Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca


Rekomendowane odpowiedzi

Czeka mnie wymiana tulei w zwz tym zastanawiam sie czy nie szybciej mechanikowi będzie wymienić wahacze, dodatkowo istnieje ryzyko ze rozleci sie sworzeń + problem ze tuleje trzeba uzyć prasy.

Mam pytanie czy jest sens kupić coś takiego :

http://moto.allegro.pl/wahacz-renault-megane-ii-2003-scenic-ii-2003-i2433619500.html ?

A te stare wahacze kiedys w wolnym czasie zregenerować sobie. Najgorsze jest to ze nie wiem jaki w koncu rozmiar sworznia czy 16 czy 18 mm zauwazylem ze od 2003(chyba czerwiec?) r byly 18mm ... a wczesniej 16..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się zastanawiasz to sprawdź ten temat o wymianie wahaczy:

wymiana wahaczy

Ja w zeszłym roku wymieniałem oba sworznie w wahaczach (wyjmowałem wahacze) i nie było to skomplikowane, tylko jak w opisie w podanym przeze mnie poście, pracochłonne. Poza tym jak zawiozłem wahacze do wymiany sworzni to gościu walnął młotem w sworzeń i ten od razu wypadł i nie bawił się w wyciąganie prasą. Co innego wkładanie sworzni, ale obserwując stwierdziłem, że dało by się to zrobić mając odpowiednie tuleje bez prasy. Na pewno mechanik zrobi wszystko co będziesz chciał, ale koszty robocizny będą kilka razy droższe. Reasumując w tym roku wymieniam sworznie w Scenicu i nie mam zamiaru się bawić w rozkładanie połowy przodu, tylko wyciągnę sworzeń na zamontowanym wahaczu.

Co do rozmiaru to weź linijkę – może być niedokładnie - (super jak byś miał suwmiarkę) zdejmij koło i zmierz sworzeń wkładając suwmiarkę między wahaczem a zwrotnicą, lub zmierz od góry otwór w zwrotnicy, w który wchodzi sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Generalnie zgadzam sie z możliwością wymiany samego przegubu, bo jest osadzony w gnieździe wahacza i zabezpieczony pierścieniem Segera. Ponowny montaż wymaga więc wcisku do gniazda pokonując siłę oporu wzdłużnego moletu. Więc najprościej na prasie po wymontowaniu wahacza. Ale to nie takie proste, szczególnie odłączyć przy drugiej - wzdłużnej śrubie, gdyż jest tam węzeł kilku elementów i tak inni piszą dalszej rozbiórki auta ( nie zgłębiam tej operacji ). W tym przypadku najbardzej logicznym jest wcisnąć przegub bez demontażu wahacza. Zdawkowe odpowiedzi, że mechanik sobie poradził, nic nie podpowiadają o zatosowanej metodzie i użytych narzędzi. Najlepiej by było zastosować przyrząd hydrauliczny- szczękowy z odpowiednimi nakładkami dostosowanymi do gabarytu sworznia. Można też użyć śrubowy lub rodzaj imadła ściskając elementy. Zastanawiam się nad użyciem zwykłej metody udarowej, pobijając przez np tulejkę, młotkiem. Ale to troczę ryzykowne ze względu na możliwość zwichrowania osiowego moletu. Byłbym wdzięczny za doprecyzowanie metody bez demontażu wahacza.

 

