Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Klimatyzacja manualna.

Po wyłączeniu silnika i wciśnięciu przycisku AC zapala się żółta kontrolka i uruchamia sie nawiew. W jakich warunkach będzie wiało ciepłe powietrze (odzysk ciepła z silnika?) i przez jaki czas?

Wiem już tyle, że po otwarciu drzwi kierowcy ta funkcja zostaje wyłączona (otwarcie w celu wyjścia z samochodu lub wejścia do samochodu).

Może mi ktoś przybliżyć działanie tego układu?

Czy jest jakaś dodatkowa pompka elektryczna załączająca cyrkulację płynu chłodniczego? Czy może takowej brak i wtedy tylko zimne będzie dmuchało...?

Edytowane przez plastpet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że po zamknięciu auta pilotem, system się wyłącza i jest cisza.

Czy jest jakiś próg temperaturowy, od którego to się załącza? Tzn np ja mam tak w BMW, że odzysk ciepła z silnika działa poniżej +16 stopni. A jak jest w Renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane nie ma żadnego systemu odzysku ciepła.

Nie wiem dlaczego, przy niepracującym silniku można załączyć kontrolkę klimatyzacji. Mam klimatyzację automatyczną i też mogę to zrobić. Ciepłe powietrze leci kilka minut, tyle ile potrzeba do wychłodzenia nagrzewnicy, kanałów i koniec. Nie ma pompy, nie ma cyrkulacji wody, nie ma ogrzewania.

Oczywiście sytuację zmienia instalacja ogrzewania postojowego ale to już całkowicie inny temat.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze da się wcisnąć przycisk A/C. A kto nam zabroni? :mrgreen:

Zapalona lampka (lub symbol A/C) oznaczy tylko jedno, że przycisk jest włączony - a nie, że sprężarka pracuje :mrgreen: Nawet przy zapalonym silniku. Nie jeździłem jeszcze samochodem, gdzie potwierdzenie "chęci" włączenia klimatyzacji - było potwierdzane jakimś symbolem. Symbol/lampka oznacza, że komputer przyjął żądanie włączenia sprężarki - ale czy ją w ogóle włączy zależy od pozostałych kryteriów (np. ciśnienia w układzie), a nie od woli naciskającego.

Włącza się nadmuch - bo taki jest warunek - aby były nadmuch (nie da się włączyć A/C przy zerowych obrotach)

A ciepło leci bo płyn, który stoi w układzie (nie ma żadnej pompki), w tym i w samej nagrzewnicy - jest gorący - więc i ogrzewa powietrze.

Jak długo? To zależy od temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza z zewnątrz oraz siły nadmuchy. Ale obstawiam, góra kilka minut satysfakcjonującego ciepła w dzisiejszej aurze.

Osobiście w ogóle nie widzę sensu takiego działania - a przy mocno zużytym aku - można go łatwo rozładować (zapłon jest włączony i wszystkie odbiorniki pobierają prąd).

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, nie czytasz uważnie tego co napisałem i chcąc nabijac się z innych zrobiłeś to z siebie!

Nie chodzi mi o działanie klimatyzacji na wyłączonym silniku, bo wiadomo że ona nie zadziała (sprężarka napędzana paskiem z pracującego silnika).

Myślę, że ciekawym rozwiązaniem było by dodanie do układu dodatkowej elektrycznej pompki wody, która przepycha ciecz w układzie i np przy wyłączonym silniku i oczekiwaniu na kogoś w samochodzie było by nam ciepło i nie parowały by szyby! Wiem, że można by zostawić auto na pracującym silniku, ale po co skoro można tak? ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączam silnik, kartę zostawiam w slocie, wciskam AC i włącza się dmuchawa...

Wyłączam silnik, kartę wyciągam ze slotu, wciskam AC i włącza się dmuchawa...

ale jak otwieram drzwi to dmuchawa zatrzymuje się...

Jednak gdy wcisnę jeszcze raz AC to ona startuje i pracuje nawet jak zamknę drzwi. Jednak zatrzymuje się ponownie gdy zamknę zamki pilotem.

Może później nagram film i wrzucę na YT żeby zobrazować sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma kolega funkcję HF w samochodzie??

 

Dodano: 02 lis 2014 - 11:38

Ewentualnie kolega ma założone ogrzewanie postojowe. Bo moim zdaniem coś jest nie tak z funkcją AC i wentylatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma kolega funkcję HF w samochodzie??

Właśnie nie wiem... Mam kartę, mam pod klamkami takie czarne prostokąciki (pewnie jakieś odbiorniki pod nimi są), ale czy mam opcję HF to nie wiem, bo nie wiem jak się z niej korzysta (uaktywnia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto da się odpalić bez karty w slocie?? Bo jeżeli nie to nie ma kolega funkcji HF.

 

Dodano: 02 lis 2014 - 11:43

Teraz mi przyszło do głowy, że kolega może włącza funkcje od szronienia szyby przedniej i dlatego leci mu ciepłe powietrze, przy załączeniu przycisku AC. Bo kolega według opisu posiada diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie zamieszania.

W Megane 3 jest inaczej niż w Megane 2!

Cały panel klimatyzacji działa niezależnie od tego, czy jest karta w slocie. Mało tego, panel klimatyzacji można uruchomić nawet po zablokowaniu auta kartą, działa też radio, ale napęd szyb oraz ogrzewanie szyb już nie. Działa około 15 minut?, po tym czasie można załączyć powtórnie. Działa tak do czasu, aż auto odetnie całkowicie zasilanie. Napięcie też pozostaje w gnieździe zasilania akcesoriów, jakiś czas po zamknięciu auta, przydaje się np dla pozostawionej lodówki.

O rozładowanie akumulatora nie ma obawy, auto monitoruje cały czas jego napięcie, wyświetli komunikat w stosownym czasie i odetnie napięcie. W akumulatorze jest jeszcze wtedy dużo, dużo prądu do odpalenia auta.

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!