Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chip dla 1.5 dCi 85KM - warto się w to bawić?


qweluke

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Zastanawiam się nad wirusem dla swojej Megany. Obecnie mam około 85KM i silnik 1,5dCi... warto to wirusować pod 120KM?

Czy mogą być jakieś 'powikłania'? Np. problemy z dwumasą, panewką?

Może ktoś z 1,5 wirusował i powie jakie wrażenia? Głównie zależy mi żeby auto było mocniejsze, szybciej się zbierało...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

pomysł z chipem 85 w okolice 120KM jest raczej fantastyczny.

Żaden odpowiedzialny tuner (by nie szargać sobie reputacji) nie podciągnie Ci tego silnika wyżej jak w granice 95-100 KM. W przeciwnym razie jak sam napisałeś sprzęgło, panewki no i jeszcze jedna droga rzecz - turbina nie wytrzyma takiej zabawy. Jasne, że taki jak piszesz tuning jest możliwy ale nie samym programem. Trzeba by doliczyć sprzęgło, turbinę i intercooler od mocniejszych wersji ale wtedy zabawa robi się nie warta zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że bezpieczniej w okolicach 100... to chyba jednak faktycznie szkoda zachodu i kasy na te 15 kucy... chyba że dzięki temu można by podnieść moment obrotowy i auto i tak by się szybciej/wcześniej zbierało?

 

Tuning myślałem zrobić tutaj

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początek bym zaczął od porównania gratów, które masz aktualnie u siebie, z gratami z wersji 110KM, która też przecież występowała w trójkach.

Intercooler podejrzewam będzie ten sam, a nawet jeśli nie, to nie powinno być problemów z założeniem większego (przecież 2.0dCi też tam montowali).

Najważniejsze będą wtryski i turbo (czy jest zmienna geometria).

 

Myślę, że 110KM powinno się zrobić bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że te parę koni pozwoli Ci na sprawniejszą jazdę z włączoną klimą. Po za tym pościgowca z tego nie zrobisz. Jak napisał Krzychos turbo może nie dać rady. To silnik stworzony do ekonomi nie do katowania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że 110KM bez problemu na tym co masz. Jak wtryski są takie same jak w wersji 110KM to uważam, że na luzie.

To silnik stworzony do ekonomi nie do katowania

Nie sądzę, żeby autor miał taki cel. Podejrzewam, że chodzi o sprawniejsze wyprzedzanie i lepszą elastyczność. Gdyby ktoś zakładał, że zrobi z tego ścigacza, to wtedy miałby nie lada wyzwanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bardziej zależy mi żeby auto zyskało na mocy przy wyprzedzaniu, lepiej się zbierało podczas ruszania...

czyli ogólnie, 85KM na 105,110 jak rozumiem warto... jak dzwoniłem to powiedzieli mi że jakieś 700 PLN trzeba liczyć, kasa nie mała więc wolałem dopytać czy jest sens wydać te 7 stów w chip tuning niż potem żałować że mogłem przeznaczyć na coś innego bo wrażenia z jazdy żadne ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jestem już PO. Poszło bez żadnych problemów i niespodzianek.

Wyniki może nie są powalające ale przypominam że to 1,5 z fabrycznym 85KM...

Przed chipem:

post-57338-0-75552000-1407999056_thumb.jpg

i po chipie:

post-57338-0-04727900-1407999052_thumb.jpg

Myślicie że można coś jeszcze zrobić żeby podnieść sam moment obrotowy? Dziś/jutro będę wymieniał filtr paliwa zgodnie z zaleceniami chłopaka który robił chipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc przyrost mocy jest, chociaż mały. Szczerze mówiąc liczyłem na lepsze wrażenia z jazdy po chipie. Czuć że auto jest mocniejsze, troche szybciej się zbiera ale szału nie ma - tzn. zmieniając bieg z jedynki na dwójkę, czy z dwójki na trójkę nie trzeba czekać tyle żeby auto się zaczęło zbierać tylko od razu ciągnie.

Zastanawiam się, czy można jeszcze jakoś - bezpiecznie podnieść moment obrotowy.... bo po chipie podskoczył tylko o 50Nm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!