Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd zmiennych faz rozrządu i czujnika położenia wałka


Lukasz1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Jestem tu nowy. Zakupiłem w Niemczech miesiąc temu Renault Scenic 1.6 16V 113 KM z 2005 roku. Wymieniłem w nim rozrzad kompletyny pompe wody kolo zmiennych faz rozrzadu oleje oraz filtry. Podczas wymiany rozrzadu okazalo sie ze rozrzad jest zle ustawiony. Samochod byl slaby. Wszystko zostalo ustawione na blokady od nowa rozrzad wymieniony. Po wymianie rozrzadu samochod odzyskal moc i nic sie nie dzieje oprocz tego ze swieci kontrolka SERWIC i CZEK.

Na komputerze diagnostycznym wychodzi błąd zmiennych faz rozrzadu i blad czujnika polozenia walka. Czujnik zostal wymieniony i nic to nie dalo. Rozrzad zostal trzy krotnie sparwdzony i wszystko jest dobrze. Samochod jezdzi dobrze. Prosze o pomoc jaka moze byc tego przyczyna. Mechaniczna czy elektroniczna. Czy mozliwe jest to ze kolo zmiennych faz rozrzadu moze byc wadliwe. Zalozone zostalo nowe orginalne.

 

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to kola zmiennych faz rozrzadu nie da sie zle zalozyc. Zakladasz przekrecasz i ono ci kliknie w odpowiednim miejscu i jest nie ma innej opcji. Zastanawia mnie to ze wczesniej samocod byl slaby rozrzad byl zle ustawiony kolo zmiennych faz rozrzadu przy zapalaniu bylo juz slychac i bledow nie bylo zadnych. Po wymianie dobrym ustawieniu moc wrocila a bledy sa.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, interpunkcja

Kolego, proszę zacząć stosować się do uwag moderatorów. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki jutro podjade do mechanika i bede sprawdzal

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, póki co przyznaję 2 ostrzeżenia. Na przyszłość zalecam poprawę. damiar

 

Dodano: 07 sie 2014 - 21:41

Koło zmiennych faz rozrządu ustawione według znaków. Problem pozostaje nadal. Za tydzień rozbieramy i czyścimy elektrozawór zmiennych faz rozrządu i będe myślał co dalej. Może ktoś ma jeszcze jakąs propozycję. Z góry dzięki. A dla ciekawostki w Renault Serwis nic mi nie powiedzieli o ustawieniu według znaków koła zmiennych faz rozrządu.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Mam podobny problem. Kupiłem MII ph I 2005 r z silnikiem 1.6 16V. Jak nią jechałem od sprzedającego to pojawił mi się Check Engine + serwis. Okazało się, że za chwilę miałem 2 cewki do wymiany. Wymieniłem przy okazji rozrząd z pompą wody. Wszystko było ok, aż może po 2 miesiącach pojawił mi się znowu CE + serwis. Najpierw skasowałem go z kolegą (kod błędu P0420, wydajność katalizatora). Pojawił się po około 2k km. Pojechałem do mechanika na CLIP i on znalazł błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Wymienił + czyszczenie przepustnicy. Po niedługim czasie CE znów się pojawił sam go skasowałem za pomocą ELM327 bletooth + smartfon. Elm widział to znowu jako błąd wydajności katalizatora. Błąd pojawiał się jeszcze może ze 3 lub 4 razy, gdzie 2 razy go skasowałem ja, a 2 razy sam się skasował. Dwa miesiące temu pojechałem na CLIPa i pokazali mi, że sonda lambda za katalizatorem nie działa. OK. Wymieniłem. Za chwilę znów CE już miałem jechać do nich z awanturą ale zgasł. W zeszłym tygodniu znowu się pojawił. Pojechałem na CLIPa i padła sugestia, że to KZFR się kończy. Z tym że nie mam problemów z odpalaniem, hałasem czy spadkiem mocy. Skasowali mi błąd, zrobili adaptację silnika i kazali przyjechać jak się kontrolka znów zapali.

Waszym zdaniem jest to możliwe żeby KZFR powodował zapalenie się CE?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!