Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż ogrzewania w tunelu środkowym


Rekomendowane odpowiedzi

meganecoupe02, podepnę się do Waszej rozmowy ale w nieco innej sprawie.

Masz dialogsys-a i dlatego jeżeli znajdziesz chwilę to mam do Ciebie dużą prośbę.

Mimo, zróżnicowanych, raczej negatywnych opinii nt wydajności nawiewów na tylną kanapę chciałbym zmodyfikować = wymienić tunel środkowy w swojej Reni na taki z nawiewami w miejscu tego niby schowka, który mam tam fabrycznie. Jedni twierdzą, że przy mechanicznym ręcznym nie da rady a równocześnie identyczne tunele we fluence-ach są z nawiewami przy tym hamulcu.

Prośba jest taka jeżeli dialogsys pokazuje detale tego tunelu - głównie chodzi tu o kanał nawiewny, który musi w nim być to chodzi mi o część która łączy ten kanał tunelu z magistralą wentylacyjną samochodu bo obawiam się, że może być tak, że u mnie będzie brakować jakiegoś trójnika do którego można to podłączyć i klops. Chcę to zrobić bo ten schowek z tyłu niestety pełni bardziej rolę kosza na śmieci produkowane przez Dzieciaki w czasie jazdy. Gdyby miał jakąś żaluzję/ zasłonę to co innego a tak to tylko wygarniam z niego coraz to nowy odpad popodróżny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydzieliłem post z innego tematu, żeby nie robić bałaganu. Tutaj ruszmy temat nawiewu na tylną część kabiny.

 

Wklejam to, co znalazłem w dialogysie:

1. Schemat przewodów powietrza

thumb_hosting_zdjec_1407952684__1.jpg

 

ceny:

złączka/trójnik, numer 1

thumb_hosting_zdjec_1407952746__grzanie3.jpg

 

długi przewód, numer 10

thumb_hosting_zdjec_1407952831__grzanie5.jpg

 

kratka wentylacyjna:

thumb_hosting_zdjec_1407952859__grzanie6.jpg

 

śrubki są po ok 1,40zł ;)

 

To co mogłem, sprawdziłem, natomiast przy wyborze np tylnej kratki pojawiają się pytania, czy w aucie jest zwykły ręczny czy automat. Czy jest w aucie ogrzewanie wnęk (?), czy jest schowek w konsoli (?). Jak wybierałem różne konfiguracje to czasami nie pokazywało numerów fabrycznych. Najlepiej byłoby dorwać VIN meganki, która ma taki tunel fabrycznie.

 

Kolejna sprawa, nie wiem gdzie ten trójnik podłączyć przy nagrzewnicy. Wygląda na to, że żeby zamontować nawiew centralny, trzeba odłączyć nawiew na stopy pod przednimi fotelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, wielkie dzięki.

Przed ostateczną decyzją dotyczącą planowanej przeze mnie modyfikacji jeszcze "wyłuskam" z auta swój tunel by zobaczyć czy będzie tam do czego przymocować ten trójnik (1).

Sam pomysł na modyfiakcję wziął się również stąd, że na alledrogo pojawił się kompletny tunel z kratkami w tylnym panelu i wyposażony w ten kanał nawiewny (10). Oczywiście jest to wersja z auta z elektrycznym ręcznym i automatyczną skrzynią ale jestem prawie pewien, że da się ten kanał (10) przeprowadzić również przy moim mechanicznym ręcznym.

Myślą tak bo fluence-y mają identyczny tunel i przy mechanicznym ręcznym nawiewy na tylną kanapę. Sprawdzę tylko gdzieś w salonie czy przy tych nawiewach mają one czy nie mają nawiewów na stopy pasażerów z tyłu.

 

Raz jeszcze dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

byłem dziś u Znajomego w jednym z ASO.

Sprawa wygląda tak: Fluence, którego tam oglądałem z mechanicznym ręcznym (VIN VF1LZC0550977835) ma tak jak wcześniej pisałem kratki nawiewu na tył w tunelu środkowym, przy tym rozwiązaniu posiada równocześnie nawiewy na nogi pasażerów z tyłu (te pod przednimi fotelami). Naturalnie przy moim ręcznym do MIII nie istnieje opcja doboru choćby pojedyńczo elementów, które w dialogsys-ie wyspecyfikował Kol meganecoupe02.

Ale co znajomy to znajomy - mam obiecany zestaw łączników, który wg Jego wiedzy pozwoli "przeszczepić" elementy [trójnik(1), kanał dystrybucji(10) nie wspominając o module kratek nawiewu) do mojego tunelu. Tajemniczy zestaw nie jest dostępny jako część a występuje przy wymianach np gwarancyjnych mieszalnika wentylacji (od niego rozchodzą się wszystkie kanały nawiewne w kabinie), okazało się dziś, że mam trochę szczęścia bo nie zdążył odesłać uszkodzonego mieszalnika na wymianę którego sprowadzili nowy wraz z tym zestawem a przy wymianie okazało się, że konkretnie tamto auto nie potrzebowało elementów z tego zestawu.

Jak będę miał całość to zdokumentuję fotograficznie i podam link do zdjęć.

Reasumując: kupuję tunel z kratkami i długim kanałem (10) a w ASO domawiam trójnik (1) i .... do roboty.

Ostatnią wątpliwość - z tych nieusuwalnych rozwiał Znajomy z ASO mianowicie jest ryzyko, że ten kanał, który kupię z tunelem dostosowanym do elektrycznego ręcznego jest inaczej wyprofilowany więc może nie pasować i tu rada ASO: przeciąć, skrócić a brak uzupełnić elastycznym łącznikiem - genialne w swojej prostocie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał całość to zdokumentuję fotograficznie i podam link do zdjęć.

