Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka 'poziom oleju' na komputerze pokładowym


qweluke

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ten komunikat:

post-57338-0-58521300-1407996530_thumb.jpg

Dostępny tylko zaraz po odpaleniu auta i uruchomiony poprzez zmianę wyświetlanej wartości na komputerze świadczy o ilości oleju w samochodzie? Czy to normalne że w zeszłym roku w sierpniu wymieniałem olej i było do pełna a teraz pokazuje tylko dwie kropki? Czy może jednak 'brać olej'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju na pewno ubywa i jest to zjawisko normalne w silniku spalinowym.

ubywa przez pierścienie, przez turbo i/lub inne nieszczelności. trzeba tylko obserwować, jak szybko ubywa. czy 1 litr na 1000 km czy 1 litr na 10 000 km.

 

dolej/wymień z filtrem i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

U mnie: 1.5 dCi, 106 KM, 2008 - ok. 1 litr na 12-13 kkm. Twój samochodzik jest trochę nowszy, ale to, że po ok. roku olej "zniknął" (wg wskazania nie jest przecież na minimum, więc spokojnie), to nic - napisz ile zrobiłeś km. Jeśli wykonałeś przebieg rzędu 15-20 kkm, to wg mnie jest to całkowicie w normie i nie ma powodu do paniki. Oczywiście olej w sierpniu (po roku) wraz z filtrem oleju - wymieniasz.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będzie trochę tym KM... z tego co policzyłem to 18737km zrobione czyli w normie... dzięki bardzo za pomoc :)

warto chyba w takim razie wymienić też filtr paliwa... wiecie może gdzie go znajdę? I ile taki filtr kosztuje?

 

KM-konie mechaniczne, km-kilometry. Fajnie robić te konie mechaniczne :notacrook: Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa w MII, 1.5 dCi (możliwe, że u Ciebie jest podobnie) wymieniamy co 60 kkm. Filtr z czujnikiem wody kosztuje ok. 250-300 PLN, bez czujnika ok. 200 PLN. Jaki masz - zobaczysz jak zdejmiesz zderzak :) (po prawej stronie na dole, przed kołem - tak sądzę)

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będzie troche tym KM... z tego co policzyłem to 18737KM zrobione czyli w normie... dzięki bardzo za pomoc :)

KM to konie mechaniczne, km to kilometry

 

Dodano: 14 sie 2014 - 09:33

Filtr z czujnikiem wody kosztuje ok. 250-300 PLN, bez czujnika ok. 200 PLN.

trochę Cię poniosło z tymi cenami :)

przykładowo: raz lub dwa

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek - no cóż, to chyba dobrze :) Tak jak napisałem, to płaciłem w Boshu rok temu. ASO (Łyko Kraków) też podało mi taką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa w MII, 1.5 dCi (możliwe, że u Ciebie jest podobnie) wymieniamy co 60 kkm. Filtr z czujnikiem wody kosztuje ok. 250-300 PLN, bez czujnika ok. 200 PLN. Jaki masz - zobaczysz jak zdejmiesz zderzak :) (po prawej stronie na dole, przed kołem - tak sądzę)

To muszę zderzak zdejmować? :o nie mogę samego koła i nadkola? ;\ To tylni zderzak czy przedni?

KM to konie mechaniczne, km to kilometry

Fakt :D Już poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się tu wymądrzać, ale w MII jest na pewno tak jak piszemy. Nie wiem jak jest w MIII, ale wiem, że w Clio III jest już łatwiejszy dostęp (spod maski). Do zweryfikowania.

 

konwil

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie <ok>

qweluke dźwignij maskę w górę i zobacz sobie, jak najwygodniej się dobrać.

ja do pierwszej wymiany filtra paliwa w SCII zdejmowałem prawe przednie nadkole. do drugiej wymiany zrobiłem to od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będzie trochę tym KM... z tego co policzyłem to 18737km zrobione czyli w normie...

Proponuję olej i filtr oleju wymieniać maksymalnie co 15tys. km. Będzie lepiej dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!