Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekojazda MeganeII ph 1 2.0


kajbaj

Rekomendowane odpowiedzi

Forumowicze, od razu przepraszam, jeżeli umieściłem post tu gdzie nie trzeba. Wybieram się samochodem nad morze z Lublina. Dystans około 650 km w jedną stronę. Potrzebuję waszej porady ws ekojazdy. Czyli ile najlepiej jechać (obroty i prędkość), aby nie przesadzić z kosztami paliwa i jak najlepiej jest zmieniać biegi (przy jakiej prędkości). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, piąteczka i 3000-3500 rpm, w moim to 100-130 km/h, czasami 140 km/h spalanie na trasie 6,6 l/100 km (na 600 km)

Z powrotem ta sama trasa, takie same warunki, jechałem z prędkością 80-100 km/h prawie 7 l/km.

Auto załadowane, 4 osoby + bagaże, może nie na maksa, ale trochę ważyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zawodu jestem kierowcą 40t zestawu i coś tam nas uczyli o ekonomi jazdy.... więc w mieście maksimum ekonomi uzyskujemy przewidując to co się dzieje - nie przyspieszamy widząc czerwone, nie najeżdżamy komuś na plecy by zaraz hamować i bardzo ważne - zawsze staramy się wyhamować silnikiem, pamiętając, że im niższy bieg tym bardziej hamuje.... Kolejna sprawa to przyspieszamy dość dynamicznie aby możliwie szybko osiągnąć 50-60 km/h i bujamy się na 4-5 jak równy teren.

Na trasie nie przekraczamy 130 km/h spalanie powyżej tej prędkości wzrasta znacznie ze względu na opory powietrza ( gdy zwiększymy prędkość dwukrotnie, opór wzrośnie cztery razy ) , a czasu wiele nie urwiemy. Przyspieszamy zawsze po uprzednim zredukowaniu aby mieć przynajmniej 3tys obr. Zamknięte okna obowiązkowo i wyłączona klima jeśli temp. na dworze nie wymaga jej użytkowania.

 

Poza techniką jazdy wpływ ma to jaki profil opon mamy, odpowiednie ciśnienie i oczywiście zimówki mają większe opory toczenia - nie użytkujemy ich cały rok ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, piąteczka i 3000-3500 rpm, w moim to 100-130 km/h, czasami 140 km/h spalanie na trasie 6,6 l/100 km (na 600 km)

Z powrotem ta sama trasa, takie same warunki, jechałem z prędkością 80-100 km/h prawie 7 l/km.

Auto załadowane, 4 osoby + bagaże, może nie na maksa, ale trochę ważyło.

 

nie wiem dlaczego auto spaliło Tobie więcej przy niższej prędkości, wiem z doświadczenia z kilku aut (co prawda z dieslem pod maską), że najniższe spalanie zawsze mi się udawało osiągnąć jadąc przepisowo i nie przekraczając 100km/h (najniższe spalania zawsze uzyskiwałem jadąc w nocy - bo wtedy jest najmniejszy ruch i spokojnie można jechać utrzymując stałą prędkość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Myślę, że to raczej zależy od silnika, benzyna czy diesel.

Druga sprawa to moment obrotowy silnika, a w zasadzie zakres, w którym moment obrotowy ma najlepszy stosunek do zużycia paliwa.

Pewnie wszystko też zależny od konkretnego silnika.

Wracałem ze znajomym który pomykał Scenikiem 1.9, '02 i on tak jechał, a ja za nim, pewnie na komputerze starał się utrzymać jak najniższe chwilowe spalanie.

Niestety co dobre dla diesla nie koniecznie będzie dobre dla benzyniaka.

Zaobserwowałem, że najniższe zużycie paliwa na dłuższych trasach uzyskuję w takim zakresie obrotów i tak jadę.

Zwracam większą uwagę na zakres obrotowy niż na prędkość. Oczywiście gdzie trzeba zwolnić, zwalniam, potem gwałtownie przyspieszam do uzyskania odpowiednich obrotów i prędkości.

Generalnie na długich trasach nigdy nie jeżdżę ile "fabryka dała", nie spieszę się, jadę równo z mniej więcej stałą prędkością, bez gwałtownych hamowań i przyspieszania, gdy nie ma takiej potrzeby. Obserwując to co się dzieje na drodze i znaki można wiele sytuacji przewidzieć i w odpowiednim momencie odpowiednio zareagować.

Obserwując styl jazdy niektórych kierowców wcale nie dziwię się, że osiągają wysokie spalanie, a klocki hamulcowe są do wymiany po 10-15kkm.

Niestety wszystko powyższe bierze w łeb gdy trzeba jeździć po mieście.

Tam i z powrotem jechałem nocą, konkretnie to Oświęcim - Władysławowo, wtedy jeszcze nie było tylu odcinków autostradowych. :)

I jeszcze jedno, to spalanie obliczone było ma podstawie tego co zatankowałem, czyli tyle ile weszło do baku, a nie z komputera, którego nie posiadam.

Nawet gdyby przekłamania były na ilości paliwa, to na trasie prawie 1300 km nie są one duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgadzam się jak najbardziej z P_r_z_e_m_o. Najniższe spalanie mam przy 70 km/h 5 bieg, od 4,6 do 5,2, zwalniając do 60 km/h spalanie wynosi około 6 - 6,2. Na trasie Lędziny (okolice Tychy - Mysłowice) Mielno spaliłem 34 litry i średnie 5,2 na 100km lecz ani razu nie jechałem więcej niż 90km/h (jechałem starą trasą na Poznań)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!