Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna skrzynia biegow


cziken88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumoficzow.

Dzisiaj spotkalem sie z pewna usterka ktora opisze w skrocie. Jadac rano do pracy po przejechaniu kilometra przy samochodzie rozpedzonym do 70km/h poczulem lekki wybuch w podwoziu po czym moc spadla na komputerku pojawila sie wiadomosc sprawdz skrzynie biegow i skrzynia nie przerzucala biegu z 2 na 3, moglem jechac tylko na 2. Zmiana tych biegoow byla bez zarzutu wiec do pracy dojechalem. Po 4 godzinach zaniepokojony zwolnilem sie w celu pojechania do mechanika lecz gdy odpalilem samochod biegi bez zarzutu przelanczaly sie w normalnym trybie jak dotychczas. Wiec wrocilem do pracy z racji lakika mechaniki samochodowej uznajac ze ''naprawilo sie''. Wracajac do domu Skrzynia przezucala biegi bez zarzutu. Kiedy dojechalem do domu przy otwartym oknie przy samochodzie pozostawionym bez ruchu ale przy wlaczonym silniku na biegu do jazdy uslyszlem ze z podwozia dochodzi dzwiek jakby jakiegos malego spiecia elektrycznego nazwalem to ''elektrycznym dziwiekiem po zmianie na tryb neutralny dzwiek zanika ale przy biegu wstecznym znowu slychac ten niepokojacy dzwiek. Jakby napiecie elektryczne o jednostajnym natezeniu nie przy uzyciu gazu ani nie podnosi sie ani nie slabnie.

 

Moze mi ktos doradzic jaka awaria powoduje ten dzwiek, uszkodzenie jakiego elementu???

Niestety jest sobota po poludniu i do poniedzialku zaden warszat nie jest aktywny a jutro musze jechac do pracy i do konca nie wiem czy moge w takiej sytuacji uzywac samochodu ;//

 

Jezeli znajdzie sie jakas zyczliwa znajaca sie na skrzyniach automatycznych osoba ktora bedzie w stanie mi udzielic porady bede bardzo wdzieczny gdzie ja kompletnie nie znam sie na tego typu awariach.

 

Dodam ze jest to RENAULT MEGANE 2 2004 rocznik

 

Najlepsze Pozdrowienia

i spokojnego weekendu

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez cziken88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia weszła w tryb awaryjny. Należy auto podpiąć pod komputer i sprawdzić, co się dzieje. Bez tego jest to wróżenie z fusów.

Dodam, że skrzyni nie zdiagnozuje się pierwszym z brzega skanerem. Należy użyć takiego, który połączy się ze sterownikiem skrzyni.

dzwiek jakby jakiegos malego spiecia elektrycznego

To może być zbyt mała ilość oleju w ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kreciq za odpowiedz i naprowadzenie na jakis tor rozwiazania tego problemu. Pozostaje mi tylko czekac do poniedzialku z podpienciem auta pod komputer co mam nadzieje da odpowiedz na zaistniala sytuacje. Tylko pozostaje mi pytanie czy bede sam w stanie jutro uzupelnic olej w ASB... postaram sie znalezc odpowiedz gdzies w sieci.

 

pozdrawiam i szacunek dla dobrych ludzi

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki

<zolta>

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że dobry komputer dla Renault = Clip. Kompy "no name" często nie widzą błedów, więc czasami wydatek na ich podpięcie to pieniądze wyrzucone w błoto. Co do oleju do skrzyni musi być taki jaki producent zaleca i trzeba to szczegółowo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam podobny problem, dodałem nowy temat na forum zanim znalazłem twoj post. >>http://megane.com.pl/topic/58286-dziwny-huk-w-skrzyni-biegow/

Czy dowiedziałeś się czegoś konkretnego?? Co powiedzieli ci mechanicy? W moim mieście żaden mechanik nie dostał się do komunikatów skrzyni.

Udało Ci się usunąć usterkę?? Jeśli tak to co to było?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge powiedziec ze ta domniemana usterka w skrzyni biegow byla spowodowana rozpierdoczonymi poduszkami od silnika. Podczas jazdy poduszki puscily silnik lekko uderzyl w skrzynie biegow i dlatego wlaczyla ona tryb awaryjny gdzie uskuteczniala tylko dwa biegi. Po wylaczeniu silnika i wlaczeniu ponownie dzialala bez zarzutu. A dzwiek ktory odnotowalem jest naturalnym dzwiekiem dla skrzyni auto... co dla mnie laika mechaniki rozwilo wszelkie watpliwosci... mechanik zdiagnozowal usterke poduszek w minute zostaly one wymienione, od czasu wymiany zrobilem meganka pare tysiecy kilometrow i dziala bez zarzutu czyli mechanik nic nie przeoczyl... pozdrawiam i zycze wam dobrych mechanikow :))) hukiem teoretycznie chyba mozna nazwac puszczenie poduszek i udezenie uderzenie silnika w cos raczej w skrzynie biegow tak mi sie wydaje tak to mechanik zdiagnozowal... pozdro

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, interpunkcja

Kolego, przypominam, że na tym forum piszemy po polsku. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!