Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamontowanie dodatkowe filtra paliwa


michone

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zastanawiam się nad zastosowaniem dodatkowego filtra paliwa (przezroczystego) w komorze silnika.

Po zdiagnozowaniu awarii dwóch wtrysków jutro będzie montowany komplet używanych wtrysków w b.db stanie.

Mechanik który sprawdzał wtryski nie zauważył opiłków jak je czyścił przed wrzuceniem na maszynę ale powiedział, że przy przebiegu 195tys warto już sprawdzić, bak, pompę i przewody. Niestety cena sprawdzenia zabija, więc pomyślałem o sprawdzeniu w następujący sposób:

Montaż przezroczystego filtra bądź dwóch na wejściu do pompy i na powrocie z pompy do baku.

 

1. Pytanie czy ktoś z was już coś takiego robił? i ma do tego jakiś tutorial/zdjęcia?

2. Jakie filterki zastosować?

3. czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia czy są opiłki w obiegu?

4. Jak często padają pompy (delphi) w tych układach?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o t2 dzisiaj się naczytałem jak mops :) także po odebraniu od mechanika T2 będzie zalany. Z tego co znalazłem to Liqui Moly 1052 wygrywa w częstości polecania.

Co do samych filtrów to google znalazło kilka zdjęć, cześć wymieniało od razu węże bo te oryginalne ponoć są strasznie twarde?

Tak je analizuje i widzę :

1. filtr na linii bak - pompa

2. filtr na linii pompa - bak

Pytanie czy nie dać trzeciego na linii przelew z wtryskiwaczy a powrót do pompy. Pytanie jaką temperaturę ma paliwo powracające od wtrysków i jakie tam jest ciśnienie.

Cena filtra to jakieś 5 zł więc całość z opaskami to 20zł.

Pozwoli mi to na :

1. sprawdzenie czy pompa sieje opiłkami

2. czy w baku są opiłki

3. zakładając pesymistyczną opcję że pompa sieje opiłkami to nie będzie już siała tymi które są w układzie a przy zastosowaniu T2 być może przestanie siać nowymi.

Co o tym myślicie ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przypadkiem nie chciej zakupić w sklepie oleju T2, bo pan zrobi duże oczy...

2) filtry u mnie są:

- bak/filtr paliwa (oryginalnie jest jeden filtr)

- przelew/filtr paliwa (oryginalnie paliwo z przelewu wraca do filtra)

3) wężyki po tylu latach są twarde więc IMHO warto zmienić (koszt niewielki), bo będzie problem z uszczelnieniem połączeń. poprzekręcasz opaski, a nie uszczelnisz.

4) temperatura nie jest wysoka, jeśli już to "ciepła"

5) ciśnienie = zwykły lekki "sik"

6) zakładając filterki jesteś w stanie wyłapać ewentualne opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wezme w hurtowni,

Filtry zdecyduje sie na trzy zamontuje jeszcze na powrocie od wtrysków,

Co do wężyków to z tego co wyczytałem średnica wewnętrzna 8 mm.

 

Najpierw niech odpalą auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przypadkiem nie chciej zakupić w sklepie oleju T2, bo pan zrobi duże oczy..

No nie wiem.

Poprosiłem o T2,

- A do czego?

- Do diesla.

- No tak, najczęściej biorą ...

:D właśnie taką rozmowę miałem, a pytałem bo nie widziałem jakie mają. Oczywiście stały na półce na wprost moich oczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO trochę ciasno, poza tym zamontowanie filtra na powrocie paliwa, pompa/filtr paliwa zasadniczy da Ci ten sam obraz paliwa wracającego z wtrysków.

przecież nie może być tak, że paliwo z opiłkami wraca do pompy, a bez opiłków do filtra paliwa zasadniczego :D

 

Dodano: 22 lip 2014 - 13:42

No nie wiem.

Poprosiłem o T2,

AHA :D

ja zawsze biorę 2T, ale ja to czepialski jestem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek racja z tym że jeśli w powrocie są opiłki filtr na powrocie je zbierze co nie pozwoli na dotarcie opilkow do pompy. Czyli pompa jeśli generuje opiłki to będzie to robić na czystym paliwie bo z baku dostanie podwojnie przefiltrowany, z wtryskow przefiltrowany i powrot do baku bedzie szedl przefiltrowany.

 

a to poza tym to do sklepu pojde po konkretny specyfik :) ale fakt poprawnie jest 2T :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tego sie nie wyeliminuje ale jak bede stosowal olej 2t to moze ich ilosc spadnie. Pytanie czy przy okazji wymienic główny filtr oleju bo ten ma 10 tyś.

 

Być może pompa jeszcze nie sieje, bo przy myciu wtryskow by byly widoczne ale przy 195 tys warto dmuchac na zimne tym bardziej ze nowe (używane) wtryski są wg EPS 200 w bardzo dobrym stanie. A jeszcze dwa w dobrym stanie zostaną mi na zapas.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!