Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V klekocze


kaag

Rekomendowane odpowiedzi

Moja renia z silnikiem K4J 740 1.4 16V wg mnie klepie trochę jak diesel. Dla lepszego samopoczucia :) a także z powodu mniejszego lub większego hałasu wymieniłem łożyska w alternatorze, łożysko w kole pasowym kompresora, rolkę na napinaczu paska wielorowkowego + pasek i w tych okolicach jest OK. Przebieg prawie 160k i do wymiany mam rozrząd z pompą bo słyszę jak buczą chyba rolki/a pod obudową. Ponoć był wymieniany przy 100k ale 100% pewności nie mam a zaczynam podejrzewać że nie był robiony. Silnik odpala bez problemu, czy zimny, czy ciepły, czy lato, czy zima itd. obroty OK na kompie błędów brak, mocy nie ubyło i niby wszystko OK, ale zastanawia mnie odgłos pracy silnika, na zimnym i ciepłym dźwięk jest ten sam. KZFR tu nie ma, trzech mechaników twierdzi że nie słyszy nic złego a "ten typ tak ma" :D ale z tego co pamiętam to nie każdy 1.4 tak pracuje choć słyszałem podobne. Luzu zaworowego się tu nie ustawia bo popychacze są hydrauliczne, teoretycznie mogły się skończyć przy tym przebiegu. Olej był lany FullTech 0W-30 wg książki do 120k potem chyba jakiś Elf 5W-40 bo taką mam nalepkę. Proszę o opinię bo może przy okazji wymiany rozrządu zlecić coś jeszcze do sprawdzenia. Olej też muszę zmienić i chyba wrócę do OW-30. Film nagrany na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiła się opinia, że być może ten hałas wynika z delikatnego przestawienia rozrządu. Hm..... W kwestii oleju doczytałem i faktycznie 5w-40 LDX ma wyciszyć pracę hydrauliki. Obecnie już trudno go dostać więc zakupiłem "następcę" czyli Evolution 900 SXR 5W-40 + filtr Purflux, ponoć takie szły na pierwszy montaż. Za kilka dni wymienię i zobaczymy. Najpierw jednak rozrząd, jutro jestem umówiony i mam do Was pytanie odnośnie uszczelniaczy wału i wałków. Czytałem że uszczelniacze wałków "żyją" 200-250kkm natomiast ten na wale korbowym około 150kkm i jego lepiej wymienić z każdym rozrządem bo wał ma jakieś luzy i po wymianie rolek i paska simering nie ułoży się jak trzeba i pojawią się wycieki. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Wymienić czy nie ruszać jak jest ok, bo widziałem też posty o kilkukrotnej wymianie tego simeringu bo nówki puszczały zaraz po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik, w dodatku zagazowany (przebieg ok. 225kkm)i klekot mojego wydaje mi się podobny do tego z początku filmiku. Co do paska rozrządu, to u mnie biega już trzeci, wymieniam tak instrukcja mówi co 5 lat, bo ten okres szybciej następuje i stosuję się do tego kryterium, bo wymiana rozrządu mniej kosztuje, niż remont głowicy w razie jego zerwania. Żałuję trochę, że przy ostatniej wymianie rozrządu, nie wymieniłem uszczelniaczy wałków rozrządu i wału korbowego, ten ostatni zaczął sie lekko pocić (może wytryma do następnej wymiany). Co do oleju, jeżdżę od początku na takim jaki zastosował producent i silnik ma się dobrze.

 

Dodano: 01 paź 2014 - 21:38

Dzisiaj miałem możliwość sprawdzić na jakim oleju moja meganka chodzi - elf 5W-40. Jeżeli chodzi o odgłos silnika, to mój chodzi jednak dużo ciszej.

A tak na marginesie - czy to przypadkiem nie klepią wtryskiwacze. Przyszło mi to do głowy, bo u mnie w corolli, też występuje podobny klekot, oczywiście nie o takim natężeniu (takie delikatne cykanie) i słyszalne jest tylko w kabinie samochodu i tylko wtedy gdy silnik chodzi na gazie. Początkowo myślałem, w ASO także, że to zawory słychać, ale zawory słyszalne byłyby cały czas, a nie tylko na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zrobiony + uszczelniacz wału, jeśli chodzi o odgłos pracy to bez zmian. Wtryski to nie są bo ostatnio założyłem gaz i pracuje tak samo. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju.

Tak na marginesie okazało się że rozrząd był robiony po 100kkm i jestem zaskoczony że teraz po 60kkm oryginalne rolki grzechotały naprawdę mocno, szczególnie ta z napinaczem.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!