Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wady i zalety Megane II


Paula93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich;)

Od tygodnia mam u siebie Megane II. Kupiłam je od drugiego właściciela z przebiegiem 200tyś km. W zakupie doradzał mi tato i wybór na diesla padł nie przypadkowo,ponieważ często jeżdzę do rodziny oddalonej o 400km od Warszawy,przynajmniej 2-3 razy w miesiącu. Jest to moje pierwsze autko na które ciężko pracowałam. Autko sprawdzone w ASO przed zakupem i wszystko w porządku,do wymiany tylko kilka elementów zawieszenia,ale mówili,że spokojnie 5tyś km na tym jeszcze zrobię.Po zakupie tatko zajął się wymianą rozrządu,oleju i filtrów,sprzedawca mówił,że wymianiane niedawno,jednak dla pewności zostało wszystko wymienione.

I teraz mam do Was pytanie. Co jest największą bolączką tego auta,przypomnę silnik 1.5 dci 82KM 2004rok,a z czym praktycznie nie ma problemów;) A i autko ma już nastukane 200tyś km czego mogę sie spodziewać w najbliższym czasie?

Pozdrawiam

Paula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne by tanować dobre paliwo, jak i olej zmieniać co maksymlanie 15 tyś km oczywiście pełen syntetyk o ile wciąż jest taki zalany (nie jak producent zalecał co 30 tyś km). Co do trwałości trudno się wypowiadać, nie wiemy jak był traktowany w przeszłości silnik, czy było zalewane dobre paliwo itp.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (jak i u znajomych) pojawiały się rzeczy typu: woda w kieszeni pasażera z przodu, problemy z szybami elektrycznymi (lub jedną działającą według własnego widzimisię), otwieranie klapy bagażnika - elektryczny przycisk świrował, trzeszczące plastiki to standard, potrafi zapalić się kontrolka airbagu po czym zgaśnie na pół roku i znowu da znać, padają łożyska amortyzatorów przednich, no i żarówki dwa razy w roku. Powtórzę też przedmówcę: podstawa to dobre paliwo i olej co max. 15 tys. Ja jeszcze zawsze wymieniam filtr paliwa oprócz standardowych filtrów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każdy turbo-diesel tak i twoja Megi posiada dwumasę i turbinę. Co do kosztów naprawy, obie te części można regenerować (zależy jak poważnemu uszkodzeniu uległy) wtedy koszty nieco niższe, lub zakupić nowe wtedy musisz liczyć się z wydatkiem rzędu +2000 PLN (z robocizną). Nie są to jednak części które padają często, aczkolwiek odnośnie samej turbiny odsyłam do poradnika eksploatacji diesla (trzeba umieć dbać o turbinę i nie popełniać głupich błędów). Na koniec dodam tylko iż nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi, pozdrawiam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każdy turbo-diesel tak i twoja Megi posiada dwumasę i turbinę

Co do turbo zgoda, dwumasa z tym silnikiem to bujda. Nawet silniki 100KM 1,5 nie posiadają dwumasy.

Te koła były zakładane dopiero do silników ze skrzyniami 6 biegowymi i właśnie z ich powodu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam Megane II 1.5dCi 82KM 2004r. Na razie od 25kkm śmiga bezawaryjnie;) Olej z filatrami tj. paliwa,powietrza i oleju wymieniam co 10kkm. Na zimnym nie wchodzę na obroty wyższe niż 2tyś,dopiero jak nagrzeje się do temp roboczej na trasie przyciskam do 3tyś,po dłuższej jeździe trzymam 2-3 minuty na jałowym i gaszę z wciśniętym sprzęgłem,paliwo tankuję tylko na Shellu,raz zalałem do pełna na Lotosie i szkoda gadać,auto muliło jak maluch...

Dwumasy na szczęście nie ma;) A na ceny części popatrz sobie chociażby na Allegro;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za cenne rady;)

 

Dodano: 25 wrz 2014 - 21:28

Ale jakby ktoś się chciał jeszcze podzielić jakimiś spostrzeżeniami co do tego autka to śmiało niech pisze,chętnie dowiem się co nieco o tym modelu;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, toście mnie pocieszyli na weekend:) Mam nadzieję, że poprzedni właściciel dbał o swoją furę;) Zarzekał się, że dbał, ale wszystko wyjdzie w praniu ,na razie autko sprawuje się bardzo dobrze jak na przebieg ponad 200tyś km;)

Czy jest coś jeszcze w tym aucie co mnie może zaskoczyć np w trasie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo.... jeszcze sypiąca opiłkami pompa wtryskowa i zatykające się z tego powodu wtryski Delphi jakie były w tych silnikach montowane ale to już zapewne poprzedni właściciel przerabiał przy takim przebiegu i powymieniał, albo z tego powodu się auta pozbył.

Tu kilka jeszcze ciepłych postów z podpowiedzią co zrobic:

http://megane.com.pl/topic/48365-wymiana-wtryskiwaczy-delphi/page__st__15__p__409184#entry409184

A warto zapoznać się z całym tematem i wieloma innymi, które są kopalnią wiedzy o tych autach i silnikach.

Posty te są zamieszczane przez właścicieli i użytkowników aut z tymi silnikami i opisujące ich doświadczenia, a nie przez osoby relacjonujące co przeczytały.

 

Dodano: 27 wrz 2014 - 00:04

Hehe,toście mnie pocieszyli na weekend

Takie info trzeba było zdobywać przed zakupem, teraz nie było by rozczarowania i gęsiej skórki w obawie o to co może się przytrafić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze sypiąca opiłkami pompa wtryskowa i zatykające się z tego powodu wtryski Delphi

Tu niestety muszę potwierdzić, bo ten koszmar przechodziłem przy 165kkm... Póki co po tej awarii Megi trzyma się bardzo dobrze, oby jak najdłużej;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!