Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem juz po wymianie sworznia,16€ i 20 minut roboty mechanika.Nie trzeba bylo wyciagac wachacza,zrobione wszystko na podnosniku.Dobry mechanik,pieniek i specjalne narzedzia.Wsumie zabawa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W oryginalny wahacz wprasowany jest sworzeń TRW. Po ocenie stanu wahacza zdecydowałem wymienić cały wahacz. Wymiana samego sworznia jest zasadna w przypadku kiedy pozostałe elementy wahacza są zdatne do eksploatacji. Pozdrawiam!

 

[ Dodano: 2008-05-17, 22:17 ]

Wrzucam kilka fotek z wymiany wahacza. Ogólnie, poszło gładko. Ważne - po odłączeniu sworznia uwaga na półoś, nie może wyjść ze skrzyni. Jakby co to pytać. Pozdrawiam, Zbych!

post-237-1208101438_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam kotleta.

Muszę zmienić sworzeń wahacza, ale już nie wiem czy musze kupić o średnicy 16 czy 18 mm da się to sprawdzić bez zdejmowania wahacza? Sworzeń chcę kupić przez internet. Meganka z 2003r. 1.5dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Wymieniałem niedawno w ASO oba. Sworzeń kupiłem za 40 PLN/szt ale za robociznę policzyli mi łącznie 270 PLN.

Oczywiście gadka, że muszą zdjąć wahacz a to wymaga ble... ble... i dlatego tak drogo

Sprawdziłem i nikt wahacza nie ruszał więc wymiana na samochodzie, a sam już wiem, że tak bez problemu się da.

Pytałem w okolicznym warsztacie to chcą 60 ( ale netto )za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

przy demontazu wachacza nie ma duzo roboty , trzeba jedynie miec klucz 18 , 13 , 16 , i najlepiej ich plaskie odpowiedniki , duzy mlotek i to wlasciwie wszystko.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Następny :mrgreen:

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę temat. Przymierzałem się do wymiany sworznia (na szarpaku ujawnił się niewielki luz). Zaprzyjaźniony mechanik (kuzyn) zdjął koło i... zaniemówił. Na pierwszy rzut oka stwierdził, że belka do zdjęcia wahacz na zewnątrz, itd... Ale z tego co widzę tutaj na forum, to da się wymienić bez wyciągania wahacza. Drodzy koledzy bądźcie moimi przewodnikami. Jakieś magiczne ściągacze są potrzebne czy "cuś". A czego użyć do wciśnięcia nowej sztuki? Mam juz kupiony sworzeń TRW, pozostaje sprawić, by trafił do auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu sam wymieniałem sworznie. Oczywiście bez demontażu wahacza. Oryginalne trw wytrzymały ponad 7 lat. Założylem również trw. Wymiana jednego zajmuje ok. godziny. Wystarczy zdjąć koło, rozłączyć końcówkę drążka kierowniczego i łącznik stabilizarora. No i oczywiście wybić sworzeń wachacza z zwrotnicy. Próbowałem najpierw zrobić to za pomocą ściągacza ale mój ściągacz nie za bardzo chciał współpracować. Bardzo pomocny okazał się duży młotek i odpowiednie tulejki np. ze starych łożysk i rurka o odpowiedniej średnicy. Zwrotnicę odsuń na bok i będziesz miał dobre doście do sworznia. Pod wahacz podstawiłem rurę o średnicy deko większej od spodu sworznia i z góry potraktowałem go porządnie młotkiem tak że wyskoczył z wahacza. Montaż - po wstępnym umocowaniu sworznia w wahaczu podłożyłem pod sworzeń rurkę o średnicy jak dół sworznia i z góry nabijałem waczacz ale już bardziej delikatnie uważając by sworzeń się nie przekosił. Sworzeń należy wbić maksymalnie głęboka by zmieścił się dołączony do zestawu pierścień segera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!