Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej - jak zdemontować plastik na tylnej klapie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem Megankę i zauważyłem, że brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Zamontowałem żarówki, ale to nie rozwiązało tematu. Ściągnąłem plastiki wewnętrzne z klapy i posprawdzałem instalację - zasilanie jest w środku i wychodzi na to, że znika gdzieś jak wiązka wychodzi między metalową klapę a ten plastikowy element mocowany na dole klapy na zewnątrz na całej szerokości. Aby się dostać do instalacji muszę ten element zdemontować, problem w tym, że nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Odkręciłem 2 śruby i próbowałem go odczepić ale z mizernym skutkiem.

Czy ktoś z Was się już za to zabierał? Nie chciałbym niczego połamać.

 

Łukasz

 

Dodano: 04 lis 2014 - 22:08

Pany - nie walić tak z odpowiedziami bo się serwer zapcha :)

Dziś zmierzyłem się z tematem ponownie na spokojnie i dało radę - śruby sprytnie poukrywane ;)

Gnije i koroduje rozgałęzienie niebieskiego kabla - posypały się wióry.

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego.

Ł.

Edytowane przez szupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że każdy z użytkowników to już u siebie rozbierał??

Ja nie sądzę, a jeśli nawet to taki user musi akurat w ten temat trafić..

Jak zagląda sporadycznie, to zazwyczaj jak sam ma jakiś problem i na niego odpowiedzi szuka.

A mechanicy czy blacharze (jeśli akurat takowi są na forum) też nie muszą zdradzać swoich sposobów zarabiania na chlebek i to z masełkiem. Znam przypadki, że sami z tego forum informacje i porady zasysają.

Z tej przyczyny masz taki tłok w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już kiedyś naprawiałem ta wiązkę przewodów, podświetlenie tablicy w M2 kombi padło już po 3 latach.

Mam wrażenie, że wszystkie M2 kombi wcześniej , czy później będą miały ten problem, bo woda leje się wewnątrz klapy bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - w M2ph2 kombi skorodowała i ułamała mi się z jednej strony blaszka mocująca tę rurkową żarówkę. Na co to mocowanie wymienić, żeby było dobrze? Może przejść na inną żarówkę, bo obecny patent jest słaby - już od jakiegoś czasu to nie trzymało, bo było skorodowane, źle przewodziło, a blaszki straciły sprężystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie mam zamiar dziś wieczorem się do tego dobrać i zobaczyć co z tym zrobić? Niby na aledrogo można kupić lampki do podświetlenia tablicy ale... opis dotyczy HB a do kombi są całe listwy.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skorodowane podświetlanie tablicy naprawiłem w ten sposób, że uciąłem skorodowany kabel w klapie , wymieniłem na nowy ( oczywiście dobrany z czegoś tam) , a w samych oprawkach wywaliłem skorodowany środek , a żarówki rurkowe po prostu przylutowałem do kabelka , który wpuściłem do oprawki .

Wszystko pięknie działało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka lutowana na stałe, myślałem o tym, ale trochę słabe rozwiązanie. U mnie zawartość tych lampek była zardzewiała na wiór - musiałem wymienić lampki i zabezpieczyłem je silikonem. nie wiem ile wytrzyma.

 

gojgien, jak widzisz nie jestem w tym problemie odosobniony. Rozwiązanie instalacji podświetlenia tablicy w niektórych modelach jest bezmyślne i aż prosi się o problemy.

 

Dobra, dla potomnych - ten plastik na klapie trzyma się na 6 śrubach. Trzeba zdemontować czarny plastik osłaniający silnik tylnej wycieraczki odkręcając 4 torxy (na krawędziach klapy oraz w "rączkach" do zamykania klapy uchylonej) i delikatnie wybić go z zatrzasków. Następnie należy podważyć i wyciągnąć dwa czarne ograniczniki po bokach klapy i dla wygody zdemontować zamek tylnej klapy. Kolejnym krokiem jest odkręcenie 5 wkrętów (klucz rozmiar 7) zamontowanym wzdłuż plastikowego elementu, którego chcemy się pozbyć oraz 1 śruby na środku elementu pod zamkiem. Śruba odkęcana jest kluczem torx - o ile pamiętam większym niż te, które trzymają plastik zasłaniający silnik wycieraczek.

 

Ja wyciąłem skorodowane kable i podlutowałem nowe, dobrym pomysłem jest zalanie miejsc lutowanych klejem z pistoletu - zabezpieczy to miejsca lutowania oraz nitki przewodów przed korozją w przyszłości.

 

Trzymajcie się,

Ł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, jak widzisz nie jestem w tym problemie odosobniony

Wiadomo że sam nie jesteś z tym problemem, trzeba jednak albo poczekać na podpowiedzi, albo je sprowokować by temat ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciąłem skorodowane kable i podlutowałem nowe, dobrym pomysłem jest zalanie miejsc lutowanych klejem z pistoletu - zabezpieczy to miejsca lutowania oraz nitki przewodów przed korozją w przyszłości.

Lepszym zabezpieczenia miejsca lutowania jest zastosowanie koszulki termokurczliwej z klejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zakupić oprawki z allegro (oprawki do żarówki C5W) i zamontować w listwie. Lutowanie niby jest to jakiś sposób ale żarówki wieczne nie są. Inna sprawa, że mam totalnie nie precyzyjne łapy i idzie mi to z jak krew z nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś będzie lutował przewody w tylnej klapie, to proponuję miejsce połączenia przewodów zrobić w innym miejscu , niż była korozja na uszkodzonym przewodzie, bo zaraz tam znowu pojawi się woda i szybko będzie podobny efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!