Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V klekocze


kaag

Rekomendowane odpowiedzi

Moja renia z silnikiem K4J 740 1.4 16V wg mnie klepie trochę jak diesel. Dla lepszego samopoczucia :) a także z powodu mniejszego lub większego hałasu wymieniłem łożyska w alternatorze, łożysko w kole pasowym kompresora, rolkę na napinaczu paska wielorowkowego + pasek i w tych okolicach jest OK. Przebieg prawie 160k i do wymiany mam rozrząd z pompą bo słyszę jak buczą chyba rolki/a pod obudową. Ponoć był wymieniany przy 100k ale 100% pewności nie mam a zaczynam podejrzewać że nie był robiony. Silnik odpala bez problemu, czy zimny, czy ciepły, czy lato, czy zima itd. obroty OK na kompie błędów brak, mocy nie ubyło i niby wszystko OK, ale zastanawia mnie odgłos pracy silnika, na zimnym i ciepłym dźwięk jest ten sam. KZFR tu nie ma, trzech mechaników twierdzi że nie słyszy nic złego a "ten typ tak ma" :D ale z tego co pamiętam to nie każdy 1.4 tak pracuje choć słyszałem podobne. Luzu zaworowego się tu nie ustawia bo popychacze są hydrauliczne, teoretycznie mogły się skończyć przy tym przebiegu. Olej był lany FullTech 0W-30 wg książki do 120k potem chyba jakiś Elf 5W-40 bo taką mam nalepkę. Proszę o opinię bo może przy okazji wymiany rozrządu zlecić coś jeszcze do sprawdzenia. Olej też muszę zmienić i chyba wrócę do OW-30. Film nagrany na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się opinia, że być może ten hałas wynika z delikatnego przestawienia rozrządu. Hm..... W kwestii oleju doczytałem i faktycznie 5w-40 LDX ma wyciszyć pracę hydrauliki. Obecnie już trudno go dostać więc zakupiłem "następcę" czyli Evolution 900 SXR 5W-40 + filtr Purflux, ponoć takie szły na pierwszy montaż. Za kilka dni wymienię i zobaczymy. Najpierw jednak rozrząd, jutro jestem umówiony i mam do Was pytanie odnośnie uszczelniaczy wału i wałków. Czytałem że uszczelniacze wałków "żyją" 200-250kkm natomiast ten na wale korbowym około 150kkm i jego lepiej wymienić z każdym rozrządem bo wał ma jakieś luzy i po wymianie rolek i paska simering nie ułoży się jak trzeba i pojawią się wycieki. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Wymienić czy nie ruszać jak jest ok, bo widziałem też posty o kilkukrotnej wymianie tego simeringu bo nówki puszczały zaraz po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik, w dodatku zagazowany (przebieg ok. 225kkm)i klekot mojego wydaje mi się podobny do tego z początku filmiku. Co do paska rozrządu, to u mnie biega już trzeci, wymieniam tak instrukcja mówi co 5 lat, bo ten okres szybciej następuje i stosuję się do tego kryterium, bo wymiana rozrządu mniej kosztuje, niż remont głowicy w razie jego zerwania. Żałuję trochę, że przy ostatniej wymianie rozrządu, nie wymieniłem uszczelniaczy wałków rozrządu i wału korbowego, ten ostatni zaczął sie lekko pocić (może wytryma do następnej wymiany). Co do oleju, jeżdżę od początku na takim jaki zastosował producent i silnik ma się dobrze.

 

Dodano: 01 paź 2014 - 21:38

Dzisiaj miałem możliwość sprawdzić na jakim oleju moja meganka chodzi - elf 5W-40. Jeżeli chodzi o odgłos silnika, to mój chodzi jednak dużo ciszej.

A tak na marginesie - czy to przypadkiem nie klepią wtryskiwacze. Przyszło mi to do głowy, bo u mnie w corolli, też występuje podobny klekot, oczywiście nie o takim natężeniu (takie delikatne cykanie) i słyszalne jest tylko w kabinie samochodu i tylko wtedy gdy silnik chodzi na gazie. Początkowo myślałem, w ASO także, że to zawory słychać, ale zawory słyszalne byłyby cały czas, a nie tylko na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zrobiony + uszczelniacz wału, jeśli chodzi o odgłos pracy to bez zmian. Wtryski to nie są bo ostatnio założyłem gaz i pracuje tak samo. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju.

Tak na marginesie okazało się że rozrząd był robiony po 100kkm i jestem zaskoczony że teraz po 60kkm oryginalne rolki grzechotały naprawdę mocno, szczególnie ta z napinaczem.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!