Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy w Megane II da się zbyt mocno napiąć pasek rozrządu?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Pytanko jak w temacie: Czy w Megane II 1.6 2008r da się zbyt mocno napiąć pasek rozrządu?

Po 6 miesiącach po wymienia padła mi rolka (zaczęła hałasować) i zaczęła cieknąć pompa wody. Jedno źródło mi powiedziało, że się nie da za mocno napiąć, a drugie, że był zbyt mocno napięty, dlatego układ sie szybko zużył. Przejechałem na nim ok 6tyś km przez te 6 mieś. Musiałem wymienić rozrząd.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się chyba nie ustawia.

Owszem, ustawia się. Kółko napinacza jest mocowane mimośrodowo, po jego wstępnym ustawieniu przekręca się go odpowiednio, w taki sposób aby znacznik znalazł się w odpowiednim miejscu w stosunku do znacznika nieruchomego. Potem dokręca się śrubę trzymającą rolkę, z odpowiednim momentem.

Nie wiem czy rolkę da się przekręcić palcami.

Jeżeli mechanik wiedział jak ustawia się rozrząd w silnikach Renault to nie mógł mocniej naciągnąć paska.

Chyba, że zrobił to z niewiedzy lub celowo. Innej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że da się za mocno. Sam u siebie naciągnąłem za mocno i przy pierwszym rozruchu strzeliło jak z bicza i przeskoczył o jeden ząbek. A jak tego dokonałem? Ano tak: pasek powinno się założyć powiedzmy najpierw na koła rozrządu i potem idąc zgodnie z wskazówkami zegara "w prawo" dalej na pompę, dolne kółko zębate na wale, rolka prowadząca i napinacz. Kurde nie mogłem za chiny ludowe nałożyć go na napinacz. Więc wykombinowałem tak: rolka pompy ma ładne stożkowe ścięcie - w sam raz by napięty pasek nasadzić po tym stożku. Więc tak uczyniłem. Nałożyłem go na wszystkie koła i kółeczka i na końcu na pompę. Powiem więcej dalej nie chciał wejść, więc jeszcze sobie pomogłem dużą drewnianą belką, jednocześnie kręcąc wałem, aż wskoczył na swoje miejsce. Był mocno naszpanowany, ale pomyślałem jest napinacz to się jakoś ułoży. Obróciłem jeszcze kilka razy wałem, włożyłem blokady dla weryfikacji, nic się nie przestawiło. Poskładałem do kupy, zakręciłem rozrusznikiem i DUP. Robota od nowa. Tylko ja jestem amator i to dopiero mój może z 6 albo 7 rozrząd, więc wyszło brak doświadczenia. Warsztat nie powinien robić taki błędów, ale jak widzimy co wyczyniają w programie typu USTERKA czy BĘDZIE PAN ZADOWOLONY - nic mnie nie zdziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!