Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa czujnik deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jestem od 2 miesięcy na razie bardzo zawiedzionym, ale jednak użytkownikiem megane II.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Auto generalnie żyje własnym życiem...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wczoraj przestał działać czujnik deszczu, a najlepsze jest to że bez problemowo działa czujnik zmierzchu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czy mam szukać nowego czujnika czy może jest jakaś szansa na naprawę.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PS Po podłączeniu do kompa VCD-sa nie ma żadnych błędów

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

 

5.9 - Enter

 

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobną przyczyną jest brak żelu w czujniku na szybie. Do kupienia w ASO i uzupełnienie samodzielnie. Gdzieś na forum był tutek w tym temacie, musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy żel Sensor Tack1 (PMA TOOLS) ktoś używał czy trzeba w ASO kupić? A może te gotowe płytki żelowe ktoś zakładał? Dajcie znać bo mnie też to niedługo czeka. Czym czyściliście szybę i koszyczek? Zmywacz silikonowy będzie dobry?

 

 

płytka żelowa zakupiona (43zł z przesyłką), zamontowana i czujniczek działa aż miło. Polecam płytkę zamiast bawienia się ze strzykawką.

Edytowane przez wojti1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie , w sobotę byłem zmuszony wymienić przednią szybę w mojej M 2 ph 1 z powodu pęknięca (prawdopodobnie od kamienia) starej. Szybe mi wstawali wszystko cacy. Dzisiaj załączam wycieraczki na automat a tu oświeca mi się serwis a na wyświetlaczu pisze "auto wipers failure" czy jakoś tak podobnie , i wycieraczki działają niemalże jak na biegu ciągłym cały czas. Co może być tego przyczyną? żel ? czy coś źle poskładali ? poizdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąć fotki w odpowiednim temacie, może być ten o turbince pod lusterkiem...

Wsiąść do auta, popatrzeć pod lusterko i porównać z tymi fotkami.

Rozebrać w ten sam sposób ale zamiast bawić się turbinką sprawdzasz podłączenie czarnej wtyczki do czujnika..

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

dzięki jutro sprawdze i dam znać co i jak

pozdrawiam

 

no więc tak , czujnik był podpięty ale jak gdyby nie do końca , docisąłem wtyczkę ale niestety wycieraczki nie działają nadal , próbowałem nawet odpiąć na chwilę akumulator żeby się resetnoł ale niestety nic z tego.

 

Dodano: 20 sie 2014 - 13:50

a i jeszcze takie pytanie , jak ściągnąć ten czujnik żeby niczego nie uszkodzić i żeby sprawdzić czy jest żel ? I ewentualnie co myślicie o czyms takim :

http://allegro.pl/zel-krazek-czujnik-deszczu-renault-megane-ii-i4531530485.html

 

link nie jest reklamą ani niczym w tym stylu tylko w celach informacyjnych .

Pozdrawiam

Edytowane przez m-c-ool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz wtyczkę i tą widoczną blaszkę na 2 zaczepach. Pierścień zewnętrzny na którym jest zaczepiona blaszka, jest przyklejony do szyby i tak ma pozostać. A czy jest żel i czy jest go dość, nie trzeba tam nic rozbierać, wystarczy z zewnątrz przez szybę w to miejsce popatrzeć. Okrąg wokół przezroczystej łezki (ta odpowiada za samoczynne zapalanie świateł) powinien być czarny, bez widocznych bąbli powietrza. Jak jest inaczej to znaczy że żelu jest za mało albo jest źle zaaplikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK będę dzisiaj sprawdzał , dzięki

pozdawiam

 

Dodano: 20 sie 2014 - 21:27

wygląda to dziwnie jak się patrzy z zwenątrz tak jak by tylko pół czujnika było tego żelu ;/ a niby oddałem do dobrego zakładu jeszcze mnie skasowali więcej bo podobno uzupełnili żel :). A co myślicie o tym co wstawiłem w linku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z linka może być dobre jednak zależy jak to jest elastyczne.

Na YT jest kilka filmików jak takie żele na czujniki są nakładane przy pomocy specjalnych urządzeń które pomagają czujnik wypoziomować i chyba dogrzewają płynny żel, by zrobiła się z niego właśnie taka elastyczna poduszka.

Ważne by nie było tam zabrudzeń

 

Dodano: 20 sie 2014 - 22:33

jeszcze mnie skasowali więcej bo podobno uzupełnili żel

Jedź z reklamacją. popatrz w 2 filmiku jak to ma wyglądać pod szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem podobny problem tylko zamiast oryginalnego żelu dołożyłem żelu do włosów ten żel w jakiś sposób dostał się do środka czujnika i zrobil małe zwarcie w jego eleltronice właśnie serwis i taki komunikat się wyświetlał. Dopiero gdy

rozebrałem ten czujnik, wymyłem go porządnie środkiem do czyszczenia elektroniki komunikat znikną mysle że przy montażu szyby musieli ci nalac do środka tego czujnika żelu lub czego innego.

Edytowane przez psotek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!