Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamontowanie dodatkowe filtra paliwa


michone

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zastanawiam się nad zastosowaniem dodatkowego filtra paliwa (przezroczystego) w komorze silnika.

Po zdiagnozowaniu awarii dwóch wtrysków jutro będzie montowany komplet używanych wtrysków w b.db stanie.

Mechanik który sprawdzał wtryski nie zauważył opiłków jak je czyścił przed wrzuceniem na maszynę ale powiedział, że przy przebiegu 195tys warto już sprawdzić, bak, pompę i przewody. Niestety cena sprawdzenia zabija, więc pomyślałem o sprawdzeniu w następujący sposób:

Montaż przezroczystego filtra bądź dwóch na wejściu do pompy i na powrocie z pompy do baku.

 

1. Pytanie czy ktoś z was już coś takiego robił? i ma do tego jakiś tutorial/zdjęcia?

2. Jakie filterki zastosować?

3. czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia czy są opiłki w obiegu?

4. Jak często padają pompy (delphi) w tych układach?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o t2 dzisiaj się naczytałem jak mops :) także po odebraniu od mechanika T2 będzie zalany. Z tego co znalazłem to Liqui Moly 1052 wygrywa w częstości polecania.

Co do samych filtrów to google znalazło kilka zdjęć, cześć wymieniało od razu węże bo te oryginalne ponoć są strasznie twarde?

Tak je analizuje i widzę :

1. filtr na linii bak - pompa

2. filtr na linii pompa - bak

Pytanie czy nie dać trzeciego na linii przelew z wtryskiwaczy a powrót do pompy. Pytanie jaką temperaturę ma paliwo powracające od wtrysków i jakie tam jest ciśnienie.

Cena filtra to jakieś 5 zł więc całość z opaskami to 20zł.

Pozwoli mi to na :

1. sprawdzenie czy pompa sieje opiłkami

2. czy w baku są opiłki

3. zakładając pesymistyczną opcję że pompa sieje opiłkami to nie będzie już siała tymi które są w układzie a przy zastosowaniu T2 być może przestanie siać nowymi.

Co o tym myślicie ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przypadkiem nie chciej zakupić w sklepie oleju T2, bo pan zrobi duże oczy...

2) filtry u mnie są:

- bak/filtr paliwa (oryginalnie jest jeden filtr)

- przelew/filtr paliwa (oryginalnie paliwo z przelewu wraca do filtra)

3) wężyki po tylu latach są twarde więc IMHO warto zmienić (koszt niewielki), bo będzie problem z uszczelnieniem połączeń. poprzekręcasz opaski, a nie uszczelnisz.

4) temperatura nie jest wysoka, jeśli już to "ciepła"

5) ciśnienie = zwykły lekki "sik"

6) zakładając filterki jesteś w stanie wyłapać ewentualne opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wezme w hurtowni,

Filtry zdecyduje sie na trzy zamontuje jeszcze na powrocie od wtrysków,

Co do wężyków to z tego co wyczytałem średnica wewnętrzna 8 mm.

 

Najpierw niech odpalą auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przypadkiem nie chciej zakupić w sklepie oleju T2, bo pan zrobi duże oczy..

No nie wiem.

Poprosiłem o T2,

- A do czego?

- Do diesla.

- No tak, najczęściej biorą ...

:D właśnie taką rozmowę miałem, a pytałem bo nie widziałem jakie mają. Oczywiście stały na półce na wprost moich oczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO trochę ciasno, poza tym zamontowanie filtra na powrocie paliwa, pompa/filtr paliwa zasadniczy da Ci ten sam obraz paliwa wracającego z wtrysków.

przecież nie może być tak, że paliwo z opiłkami wraca do pompy, a bez opiłków do filtra paliwa zasadniczego :D

 

Dodano: 22 lip 2014 - 13:42

No nie wiem.

Poprosiłem o T2,

AHA :D

ja zawsze biorę 2T, ale ja to czepialski jestem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek racja z tym że jeśli w powrocie są opiłki filtr na powrocie je zbierze co nie pozwoli na dotarcie opilkow do pompy. Czyli pompa jeśli generuje opiłki to będzie to robić na czystym paliwie bo z baku dostanie podwojnie przefiltrowany, z wtryskow przefiltrowany i powrot do baku bedzie szedl przefiltrowany.

 

a to poza tym to do sklepu pojde po konkretny specyfik :) ale fakt poprawnie jest 2T :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tego sie nie wyeliminuje ale jak bede stosowal olej 2t to moze ich ilosc spadnie. Pytanie czy przy okazji wymienic główny filtr oleju bo ten ma 10 tyś.

 

Być może pompa jeszcze nie sieje, bo przy myciu wtryskow by byly widoczne ale przy 195 tys warto dmuchac na zimne tym bardziej ze nowe (używane) wtryski są wg EPS 200 w bardzo dobrym stanie. A jeszcze dwa w dobrym stanie zostaną mi na zapas.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!