. Nie świeci przeciwmgielne z tyłu (żadne), żarówki wymienione. Kontrolka na desce świeci, styki poczyszczone, miernik pokazuje 4-4,1 V, bezpieczniki posprawdzałem są ok.

Gdzie dalej szukać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hahaha :-) ostatnio właśnie też mnie irytowalo dlaczego nie świeci prawy halogen a żarówka jest sprawna.... Szukałem z miernikiem i znalazłem ze są tylko 5 przewodów a powinno być 6. Pozostaje przeciągnąć dodatkowy przewód żeby świecił prawy halogen ale to kurna jakieś nieporozumienie ze strony producenta.

Edytowane przez scoobydooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I zgodny z przepisami, oraz wytycznymi odnośnie świateł zamieszczonymi w kodeksie.

2 Tylne przeciwmgielne widziane we mgle skutecznie potrafią "zamaskować" włączenie świateł STOP jak hamujesz.

Przy jednym świecącym od środka drogi, to ono jest widoczne a przy hamowaniu pojawia się tej samej mocy światło w niewidocznej prawej lampie.

Nie jest to więc niedopatrzenie, a celowe działanie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem fabrycznie dwa przeciwmgłowe w:

megane I coupe

Lagunie II phII liftback

Megane III kombi 2010

Espace IV 2003

Espace IV 2010

W espace jest to o tyle fajne, że lampki są oddzielne na dole w zderzaku, a lampy główne wyżej w słupku, nie ma szans, żeby pomylić ze światłami stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracanie do przykładów gdzie tylne przeciwmgielne są na oddzielnych miejscach, jak na blendach w megance, sceniolu I, czy też starym i IV espace nie jest dobrym porównaniem.

Nawet przykład Laguny jest nieporównywalny, przy pozornym zespoleniu tych lamp.

Przeciwmgielne są jednak oddalone od STOP-u

Tu chodzi głównie o S II gdzie te światła są zespolone i bardzo blisko siebie..

Najlepiej to ma wykombinowane Peugeot, przykładowo 206.

Jest jedno przeciwmgłowe zamontowane centralnie w dole tylnego zderzaka i nie ma problemów z niesymetrycznym świeceniem i dokładaniem instalacji, czy żarówek na nieświecącej stronie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W coupe I po lifcie przeciwmgłowe są w głównych lampach, przed liftem były przy tablicy rejestracyjnej.

W lalce też były w głównych lampach. W mIII kombi to samo.

Uważam, że skoro tak wyszło w fabryce to tak powinno zostać, ale ogólnie rzecz biorąc, to we mgle powiniśmy być widoczni jak najlepiej. Co innego gdy ktoś zapomni wyłączyć tych świateł - wtedy nawet jedno świecące mocno oślepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mnie też dopadł problem nie działającego światła przeciwmgielnego z tylu. Żarówka oki, kontrolka licznika sie zapala, w gniezdzie przyczepki pojawia się ~ 0,06V, pozostaly osprzęt auta dziala poprawnie. Zastanawia mnie czy moduł UCH steruje tym oświetleniem poprzez przekaznik? Może mu sie styki wypaliły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modułu UCH idzie przewód bezpośrednio do lampy "mijając" tylko kostkę R2 pod fotelem kierowcy. Z modułu UCH do sprawdzenia złącze PP3 (12-ścieżkowe) SZARE pin nr 6 który jest właśnie od przeciwmgielnego. Więc do sprawdzenia kostka R2 i złącze w UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione, winowajcą były prawdopodobnie zaśniedziałe kostki do gniazda przyczepki albo samo gniazdo, bo porozkręcałem i się samo naprawiło. Dodam, że zrobiłem to od dvpy strony bo najpierw sprawdziłem czy z UCH wychodzi zasilanie. Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!