Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej - jak zdemontować plastik na tylnej klapie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem Megankę i zauważyłem, że brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Zamontowałem żarówki, ale to nie rozwiązało tematu. Ściągnąłem plastiki wewnętrzne z klapy i posprawdzałem instalację - zasilanie jest w środku i wychodzi na to, że znika gdzieś jak wiązka wychodzi między metalową klapę a ten plastikowy element mocowany na dole klapy na zewnątrz na całej szerokości. Aby się dostać do instalacji muszę ten element zdemontować, problem w tym, że nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Odkręciłem 2 śruby i próbowałem go odczepić ale z mizernym skutkiem.

Czy ktoś z Was się już za to zabierał? Nie chciałbym niczego połamać.

 

Łukasz

 

Dodano: 04 lis 2014 - 22:08

Pany - nie walić tak z odpowiedziami bo się serwer zapcha :)

Dziś zmierzyłem się z tematem ponownie na spokojnie i dało radę - śruby sprytnie poukrywane ;)

Gnije i koroduje rozgałęzienie niebieskiego kabla - posypały się wióry.

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego.

Ł.

Edytowane przez szupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że każdy z użytkowników to już u siebie rozbierał??

Ja nie sądzę, a jeśli nawet to taki user musi akurat w ten temat trafić..

Jak zagląda sporadycznie, to zazwyczaj jak sam ma jakiś problem i na niego odpowiedzi szuka.

A mechanicy czy blacharze (jeśli akurat takowi są na forum) też nie muszą zdradzać swoich sposobów zarabiania na chlebek i to z masełkiem. Znam przypadki, że sami z tego forum informacje i porady zasysają.

Z tej przyczyny masz taki tłok w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już kiedyś naprawiałem ta wiązkę przewodów, podświetlenie tablicy w M2 kombi padło już po 3 latach.

Mam wrażenie, że wszystkie M2 kombi wcześniej , czy później będą miały ten problem, bo woda leje się wewnątrz klapy bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - w M2ph2 kombi skorodowała i ułamała mi się z jednej strony blaszka mocująca tę rurkową żarówkę. Na co to mocowanie wymienić, żeby było dobrze? Może przejść na inną żarówkę, bo obecny patent jest słaby - już od jakiegoś czasu to nie trzymało, bo było skorodowane, źle przewodziło, a blaszki straciły sprężystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie mam zamiar dziś wieczorem się do tego dobrać i zobaczyć co z tym zrobić? Niby na aledrogo można kupić lampki do podświetlenia tablicy ale... opis dotyczy HB a do kombi są całe listwy.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skorodowane podświetlanie tablicy naprawiłem w ten sposób, że uciąłem skorodowany kabel w klapie , wymieniłem na nowy ( oczywiście dobrany z czegoś tam) , a w samych oprawkach wywaliłem skorodowany środek , a żarówki rurkowe po prostu przylutowałem do kabelka , który wpuściłem do oprawki .

Wszystko pięknie działało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka lutowana na stałe, myślałem o tym, ale trochę słabe rozwiązanie. U mnie zawartość tych lampek była zardzewiała na wiór - musiałem wymienić lampki i zabezpieczyłem je silikonem. nie wiem ile wytrzyma.

 

gojgien, jak widzisz nie jestem w tym problemie odosobniony. Rozwiązanie instalacji podświetlenia tablicy w niektórych modelach jest bezmyślne i aż prosi się o problemy.

 

Dobra, dla potomnych - ten plastik na klapie trzyma się na 6 śrubach. Trzeba zdemontować czarny plastik osłaniający silnik tylnej wycieraczki odkręcając 4 torxy (na krawędziach klapy oraz w "rączkach" do zamykania klapy uchylonej) i delikatnie wybić go z zatrzasków. Następnie należy podważyć i wyciągnąć dwa czarne ograniczniki po bokach klapy i dla wygody zdemontować zamek tylnej klapy. Kolejnym krokiem jest odkręcenie 5 wkrętów (klucz rozmiar 7) zamontowanym wzdłuż plastikowego elementu, którego chcemy się pozbyć oraz 1 śruby na środku elementu pod zamkiem. Śruba odkęcana jest kluczem torx - o ile pamiętam większym niż te, które trzymają plastik zasłaniający silnik wycieraczek.

 

Ja wyciąłem skorodowane kable i podlutowałem nowe, dobrym pomysłem jest zalanie miejsc lutowanych klejem z pistoletu - zabezpieczy to miejsca lutowania oraz nitki przewodów przed korozją w przyszłości.

 

Trzymajcie się,

Ł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, jak widzisz nie jestem w tym problemie odosobniony

Wiadomo że sam nie jesteś z tym problemem, trzeba jednak albo poczekać na podpowiedzi, albo je sprowokować by temat ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciąłem skorodowane kable i podlutowałem nowe, dobrym pomysłem jest zalanie miejsc lutowanych klejem z pistoletu - zabezpieczy to miejsca lutowania oraz nitki przewodów przed korozją w przyszłości.

Lepszym zabezpieczenia miejsca lutowania jest zastosowanie koszulki termokurczliwej z klejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zakupić oprawki z allegro (oprawki do żarówki C5W) i zamontować w listwie. Lutowanie niby jest to jakiś sposób ale żarówki wieczne nie są. Inna sprawa, że mam totalnie nie precyzyjne łapy i idzie mi to z jak krew z nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś będzie lutował przewody w tylnej klapie, to proponuję miejsce połączenia przewodów zrobić w innym miejscu , niż była korozja na uszkodzonym przewodzie, bo zaraz tam znowu pojawi się woda i szybko będzie podobny efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!