Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W takim stanie to chyba warto przerobic... a moze jeszcze wyrwiesz klime z tego auta z ktorego masz silnik?? Moim zdaniem wiecej jest zabawy z elektryka niz z mechanika... Najlepiej zerknij do ksiazki WKŁ i zobaczysz tam ze nie wyglada to tak strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie najdłużej walczyłem z elektryką , druga rzecz to trzeba wycinać przegrodę podszybia żeby zamontować dmuchawę .Komputer udało mi się obejść ,ale przy braku podwyższonych wolnych obrotów nie mogę jej włączać na wolnych obrotach.Ponadto jeżdżę po Wrocławiu i w korkach przy ostatnich upałach bardzo spadają obroty .Ale już umówiony jestem z gościem podłączy się do kompa i włączy mi funkcję obsługi klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładnie tak, szkoda mi go sprzedawać, bo auto ma 102tys. i nie był w nim lakierowany żaden element.

 

Nel, myśle, ze brakuje Ci sygnału do kompa o właczonej klimie i sygnału z kompa do agregatu. Komputer w niektórych sytuacjach nie pozwala włączać agregatu i czasowo go rozłącza. W WKŁ jest to opisane. Niestety, czujnik na wale wszystkiego nie załatwi.

Piszesz że gość podłączy Ci sie do kompa i włączy obsługę klimy ale jak połączyłeś komp z podzespołami klimatyzacji?

 

Dzisiaj jechałem do 3miasta i przed Rawiczem musiałem zawrócic bo albo łożysko koła PL albo coś z hamulcem się stało. Tak więc jutro bedę grzebał przy Megance i przyjrzę się wiązkom elektrycznym. Jakaś 30 pinowa zwisa mi spod schowka. Jeżeli chodzi o przebicie się z dmuchawą to nie wiem o co chodzi [czy o doprowadzenie rurek do parownika?].

 

Na moje oko trzeba:

1. wymienić chłodnicę i dodać skraplacz i osuszacz oraz inny wentylator,

2. zamontować rurki do prowadzenia medium,

3. dodać agregat [nawet nie wiem gdzie go zamontować],

4. zmienić koło pasowe lub całą pompę wspomagania,

5. wymienić głowne koło pasowe silnika [ja mam silnik od auta z klimą],

6. dodać napinacz paska wielorowkowego,

7. przebić siez rurkami do nagrzewnicy,

8. nie wiem co z nagrzewnicą ale trzeba dodać parownik i zawór rozprężeniowy, który chyba jest gdześ na rurkach,

9. wymienić zespół przełączników dmuchawy.

 

Nel napisz proszę co jeszcze.

Mam obieg wewnętrzny sterowany pokrętłem a nie przyciskiem.

 

Nie wiem czy jest jakieś dodatkowe urządzenie, które steruje klimatyzacją, na pewno trzeba podpiać sie pod agregat, czujnik ciśnienia, czujnik rozpręzenia, komputer wtrysku no i zespoł przełączników. Powinien być tez gdzies jakiś przekaźnik, do sprzęgła agregatu.

 

Najlepiej będzie znaleźć anglika z identycznym motorem i podpatrzyć.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N ataki post az miło odpowiada sie :mrgreen: Ale do rzeczy..

Ad 1.Najlepiej wymienic cały moduł chłodnic.Szybko i jest pewnosc ze mocowania i chłodnica wody jest taka jaka powinna byc.Co wiecej,teraz Twoj wentylator ma 100Watow natomiast ten od klimy ma 340.Prz okazji-trzeba załozyc obwod elektryczny dla małej predkosci wentylatora chłodnicy sterowany przekaznikiem

Ad3 Agregat montujesz w miejscu gdzie teraz masz pompe wspomagania kierownicy a sama pompe mozesz sprzedac bo do klimy jest zupełnie inna ,montowana powyzej sprezarki klimatyzacji.Najlepiej kupic cały moduł ktory przykrecany jest do bloku silnika i do sanek poprzez poduszke silnika.Pewnie bedzie tam tez napinacz paska.

