Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup meganki II.


danielpce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem zainteresowany zakupem Renault Megane II 1.6 16V 2005 r. samochód przebadałem na Stacji Diagnostycznej i wszystko OKey.

Mechanik sprawdził zbieżność i tu jest pewny mankament.

Rozstaw osi się nie zgadza... Lewa Przód 2690mm - Prawa Przód 2681 ( Nierówności osi 15`[stopni]). Jaki może być powód?

Kolejny mankament parchy na progach.

Tu załączę zdjęcie będzie lepiej widać niż mam wszystko opisywać.

Tak jak zaznaczyłem w tym miejscu widoczne są tzw. zakwity po jednej jak i po drugiej stronie i tylko przy tynych drzwiach (ponoć Meganki mają ocynk?)

post-75483-0-46008700-1413828414_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego blacharza/lakiernika i podpowiedział co robią, żeby na mierniku, grubość lakieru była w porządku, do szpachli dodaje się opiłki metalu :angry:

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wychodzące parchy na progach muszą być znacznikiem uderzenia bocznego?

Czy w tym modelu Megane jest pole numerowe w tylnej części pojazdu?

Nr VIN znalazłem jedynie pod maską po lewej stronie pod osłoną plastikową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze naklejkę na dole prawego słupka - widoczna po otwarciu przednich prawych drzwi.

I co? żadnych wniosków nie wyciągasz z tego co SAM napisałeś?

Osie krzywe, parchle od rdzy [z prawej strony]?

Scenici same z siebie nie rdzewieją. Mam nawet w kilku miejscach odprysk lakieru do gołej blachy i nic.

A teraz mojy domysły (nie muszą byc prawdziwe).

Odległośc między przednim a tynym kołem z prawej strony jest minimalnie miejsza.

Teraz wyobraź sobie, albo zobacz crashtesty w necie co się dzieje z karoserią podczas uderzenia bocznego. Próg jest wpychany do środka, wygina się jak banan. Czyli gdyby próg był pwenym odcinkiem i naciskasz na jego środek, wygina się i jego końce zbiegają sie ku sobie - czyli ciągną osie tylną i przednią do siebie.

 

Na dole zonrazowanie:

patrząc z góry: zielony próg prosty, niebieski ten sam el wygiety - brakuje po kilka milimetrów na końcach.

post-7796-0-67173900-1413890702_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korozja na progach może świadczyć o naprawie powypadkowej auta ale nie musi.

Miałem Megane 2 z 2003 roku. Wiem, że były problemy z lakierem na progach. Było to naprawiane w ramach gwarancji. Może ktoś problem zbagatelizował, lipnie naprawiono. A może wada dopiero teraz wychodzi.

Mojego auta ten problem nie dotyczył. Po dziesięciu latach intensywnej eksploatacji nie było żadnych śladów korozji.

Bardziej martwiłbym się geometrią podwozia. Jeżeli diagnosta wiedział co robi, przed geometrią sprawdził stan zawieszenia i wyszły takie pomiary to odpuść auto. Zresztą pewnie to samo powiedział diagnosta na stacji? A jak się prowadzi auto, nie ściąga?

Auto najprawdopodobniej było uderzone w prawy przód. Oczywiście wróżę z fusów, bo auta nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze naklejkę na dole prawego słupka - widoczna po otwarciu przednich prawych drzwi.

Jak na zdjęciu widać, nie ma...

Osie krzywe, parchle od rdzy [z prawej strony]?

tylko pod tym rdzy nie widać, są same tak jakby pęcherze.

 

Dodano: 21 paź 2014 - 15:44

Jeżeli była faktycznie uderzona w Niemcowni to po nr VIN ustalę coś więcej?

post-75483-0-18412100-1413898521_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli była faktycznie uderzona w Niemcowni to po nr VIN ustalę coś więcej?

Wątpię. Szkoda byłą całkowita i auto przekazane na złom. A że handlarz kupił z Polski i zrobił jak najtańszym kosztem, to teraz jest efekt. Moja meganka miał szpachlowane nadkole. I dowiedziałem się o tym jak szpachla lekko pękła 5 lat temu. I od tamtej pory nie ruszałem tego i nic z tym się nie dzieje, poza widocznym pęknięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrzcie sami na ten samochód, co ja będę się rozpisywał...

http://bay-car.otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-100-oryginal-z-niemiec-oplaty-C34816898.html

http://otomoto.pl/renault-megane-ii-1-6-16v-100-org-wiecej-zdjec-C34816892.html

 

Dodano: 21 paź 2014 - 21:19

Tak jeszcze dla swojego świętego spokoju wpadłem na pomysł, żeby może podjechać na stację diagnostyczną i wykonać "Punkty bazowe samochodu", co prawda do tanich usług to nie należy, 255 zł drogą nie chodzi ale rozwieje wszystkie moje niepewności.

Czy tylko kąt przesunięcia osi nie spaczy pomiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz VIN to podjedź do Jaszpola i poproś o sprawdzenie w ich bazie danych. I możesz się u nich umówić na sprawdzenie tego auta. A ze sprzedającym jeżeli wszytko będzie OK to płacisz za przegląd, jeżeli nie to on. I podejrzewam że nie pójdzie na taki układ.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej jest dziwne, że ww Meganka jest w nie co zawyżonej cenie, więc sprzedający jest pewny samochodu i dlatego dał taką kwotę albo jest poprostu zachłannnny na pieniądze.

 

Dodano: 22 paź 2014 - 20:16

Odpuszczam powyższe ogłoszenie. Dzięki za wskazówki.

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez danielpce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!