Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wady i zalety Megane II


Paula93

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kilka razy kupiłem u kolegi "tirowca" z poprzedniej pracy, sprzedawał po 4zł za litr,zazwyczaj brałem 50l;) Niestety znalazł się ktoś życzliwy kto rozniósł to po całym magazyznie i wiedzieli o tym wszyscy łącznie z szefem i kolega musiał zakończyć swoją działalość w obawie o pracę, bo bał się podpuchy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była stacja Shella (prywatna na zasadzie franczyzny) i paliwo mieli po 5.30zł/l Pb. Teraz jest stacja prywatna i cena na początku spadła na 5,19zł/l Pb a teraz jest po 5,09zł/l. I powiem, że na początku bałem się tankować ale po rozmowie z Teściem doszliśmy do wniosku, że nie bedą paprać paliwa aby nie stracić potencjalnych klientów. Już 2 razy tankowałem i jest całkiem OK to paliwo, A na Orlenie paliwo u mnie jest po 5,34zł/l. 25gr na litrze to duża różnica jak się tankuje często do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Podsumowując temat zainicjowany przez Paulę mogę pokusić się o stwierdzenie, że

Megane II jest raczej udanym samochodem.

Na plus można zaliczyć bardzo niskie koszty eksploatacji, a zwłaszcza apetyt na paliwo.

Ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie.

Jakość użytych materiałów i wykonania bardzo dobra, nigdzie wewnątrz nie uświadczy się gołej blachy.

Bardzo wygodne fotele (brakuje mi tego we Fluence, ale ty już rządzą księgowi), oraz niepowtarzalny wygląd.

Na minus, delikatny układ paliwowy, ale to nie wina Renault, ale loteria, co się wlewa przy dystrybutorze,

jeżeli prawie 1/4 paliw pochodzi z przemytu (źródło),kolejnym idiotycznym

pomysłem jest wymiana oleju co 30kkm (tu producent dał ciała). Dochodzą jeszcze padające jako muchy żarówki H7, ale to raczej niski koszt, choć irytujący ze względu na problematyczną wymianę.

Reasumując ,jeśli będziemy przestrzegać terminów przeglądów i wymian, to nasze Meganki odwdzięczą się nam długotrwałym bezawaryjnym użytkowaniem nawet powyżej 300kkm.

Edytowane przez Mikah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzą jeszcze padające jako much żarówki H7, ale to raczej niski koszt, choć irytujący ze względu na problematyczną wymianę.

Jeżeli żarówki wymieniam się raz na rok to nie jest źle chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, może przyczyną były drgania przy starcie dci'ka. W każdym razie, średni czas działania żarówki

wynosił 3 miesiące. Wypróbówałem praktycznie wszelkie dostępne na rynku, od tych po 60 zeta, po te za 6 zeta,

efekt był ten sam. Zdarzało mi się wymieniać jednego dnia prawą, a na drugi dzień nie działała lewa :)

 

Konkludując, życzę każdemu tylko takich awarii. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sceniolu po lifcie też padają ale ja się nie zastanawiam które będą świeciły dłużej, tylko kupuję tanie marketowe i to jeszcze jak jest promocja. Nie mam problemu sam sobie je wymieniać, to niech padają. Częściej mam nowe niezakopcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo żarówki H7 są produkowane jak już pisałem na forum na 100 godzin pracy. I tyle mają wytrzymać. Swego czasu Castorama przyjmowała żarówki jak leci i reklamowane były hurtowo u producenta. A producent nie uwzględniał reklamacji. I żywotność żarówek skracają drgania a nie świecenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Aston76, ja robiłem średnio 3,5kkm na miesiąć Meganką, co z gruba daje 10kkm na kwartał.

80% mojej trasy jest poza miastem, zatem spox wychodzi te 100 roboczogodzin.

Koledzy podajcie proszę zamiast czasu, przebieg między wymianami żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim tematem;) I przepraszam, że nie jestem na bieżąco z Wami, ale mam też swoje obowiązki i nie mogę siedzieć ciągle przy kompie;)

Co do tematu to już chyba coś nie coś wiem, ale jakby mi przyszło do głowy jakieś pytanie to chętnie je zadam;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!