Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeskakujacy pedal gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni jestem posiadaczem renault megane iii 1.6. Zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Mianowicie przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pod koniec wyczywalne jest przeskakiwanie pedału. Czy macie w swoich autach podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Delikatny opór pojawia się także i przy wyłączonym ograniczniku prędkości (przynajmniej u mnie). Wówczas potrzeba mniejszej siły, ale przeskok jest również wyczuwalny i jak najbardziej normalny w tych samochodach. Dla mnie niepotrzebne udziwnienie i niestety drażniące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz. Jak już napisałem wyżej, opór pojawia się także, gdy nie używa się ogranicznika prędkości (tak jest w mojej Megi).

Drażniący głównie z przyzwyczajenia - nie spotkałem się z takim rozwiązaniem w żadnym innym aucie, którym jeździłem do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Lelupi napisał. Jak masz włączona funkcje ogranicznika prędkości i aby szybko go awaryjnie wyłączyć ciśniesz pedał do końca i przeskakujesz ten opór i wtedy ogranicznik się wyłącza.

W takim razie u mnie jest coś nie tak. Ogranicznik się nie wyłącza. Mogę pedał do podłogi wcisnąć, trzymać go uparcie i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mają racje. Pokonanie oporu pedału gazu powoduje chwilową dezaktywacje ogranicznika prędkości i załącza się tzw. KZF - następuje zmiana faz rozrządu (tak mi mówił znajomy mechanik od renówek). Najbardziej ja to odczuwam podczas przyspieszania, przy wyprzedzaniu na 4 biegu, autko dostaje takiego kopa, że od razu muszę wrzucać 5 , bo odcina zapłon. Nie warto tego wykożystywać wykorzystywać na niższych biegach, bo szkoda silnika. Podobno to tak działa w silnikach 1.6 16V 81KW (110kM).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież silnik kolego bodekj58 może cały czas kręcić się na odcięciu zapłonu i nic prawa nie ma się stać (szkoda tylko spalonego paliwa, bo zysku nie ma z tych obrotów żadnych). I podaj namiary na tego swojego mechanika, żeby go unikać jak ognia bo bzdury mówi. I na 4 biegu zanim rozkręcisz silnik z 80-90km/h do odcięcia zapłonu to trochę czasu mija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!