Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nagrzany, zimna chłodnica, praca wentylatora


Rekomendowane odpowiedzi

Bo wraz z tyraniem auta temperatura wzrasta gwałtownie. A jak jadę spokojnie i nie tyram to trzyma poziom. A czy nie lepiej wymienić czujnika temperatury? Bo przez niego może mi ciągle ten wentylator chodzić.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej wymienić czujnika temperatury? Bo przez niego może mi ciągle ten wentylator chodzić.

I co uzyskasz, pomyśl logicznie, czujnik jest po to, aby uruchamiać wentylator gdy temperatura jest za wysoka i tak działa. Gdyby żle działał to byś miał jeszcze większą temperaturę i być może silnik do remontu.

wraz z tyraniem auta temperatura wzrasta gwałtownie

I to jest normalny objaw, jak jak jest niewystarczająca wymiana ciepła na chłodnicy. A przyczyn może być kilka:

1. Niewystarczający przepływ płynu przez chłodnicę spowodowany:

- niepełnym otwarciem termostatu,

- przytkaną chłodnicą lub przewodami (mogą to być również pęcherze "powietrza",

- nie w pełni sprawną pompą płynu.

2. Utrudnionym przepływem powietrza przez chłodnicę (owady, błoto na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda podobnie do mojej, a ja nie mam żadnych kłopotów nawet w upalne dni, więc i w tym przypadku i przy tych temperaturach nie powinno byś problemów z przegrzewaniem się silnika, wieć puntk 2 raczej nie wchodzi w rachubę.

Pozostaje więc pkt. 1 i tu zacząłbym od sprawdzenia działania (ewentualnie wymiany) termostatu, a przy okazji wypłukanie chłodnicy, bo nie wiadoomo co było do układu lane lane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Termostat wymieniony problem rozwiązany. Pierwsze rozgrzewanie silnika temperatura idzie do środka i opada o 1 kreskę i podnosi się do prawie środka i znów opada o 1 kreskę poniżej środka. Według OBD temperatura przy jeździe trzyma 86-90 stopni. Więc problem rozwiązany. No ale pojawił się nowy problem a tym problemem jest niepokojący dźwięk w okolicy alternatora. Poniżej film. NO i mam pytanie co to może być? A i dodam że nie zawszę ten dźwięk występuje.

 

Film:

 

Edit:

Dźwięk jak by narastał koło tej rolki od bodajże napinacza? Na zimnym silniku nic nie słychać. Dopiero później słychać ale przez jakiś czas.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jak by narastał koło tej rolki od bodajże napinacza?

Tam są dwie rolki, napinająca i prowadząca. Dodatkowo rolka na alternatorze.

Zrzuć pasek i poruszaj rolkami będziesz wiedział, która.

Więcej znajdziesz używając <szukaj>.

Jak dobrze pamiętam rolki są takie same jak w silnikach 1,6/16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!