Ad7 Dlaczego ccesz przebijac sie do nagrzewnicy?Parownk jest montowany w tunelu obiegu wewnetrzengo,mniej wiecej tuz przed filtrem przeciwpyłkowym.Prawdopodobnie wystarczy rozłozyc ten tunel i zamontowac parownik.U siebie widze ze miejsca do montazu kilmy mam fabrycznie zaslepione-wystarczy je wyciac

Ad8 zawor rozprezeniowy jest na przewodach Znajduje sie on tuz przez pzejsciem przewodow przez przegrode czołowa.Znajdz czarna blache znajdujaca sie za przepustnica silnika,przekrecona jest na chyba 5 srubek.Po jej prawej stronie ( czyli kierowcy)masz taka gumowa owalna zaslepke otwru ( jakies 8 na 4 centymetry)Tamtedy włąsnie przechodza przewody i mniej wiecej tuz przed zaslepka jest zawor

 

Kilme w 1.6 8V podłaczymy do komputera na złacze 51-"Blokowanie i odblokowanie mozliwosci właczenia sprzegła elektromagnetycznego sprezarki klimatyzacji"

 

Niewatpliwie zasob wiedzy masz dosyc duzy wiec mysle ze dasz sobie rade. :) Popatrz jeszcze w ksiazce na schematy elektryczne. Powodzenia i relacjonuj nam postepy prac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Dzisiaj pościągałem sobie z Allegro zdjęcia Meganek 1.6e z klimą.

 

Z pompą oraz agregatem jest jak piszesz. W związku z zamontowaniem pompy w innym miejscu dochodzi chyba jeszcze sprawa zmiany przewodów. Poprzednią pompę i zbiorniczek można chyba zbyć [ta pompa jest razem ze zbiornikiem].

 

Co do zaślepki w podszybiu [grodzi] to niestety u mnie nie występuje, jest tylko wytłoczenie, które chyba trzeba wyciąć. Jest też jakieś wygłuszenie i inna blacha za kolektorem.

 

Nieprecyzyjne się wyraziłem, nie chodziło mi o nagrzewnicę tylko o cały zespól nawiewu. Myślę też, że jest tak jak piszesz, że można parownik bez problemu dorzucić, ponieważ u mnie jest miejsce na filtr pyłkowy, który występuje tylko w autach wyposażonych w klimatyzację [wg instrukcji].

 

Zrobiłem Meganę wiec jade na weekend.

Poczytam jeszcze sobie trochę i po wekendzie zaczynam szukac dawcy, będę informował co i jak,

 

PZdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w przegrodzie nie było otworu zaślepionego czarną blachą tylko musiałem to zrobić sam .Jeżeli chodzi o wspomaganie to ja dokładałem do ph2 więc wspomaganie jest takie same musiałem tylko zmienić przewody , przewody do chłodnicy też musiałem zmienić bo chłodnica jest montowana bardziej do przodu i są za krótkie. Co do włączania klimy to nie masz raci panel sterowania jest inny z elektroniką włączając klimę pytasz komputer o zgodę u mnie na pin 23 kompa i dopiero komp u mnie pin 10 włącza wentylator i sprężarkę (ale komputer musi tę funkcję obsługiwać z tego co mi powiedzieli ASO jak był bez klimy to funkcja nie działa i dlatego mi ją gościu dopiero włączy) >żeby działał II bieg wentylatora musiałem się wpiąć do pinu 38 komp bo to komputer włącza wentylatory.Co do dmuchawy to u mnie stara mimo że z filtrem w ogóle nie pasowała ta z parownikiem jest inna większa i dla tego musiałem wycinać przegrodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec w 1.6 8V jest prosciej bo wlaczajac klime silnik zostaje obciazony ( sprezarka pobiera około 3 KM) wiec obroty spadaja .Sterownik orientuje sie poprzez czujnik polozenia wału ze sa za niskie obroty wiec je podnosi.Innymi słowy-mozna w ostatecznosci nie podpinac do kompa i wszystko bedzie chodzic tyle ze pewnie silnik zgasnie :mrgreen: Spotkałem sie z twierdzeniami w instrukcjach ze obieg wewnetrzny i filtr pyłkowy przed liftinigiem wystepował tylko w wersji z klima a ja jej nie mam i posiadam filtr oraz wewnetrzny.. sterowany przyciskiem