Ja bym proponował na forumowy serwer fotki wstawiać, już wiele jest takich pustych linków, czy nawet wpisów "zamieszczona grafika" zamiast wcześniej wstawianych tam fotek, uploadowanych na zewnętrzne serwery.

Tu masz przykład takiego posta gdzie jeszcze niedawno były miniatury i otwierały się jako wielkie zdjęcia:

http://megane.com.pl/topic/20979-instalacja-radia-w-megane-ii/page__view__findpost__p__54399

post #2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeszcze czekam na ten kanał-trójnik (od mieszalnika do tego, który jest w tunelu) - zamówiłem w środę w ASO bo wcześniej się z tym wstrzymywałem by "naocznie " ocenić czy warto kupować tunel wyposażony zarówno w ten długi kanał jak i tylny panel z kratkami. Szczęśliwie jest w idealnym stanie znaczy kupiłem go i w środę zamówiłem ww. Mam na niego czekać do 2 tygodni bo ściągają mi to z Francji. Dodatkowo od znajomego z ASO dostałem komplet adapterów do połączenia tego trójnika z mieszalnikiem.

Czekam na trójnik i biorę się za przekładkę - zgodnie w tym co pisałem wcześniej "obfotografuję" całą operację.

 

Dodano: 08 wrz 2014 - 21:41

Dziś odebrałem opisany trójnik. Plan jest taki by w sobotę zmierzyć się z tematem modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czółkiem

Daj znać Krzychos, ile w sumie Cię ta operacja kosztowała, też przymierzam się do montażu nawiewu na tylną kanapę.

Jedyne, czego nie byłem pewien, to możliwość wpięcia kanału środkowego pod manulaną klimę, ale jak widzę po Twoich

bojach, jest to jak najbardziej do wykonania.

 

Pozdro.

Mikah

Edytowane przez Mikah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

nie licząc pracy własnej (to przede mną) to komplet elementów to wykonania tej modyfikacji kosztuje mnie odpowiednio: 150 PLN (kompletny tunel z podłokietnikiem wyposażony w tylny panel z kratkami nawiewnymi, kanał dystrybucji powietrza do tych kratek plus ekstra joystick nawigacji, dzwignia i styki elektrycznego ręcznego i tempomatu) opisany towar tzw z demontażu - stan idealny.

Dodatkowo musiałem dokupić w ASO taki kanał nawiewny łączący mieszalnik układu wentylacji/klimatyzacji z tym kanałem wbudowanym w zakupiony tunel (taki trójnik) - tu miła niespodzianka cena 40zł (ASO sprowadzało mi to z Francji) i na koniec rzecz, której nie da się kupić w ASO - tym bardziej z demontażu tzw adaptery do połączenia tego trójnika z mieszalnikiem. Zdobyłem to dzięki Znajomemu z ASO, który zamawiał ostatnio na wymianę gwarancyjną mieszalnik - okazuje się, że z mieszalnikiem przysyłają komplet tych adapterów na wypadek różnych rozwiązań układu wentylacji. W praktyce te drobiazgi (takie zatrzaskowe pierścienie z uszczelkami) lądują w ASO w koszu. Mnie się udało bo z tym Znajomym załatwiałem ściągnięcie trójnika i wyszperał mi te adaptery z ostatniej wymiany mieszalnika w ich serwisie. Cena, cóż zwyczajowa flacha. Reasumując nieco ponad 200 zł z opcją odzyskania niemal całości tej kwoty przy odsprzedaży joysticka (~ 150zł), dzwignia+styki elektryczy ręczny hamulec (~ 50zł).

Podsumowując, idąc z pytaniem o dobranie elementów do takiej modyfikacji do ASO otrzymamy odpowiedź, że się nie da bo ich "niegramotny" dialogsys "wypluje info", że do żadnej MIII z mechanicznym ręcznym na polski rynek nie da się tego zrobić. Ignorując taką informację gdy się uprzeć to należy zamówić na własną odpowiedzialność następujące numery produktów: 687940001R (trójnik) - 34,75zł; 278600001R(kanał dystrybucji powietrza w tunelu)- 155,17zł; 969300022R(panel tylny tunelu z kratkami wentylacji)-121,81zł. UWAGA są to ceny netto. Jak widzisz wychodzi drożej no i nie da się zmontować bez tych adapterów, które są nie do kupienia bonie mają swojego , osobnego numeru produktu :( .

 

Dodano: 08 wrz 2014 - 23:31

Upss, Ty masz Flunię ale układ wentylacji i budowa tunelu z podłokietnikiem jest identyczna więc to co napisałem powyżej jest aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze nie działa bo jak mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia i zainteresowałem się rozszerzeniem tej modyfikacji o hamulec postojowy - znaczy jego wymianę z mechanicznego na elektryczny.

Skąd mi to przyszło do głowy ano tunel z nawiewami na tył kupiłem z wersji z elektrycznym ręcznym wyposażony w dźwigienkę i styk do tego hamulca. Obecnie patrzę na tych wszystkich alle i cene, że zaciski tylne z silnikami elektrycznymi można kupić w granicach 300-400zł za dwa do tego wiązka, której w aukcjach nie widzę. Jak zabudżetuję to do kupy to ostatecznie zdecyduję o zakresie modyfikacji. Do samych nawiewów na tył jestem gotowy w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!