Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokrywa pod silnikiem nie da się zdjąć


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sobie ostatnio zmienić olej w aucie a tutaj "zonk", dwie z trzech śrub wkręconych pod chłodnicą obraca się nie mając zamiaru dać się wykręcić. Podejrzewam, że nakrętki były zgrzane do kształtownika i spoiny puściły. Czy jest jakakolwiek dobra metoda zdjęcia pokrywy oprócz odcięcia tych śrub, a potem nagwintowania dziur obok?

 

Sprawa o tyle pili, bo zauważyłem, że uchodzi mi woda z chłodzenia. Podczas ostatniej wymiany rozrządu pompa była OK, a ostatnio zauważyłem wilgotny dolny prawy (patrząc w kierunku jazdy) róg chłodnicy, więc albo chłodnica do wymiany, albo nieszczelność na wężu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się tak zrobić, bo ciąć będę w ostateczności. Ale nie wydaje mi się, że gwint poszedł, raczej obstawiam źle zgrzaną nakrętkę; zwłaszcza, że miesiąc wcześniej połączenie to było odkręcane (rozrząd). A jakiej ekstra siły przy dokręcaniu nie użyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki są lekko wprasowane w wytłoczką pod chłodnicą i często po silniejszym dokręceniu i przy późniejszej próbie odkręcenia obracają się w obudowie. Do samej wymiany oleju te trzy śruby pod chłodnicami nie powinny stanowić przeszkody. Wystarczy odkręcić pozostałe cztery i odchylić osłonę. Nigdy tego nie próbowałem ale zdaje się, że dostęp do korka w misce olejowej powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękują koledze Aniewa za wyjaśnienie budowy wspornika - lekkie wprasowanie nakrętek tłumaczy wiele.

Powiem tak, osłona jest elastyczna i się tak łatwo wyłamać nie da, olej spokojnie można by było wymienić mając dostęp do kanału/najazdu. Ja niestety nie mam, a mam płaski zbiornik na zużyty olej, który umożliwia wyminę bez kanału, mniej-więcej coś takiego:

 

Cięcie

 

Poza tym tak czy inaczej sprawę osłony trzeba załatwić bo szykuje mi się robota z chłodzeniem o do tego celu trzeba zdjąć zderzak. A pomysł z blachowkrętami nie jest zły i pewno tak zrobię.

Dziękuje za sugestie. <ok>

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie mam
będąc w podobnej sytuacji zakupiłem właśnie pompkę elektryczną, by wymieniać olej przez bagnet.

nie wiem, czy słusznie zrobiłem, ale 2x wymiana w roku taką pompką znacznie ułatwiła by mi życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego odkręcić... raczej. Mi też jedna nakrętka z ramy się oderwała. Więc wyrwałem osłonę, a później wyciąłem kawałek plastiku i tą jedną śrubę wsuwam potem osłonę. Pozostały jeszcze dwie inne.

Raz w ASO mi urwali inną śrubę (ukręcili) i ich metoda to wywiercenie obok dziury i blachowkręt. Tylko uważaj by się nie wwiercić aż do chłodnicy ;-)))

Tę śrubę z ASO potem wykręciłem jak coś robiłem z sankami/trawersą silnik i ten element miałem na zewnątrz. Natomiast nie da się naprawić urwanych nakrętek - bo nie ma dojścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie wstawiłem nowe nitonakrętki i po problemie,stare wyrwałem

tu link

http://megane.com.pl/topic/49908-spinkisruby-mocowania-oslony-silnika/

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będąc w podobnej sytuacji zakupiłem właśnie pompkę elektryczną, by wymieniać olej przez bagnet.

Czy możesz podać linka do tego ustrojstwa?

W moim drugim autku jest 6 miejsc w których się wymienia olej i się zastanawiam czy by mi się nie przydało także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem u tego chłopa

http://allegro.pl/pompa-pompka-do-spuszczania-paliwa-ropy-oleju-12v-i4663601942.html

Sprzedający Multi-ImportSC.

 

po pierwszej próbie, na zimnym oleju 2T mam mieszane uczucia. mam nadzieję, że na ciepłym (lub gorącym) pójdzie lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dzisiaj chłodnica rozciekła mi się na dobre, więc trzeba było jakoś odkręcić tę osłonę. Za pomocą szlifierki kątowej spiłowałem łby śrub i osłona odeszła.

Tak jak wspomniał kolega (koleżanka?) Aniewa nakrętki były lekko wprasowane w kształtownik i zaczęły się obracać.

Naprawa nakrętek okazała się dziecinnie prosta, wystarczyło wziąć spawarkę (mam taką najprostszą z supermarketu) i lekko obspawać nakrętki:

 

thumb_hosting_zdjec_1434053498__p1000539.jpg thumb_hosting_zdjec_1434053521__p1000540.jpg

 

Potem za pomocą kombinerek wykręcić resztki śrub. Spawanie powoduje rozgrzanie nakrętki i nawet najbardziej zapieczone śruby wyjdą bez problemu.

Chłodnica zamówiona, jak przyjdzie to ją wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!