Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I - o co chodzi.


defaa

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego gdzie może leżeć problem strzelania przy gwałtownym dodawaniu gazu ?

Głowy nie daję, bo to było bardzo dawno i szczegółów już nie pamiętam, ale przy zabawie z ustawianiem gaźnika w polskich samochodach, które posiadałem, jak zjechałem za mocno i mieszanka była bardzo uboga, to przy szybkich zmianach otwarcia/zamknięcia przepustnicy z gardzieli gaźnika dmuchnął czasem jęzor ognia. Nie pamiętam tylko czy było to w momencie otwarcia czy przymykania przepustnicy. Więc tu przez analogię może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak: sprawdzone zostały już wszystkie możliwości. Ostatnio nawet reduktor czy aby napewno jest sprawny i nie ma się do czego doczepić. Podejrzenie padło jeszcze na zawory, które ostatnio były regulowane, czy przypadkiem nie ustawione są za ciasno, gdyż na gazie powinny mieć delikatny luz. Zawory wyregulowane na nowo i strzały nadal z filtra. Znajomy powiedział jeszcze, że mam jechac i sprawdzić ciśnienie na tłokach. Jeśli będzie za niskie oznacza to, że do regeneracji jest głowica :( Takie problemy tylko na gazie, na benzynie śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przypadkiem nie ustawione są za ciasno, gdyż na gazie powinny mieć delikatny luz

Luz nie powinien być delikatny, tylko taki jaki przewidział konstruktor silnika. Takie małe sprostowanie, bo ktoś po przeczytaniu tego może pomyśleć, że na benzynie nie powinno być luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, trochę źle to napisałem. Tak się zastanawiam, że może to sama uszczelka pod głowicą będzie do wymiany, może nie koniecznie cała głowica ? Mówiłem, że na benzynie chodzi normalnie ale jeśli nie sprawdziłem czy to rzeczywiście głowica to raczej nie powinienem męczyć silnika i jeździć na benzynie co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, że może to sama uszczelka pod głowicą będzie do wymiany, może nie koniecznie cała głowica ? Mówiłem, że na benzynie chodzi normalnie ale jeśli nie sprawdziłem czy to rzeczywiście głowica to raczej nie powinienem męczyć silnika i jeździć na benzynie co ?

Jeżeli jest tak jak napisałeś, to nie myślisz logicznie. Ogólnie rzecz biorąc, nie wgłębiając się w szczegóły, jak silnik dobrze chodzi na benzynie, to nie ma co dziury szukać w głowicy czy uszczelce, czy w ogóle w silniku, tylko przyjrzeć się instalacji gazowej, jej ustawieniom, bo tu tkwi przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To tak: byłem na zbadaniu ciśnienia na tłokach i okazało się, że 1 i 4 ma strasznie niskie. Rozebrałem głowice zawiozłem na regeneracje i facet zdziwił się, że auto w ogóle jeszcze jeździło: do wymiany zawory i gniazda. Głowica zregenerowana wróciła do domu, zamontowałem ją, oczywiście zakupione były wszystkie uszczelki. Po odpaleniu auta pojechałem się przejechać i niestety nie zauważyłem jakieś porażającej różnicy od ostatniej jazdy. Niestety problem gazu nadal nie ustał: strzela przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Szukałem dalej problemu: zobaczyłem, że rurka od filtra do przepustnicy jest popękana, co mogło wiązać się z łapaniem lewego powietrza. Wymieniłem i nadal nic. Gdy dociskałem przewody jeden z nich mnie kopnął, miały więc przebicie. Wymieniłem przewody, problem nadal występował. Świece i cewki nowe. Gaz regulowany, dawka już jak najmniejsza, więc na pewno nie jest za bogata. Pytam wiec co jeszcze JEST NIE TAK ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem podobny problem w swojej Megane. Kupiłem niedawno za dość małe pieniądze bo wiekowo już zaawansowana. Sprzedający od razu powiedział mi o strzałach na gazie. ale na benzynie chodziła bez zarzutu więc się zdecydowałem. I już mówię co u mnie pomogło: świece NGK, kable Magneti Marelli, nowy filtr powietrza i coś o czym wcześniej nie wspominałeś , a więc nowa (puszka) obudowa filtra z zamontowanym zaworem na górnej pokrywie. Zawór ten otwiera się pod ciśnieniem więc gdyby ewentualnie doszło do cofania się gazu to ma on ujście... Narazie to tyle i po problemie. Została mi regulacja bo trochę mi śmierdzi gazem w kabinie ale to już właściwie kosmetyka. Natomiast odnośnie spalania to przy tym silniku jest różnie, potrafi mnie zszokować i spalić 6L ale potrafi też 10L, dużo zależy od jakości paliwa.