Nel,u Ciebie to ph2 wiec pewnie juz wiecej nakrecili francuzi i jest tak jak w megi 2 ze trzeba w kompie aktywowac klime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również silnik krokowy stara się wyrównać obroty do tych które ma zakodowane ok. 780 ale chodzi mi o moment włączenia sprężarki daje takie obciążenie że obroty potrafią spaść do 400. Przy funkcji obsługiwanej przez komputer najpierw komputer podnosi obroty a dopiero po ok 10sek włącza sprężarkę (sprawdziłem u kolegi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem sie z twierdzeniami w instrukcjach ze obieg wewnetrzny i filtr pyłkowy przed liftinigiem wystepował tylko w wersji z klima
bzdura

 

WKŁ strona 261 oraz autopsja. Megane przed faceliftingiem w wersjach bez klimatyzacji nie był wyposażany w filtr przeciwpyłkowy pomimo miejsca na niego [np. w mojej wersji, gdzie pokrętło nadmuchu steruje obiegiem wewnętrznym].

 

Zanim napiszesz "bzdura" trochę poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awtcka, kolego to ty poczytaj sobie lepiej... bo naprawdę nie masz racji :mrgreen:

Poczytaj sobie forum to zrozumiesz dlaczego...

Sam w domu ma drugą megankę, która przeczy twojemu twierdzeniu... (autko siostry)

 

a w WKŁ jest masa błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się sprzeczał ta Megana jest w rodzinie od nowości, jest kieszeń na filtr ale filtra tam nie ma. Ostatnio zaglądaliśmy u kumpla, który też ma auto od nowości z ASO bez klimy tylko 5d i jest tak samo. Piszę oczywiście o autach, które mają miejsce na filtr. Filtr można sobie dorzucić. Jak będę w ASO to sprawdzę dlaczego nie było go w standardzie.

 

[ Dodano: 2008-08-03, 21:22 ]

Nel masz rację, pisząc o włączonej klimie pisałem o wciśniętym A/C. Jest dokładnie tak jak napisałeś załączasz A/C na panelu idzie sygnał do kompa a komp decyduje czy puścić sygnał na sprężarkę. Napisz czy potrzebne jest jeszcze jakieś dodatkowe urządzenie sterujące do klimy czy wystarczy to co jest w aucie + przewody i przeprogramowanie. No i napisz czy odpalili Ci opcję klimy kompie.

 

Jak patrzę w instrukcji obsługi na wielość systemów przewietrzania wnętrza to myślę, że znalezienie najlepszego dawcy może okazac się niemożliwe.

 

Z tego co widzę zbieranie klamotów do kupy z allegro bez odpowiedniego wzorca raczej nie doprowadzi do niczego dobrego...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Widze że temat umarł a myśle że poza mną znajdzie sie jeszcze kilku zainteresowanych montazem klimatyzacji w megi 1.6 . Mnie właśnie to czeka i licze ze podsuniecie jeszcze kilka istotnych informaci na co zwracać uwagę podczas montażu. Ja zaczynam we wtorek i po wszystkim podziele się doświadczeniem. Myślę, ze zebrałem juz wszystkie części. Zastanawiam się tylko czy po wymianie pompy wspomagania muszę też wymienić przewód idący od pompy do listwy czy może zostać poprzedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po urlopie .

włączenie obsługi klimy okazało się niemożliwe bo komputer nie miał odpowiedniego oprogramowania .

Musiałbym zmienić oprogramowanie ale jest to trudne i podobno drogie. więc narazie rezygnuję Jeżeli chodzi o pomoc przy montażu klimy to mogę udzielać pomocy dla Megi I ph2

bo taką mam i mogę się wypowiadać nie lubię odpowiedzi "a może" albo "w książce pisze"

Przekonałem się o tym próbując zamontować klimę na podstawie książki. Nigdzie nie jest napisane że w Megi I ph2 są 4 rodzaje paneli sterujących dmuchawą i klimatyzacją oraz obiegiem wewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!