Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od około tygodnia zaobserwowałem w mojej Megance, że pedał sprzęgła trochę za ciężko chodzi, biegi wchodzą płynnie, rusza bez szarpnięć, sprzęgło się nie ślizga, płyn w zbiorniczku nie ubywa, lecz pedał jakby trochę za twardy. Auto ma w chwili obecnej 120tyś. km przejechane. Czy ktoś się z tym spotkał ? Co może być powodem ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy objaw jest taki sam na zimnym i ciepłym? Jak wysoko bierze sprzęgło. Był gdzieś opisany objaw jak komuś brało bardzo wysoko 4 cm po wciśnięciu już było odcięte i ciężko chodził pedał. Do wymiany był komplet sprzęgła z wysprzeglikiem hydraulicznym (to przez niego ciężko chodził pedał) powiedz czy przebieg może być realny, tamten miał ok 200 tys. km jaki silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawa sprzęgła załatwiona, wymieniono:

-kompletne sprzęgło 500,00zł

-łożysko hydrauliczne sprzęgła 300,00zł

-uszczelniacz półosi x2 100,00zł

-uszczelniacz wału (ze względy na lekki wyciek)80,00zł

-uszczelka miski olejowej (lekki wyciek)140,00zł

-robocizna 450,00zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem ze sprzegłem w Meganie III jak jest zimna sprzęgło wysokie i ok, jak przejadę około 30 km i zaczynam mieszać biegami po mieście przestaje odbijać pedał sprzęgła i zostaje mi 3 cm skoku i ciężko wrzucić "jedynkę". Wymieniłem płyn na nowy i porządnie odpowierzyłem układ, płynu nie ubywa, Podejrzenie padło na pompkę sprzegła, nawet kupiłem używkę ale nie dało sie jej odpowietrzyć, nowa tylko w serwisie około 400 zł więc cieżko kupować w ciemo. Czy może ktoś z kolegów potwierdzić że przyczyną takiego zachowania jest pompka, czy raczej szykować się na wymianę sprzęgła. Ma przejechane jakieś 180 tys.km.

 

Czy jest możliwość zakupu zestawu naprawczego do tej pompy jak w przypadku Laguny- model pompy to 306100017R

Edytowane przez walkfire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam. Posiadam renault megane 3 kombi z 2011 roku silnik 1.5dci 110 koni, miesiąc temu wymieniłem sprzęgło bo wysoko brało, razem z tym koło dwumasowe, wysprzeglik. Po tygodniu zauważyłem że sprzęgło w połowie jest miękkie, po czasie ciężko biegi wchodziły, pojechałem do mechanika i wymienił pompke od wysprzeglika, przez 2 tyg było dobrze i znowu się dzieje to samo, czasami sprzęgło zostaje w podłodze i muszę podnieść je butem, sprawdzałem stan płynu jest ok, co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie masz teraz innego wyjścia, tylko z powrotem do mechanika, sam nie kombinuj, bo się zaczną problemy typu kto co ruszał. Pytanie podstawowe, czy był wymieniany wysprzglik i była rozpinana hydraulika sprzęgła? Swoja drogą, mam dokładnie ten sam samochód z tego samego roku, przejechane prawie 400k km i sprzęgło nie ruszane.

Jak na pewno ten wysprzeglik był wymieniany a wcześniej było wszystko OK to jest jeszcze pompa sprzęgła. Jeżeli ten zamknięty układ się zapowietrza, to musi być wyciek. Może coś kurna nie dokręcił, nie do końca odpowietrzył? Przede wszystkim to co możesz Ty zrobić, to zobacz czy nie ma pod nim plamy płynu hamulcowego. Druga sprawa, sprawdź, czy go nie ubywa nadmiernie szybko w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to wszystko takie gdybanie się robi, niby wygląda na zapowietrzanie się układu, albo na uszkodzenie pompy z drugiej strony rozumiem, ze przed wymianą sprzęgła było dobrze? Widzisz, jak już wybierałeś się do mechanika, to trzeba było się trochę rozejrzeć, popytać znajomych. Wiesz, ja mam też swojego co jak mi się nie chce samemu naprawiać to jadę, ale ja tam stoję i patrzę na ręce, znamy się już tyle lat, że jemu to kompletnie nie przeszkadza. Ostatecznie pewnie się skończy na innym mechaniku, bo albo coś spartolił przy robocie, albo kupił lipną część...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem sprzęgło bo już późno łapało, po wymianie sprzęgła i dwumasa zaczęły się te cyrki dziać, pojechałem do niego znowu i wymienił pompke i był spokój 2 tyg i teraz znowu, "najgorzej gówno ruszyć to zaczyna śmierdzieć" że się tak wyrażę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!