A tak na marginesie najmniejsza dawka gazu nie jest wcale najlepsza, ma być optymalna, dostosowana do silnika.

Edytowane przez Kedzierra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Od roku miałem problem z szarpaniem auta na gazie, na benzynie jest ok ( obroty, moc auta ).

Wymieniłem świece na NGK i był spokój, aż do kilku dni wstecz.

Ponownie wymieniłem świece na francuskie EYQUEM + kable do świec.

Sprawdziłem czy nie ma lewego powietrza. Wyczyściłem przepustnice z silniczkiem krokowym ( były duże zabrudzenia ).

Lecz problem dalej ten sam, szczególnie na zimnym silniku, na ciepłym już mniej.

Przy nagłym dodaniu gazu z okolic filtra powietrza, parownika słychać strzelanie i auto szarpie.

Mam holendra z 97r. LPG.

Poniżej zamieszczam zdjęcie. Może ktoś miał doczynienia z pierwszą instalacją i pomoże w którym miejscu znajdują/je

się filtry/filtr?

I co może być przyczyną takiego szarpania?

post-53251-0-50140800-1448920924_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam holenderską instalację, u mnie na początku strzelał na gazie, chwilę później kompletnie padł parownik. Moja instalacja nie miała jako tako filtra, a jedynie siateczkę filtrującą, pod pokrywką w miejscu, gdzie gaz dochodzi przewodem do parownika. Obstawiam, że jest to pierwsza generacja z "magicznym", samoregulującym się parownikiem.

Wstaw zdęcia miejsca, gdzie gaz dochodzi rurką do parownika i gdzie gaz z parownika dochodzi do dolotu, wtedy być może będę w stanie powiedzieć coś więcej.

Z drugiej strony ten parownik już z samego wyglądu wydaje się strasznie sfatygowany i podejrzewam, że może powoli się poddawać. Bez problemu idzie wymienić go na każdy inny, dostępny na polskim rynku. Nie daj sobie tylko wmówić u gazownika, że całą instalację trzeba wymieniać na "polską".

Zapytam jeszcze z ciekawości, czy też pokazuje Ci poziom gazu w butli na liczniku benzynowym na desce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwono zaznaczyłem, to coś co odpowiada za dostarczenie gazu z butli do parownika,

do niego podpięty jest przewód metalowy ( nie ma jak zrobić zdjęcia za mało miejsca ).

Na zielono plastikowa elastyczna czarna rurka dostarcza powietrze do parownika.

Na zółto jeden z przewodów wody do parownika jest z i do nagrzewnicy.

A w poście wyżej przewód z parownika do przepustnicy.

 

Tzn tak powinno mi działać, wskaźnik poziomu gazu powinien być w desce ( korzysta z wskaźnika poziomu benzyny ), zaraz

po przełączeniu z benzyny na gaz. Ale niestety on mi nie działa, zauważyłem ze podnosi się on i spada w zależności

czy auto jedzie z górki czy w dół. A gdzie on się może znajdować to nie mam pojęcia.

post-53251-0-61367900-1448955264_thumb.jpg

post-53251-0-78163800-1448955704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tą kopułką zaznaczoną na czerwono masz jedyny filtr a jest to zwykła stalowa siateczka wyłapująca zabrudzenia.

Samo strzelanie na gazie spowodowane jest najczęściej nie sprawnym zapłonem. Skoro wymieniłeś świece i kable to zostaje jedynie podmieniać cewki, ale wcale nie tutaj musi tkwić przyczyna. Dodatkowo sprawdź dokładnie, czy od tych strzałów nie rozsadziło węża dolotowego i czy przez to nie łapie lewego powietrza.

Jeżeli wykluczysz wszystko o czym pisałem wyżej to zostaje Ci już tylko gazownik, najlepiej taki który ogarnia holenderskie instalacje, ta jest pewnie marki Vialle.

Edytowane przez Booyaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!