Dodano: 06 paź 2012 - 00:27

Wszystkie dotychczasowe opisy zbyt enigmatyczne (mechanik sobie poradził; albo narzędzia specjalne). Najistotniejszy problem to jak wprasować centrycznie nowy przegub, nie wymontowując wahacza. Albo stosować śrubowy przyrząd albo hydrauliczny siłownik z oprzyrządowaniem. Jeszcze raz podkreślam, że bezwzględnie musi być zachowana centryczność wcisku. Uproszczone, zastępcze metody nic nie dały więc skończyło się na wymontowaniu wahacza, a tu czeka małe piekło z odkręceniem przedniej śruby. Trzeba opuścić zesp. napędowy z ramą i odsunąć ją. Więc warto przygotować proste oprzyrządowanie do montażu bez wymontowania wahacza. Opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance (robiłem wg serwisówki) trzeba zdjąć przedni zderzak i odkręcić wspornik chłodnicy (kilka srub) i zamocować chłodnicę żeby nie opadła i mamy przednią śrubę wahacza na wierzchu. Brzmi może groźnie, ale bez kanału da się zrobić i bez jakiejś specjalnej męczarni. Trzeba mieć tylko za pierwszym razem trochę czasu. Pierwszy raz, to może trochę strach z tym zderzakiem. Trzeba przeczytać w serwisówce, gdzie są jakie zaczepy i schodzi bez problemu. Ale na pewno nie trzeba ruszać ramy silnika.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa to tak - to trzeba ściagnąć, ale to nie oznacza: "Trzeba opuścić zesp. napędowy z ramą i odsunąć ją". Ramy zawieszenia zwanej sankami/trawersą itp nawet nie ruszamy, tak samo zespołu napędowego (czyli silnik+skrzynia??).

To co trzeba wymontować to belka podpierająca chłodnicę. Pikuś.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób które wymieniały sworzeń w wahaczu czy ustawialiście zbieżność po tej operacji? Bo w mojej megance podczas wymiany klocków przy okazji mechanicy sprawdzili także całe zawieszenie i okazało się, że jest luz na sworzniu z lewej strony (dziwne bo na szarpakach nie wyszło na przeglądzie) i także maglownica będzie do wymiany (to wiedziałem). I powiedzieli, że po wymianie sworznia trzeba ustawić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

witam

kupiłem dziś sworzeń firmy ruville ale niema tam pierścienia sagera ,wiem że po zamontowaniu powinno się go zabezpieczyć ,teraz niewiem czy wymienić na inny z zabezpieczeniem czy montować bez .Jest na tym sworzniu rowek może można dokupić ten pierścień .

dodaje foto

post-61856-0-21215000-1380534681_thumb.jpg

Edytowane przez endo.sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie montowane sworznie też nie są zabezpieczane pierścieniem i się trzymają. Ale jak masz rowek to dokup segera za kilka zł i dla świętego spokoju załóż go.

Sworzeń od góry mocowany jest w zwrotnicy i ewentualne jego wysunięcie się z wahacza nie spowoduje rozłączenia się zawieszenia dolnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak,byłem z tym sworzniem w sklepie i sprzedawca powiedział,że te sworznie do meganek wszystkie są bez sagera ,powiedział że po trzech wymianach sworznia wahacz należy wymienić na nowy .Chciałem dopasować w sklepie ten pierścień to powiedział ,że i tak wyskoczy z tego rowka ,mówił coś żebym poszukał w sklepach pierścień z drutu ,że będzie trzymał lepiej niż sagera

Edytowane przez endo.sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie sam pierścień z drutu wystarczy ,z lewej strony w ogóle takowego nie mam i nic się nie dzieje ,sworzeń żeby wyskoczył z wahacza to trzeba naprawdę się postarać .

w sklepie pytaj o Pierścień osadczy, drut sprężynujący

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

po co rozbierać cały przód żeby odkręcić 1 śrubę? Moim zdaniem trzeba ją poświęcić - poluzować nakrętkę, puknąć ją na maksa w stronę tej belki którą całą zdejmujecie (jest tam trochę przerwy) i uciąć jej łepek po czym wyciągnąć ją w drugą stronę. Potem założyć śrubę odwrotnie i jakby coś to w przyszłości już nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie, a jakie są u Was koszty wymiany sworznia?

Wrocław, mechanik na początku stwierdził że wymiana będzie kosztować 60zł, później stwierdził że sworzeń jest wprasowywany i koszt wymiany to 120zł, po czym następnego dnia zadzwonił, twierdząc że sworzeń jest przy gdzieś przy belce i trzeba coś rozkręcić żeby się dostać, i ostatecznie przez telefon podał nową cenę wymiany 160zł. Oczywiście dodatkowo sam sworzeń kosztował 60zł. Łącznie wyszło 220zł za wymianę jednego sworznia, czy to dobra cena? Zastanawia mnie bo ze 120zł zrobiło się 220zł ...

 

Model auta: Renault Megane 2 2004r. DCI 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!