Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drżenie maski przy dużych prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy forumowicze.

 

Mam Megane II PhII. Auto w przeszłości miało stłuczkę. Wymieniony praktycznie cały przód do chłodnicy tzn. zderzak, pas przedni, lampy i błotniki. Podłużnice i wszystko inne jest proste. Po montażu widać, że ktoś źle spasował przód bo są szpary między lampami i zderzak po prawej stronie nie pasuje idealnie. Sam musiałem ściągać zderzak aby wyczyścić lampy od środka (poprzedni właściciel używał gównianych żarówek z "efektem ksenonu" tzn. pryśnięte niebieską farbą. Farba oczywiście zaczęła się palić i zakopciła reflektor od środka i praktycznie nie świecił). Jadąc powyżej 110km/h widzę jak róg maski drży od pędu powietrza. Nie jest to jakieś ogromne szarpanie maską, ale widzę, że róg maski się rusza. Naoglądałem się filmów z rosyjskich dróg i było tam kilka przypadków, kiedy to maska na autostradzie otworzyła się i uderzyła w szybę. Jak pomyślę sobie o tym to puszczam nogę z gazu :) Jadąc 170km/h maska też drży i jak się spojrzy to jest pewien niepokój, ale oczywiście nic oprócz drżenia się nie dzieje. Powietrze dostaje się w szpary miedzy zderzakiem/lampą a maską i powiewa ją od spodu. Maska jak zauważyłem jest z tworzywa sztucznego i można ją wyginać ręcznie. Łatwo się poddaje jakiejkolwiek sile. Czy każda meganka ma taki problem? Czy to wina tych szpar pod maską i wpada tam zbyt wiele powietrza? Może za wysoko siedzę - Obniżając fotel nie widzę maski i wtedy żyję w nieświadomości:) Nigdy wcześniej nie jeździłem autem z plastikową maską, która nie nachodzi na pas przedni. W innych samochodach nie było fizycznej możliwości podwiewania maski.

 

Drugie pytanie jest takie: Czy przednie błotniki są takie same w PH1 i PH2? Mam wrażenie, że błotnik jakoś dziwnie nie pasuje do świateł i zderzaka i nie wiem dlaczego. Podejrzewam, że ktoś założył złe błotniki, ale jeśli ph2 i ph1 ma takie same to nie wiem co o tym sądzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Co prawda mam mII phI, ale pierwsze słyszę, że maska jest plastikowa. Co do drgania to u siebie nic takiego nie zauwazyłem. To drżenie u Ciebie może być spowodowane złą regulacją i ma luzy. Można by pobawić się zamkiem, żeby mocniej ściągał. Są też takie odbojniki, które też się reguluje, na zdjęciu zaznaczyłem strzałkami.Co do zderzaka, to z phI nie pasuje do phII. Najlepiej jakbyś wrzucił jakąś fotę swojego zderzaka, przodu autka.

post-12777-0-86926200-1417279752_thumb.jpg

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maska jak zauważyłem jest z tworzywa sztucznego i można ją wyginać ręcznie.

Pierwsze słyszę, że maska jest z plastiku. Maska jest metalowa i już na forum to zostało wyjaśnione.

Ps.

W trabancie maskę kolega znajdzie z duroplastiku a nie w megance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pewnie ten co składał przód nie przyłożył się ,jeśli części zastosowane orginalne to rozgarnięty uczeń zakładu blacharskiego złoży Ci to na igłe w jedno popołudnie,

ale jeśli zderzak z podróby to niekiedy nie da się idealnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, aż nie mogłem uwierzyć i musiałem wyjść w ten mróz i sprawdzić. Faktycznie maska jest metalowa. Nie wiem skąd mi się wzięło, że jest ona z tworzywa.

Są też takie odbojniki, które też się reguluje, na zdjęciu zaznaczyłem strzałkami.

Faktycznie, miałem odbojniki maksymalnie wysunięte co podnosiło maske lekko do góry. Dokręciłem i zobaczymy jak to będzie wyglądać przy następnej jeździe.

Co do zderzaka, to z phI nie pasuje do phII.

Zderzak mam normalnie od Ph2. Pytałem o błotniki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak mam normalnie od Ph2. Pytałem o błotniki.

A to sory, moja pomyłka. Wrzuć zdjęcie jak wygląda spasowanie lampy ze zderzakiem i błotnikiem. Może blacharz zrobił po prostu kaszanę.

 

Morze jast szerokie i głębokie, a może nie ?

Dzięki aston76 za edytę przedszkolnego byka :rolleyes:

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!