Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca


Rekomendowane odpowiedzi

Gościu pewnie opuszczał ławę bo inaczej nie można wyjąć wahacza a za taką robotę cena jest w miarę adekwatna. Ja tam wybijam sworznie młotem bez wyjmowania wahacza.trzeba tylko znaleźć tuleje o odpowiednich rozmiarach. Oprócz porysowania wahacza nic nie ma prawa się uszkodzić. Zresztą patent wielokrotnie tu opisywany.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem tam kpl. rozrząd, pasek wieloklinowy. Wszystko z robocizną skasował 1035zł

Generalnie to jest moje pierwsze auto, i nie znam się zbytnio, dopiero zacząłem szukać po forach, i faktycznie widzę że troszkę dużo. Dodatkowo dzisiaj poprosiłem o stary sworzeń, to mechanik nie mógł znaleźć i nie dostałem starej części ...

Dzisiaj niestety, po krótkiej jeździe zaczęły się ciężko biegi wbijać, szczególnie trójka, później zapaliła się kontrolka wtrysku i samochodem zaczęło rwać. Nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego z odbiorem auta z warsztatu. Ech...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wymianę zapłaciłem 200zł, później mechanik powiedział, że go źle zrozumiałem, bo razem wyszło 200 zł wymiana + 100 sworzeń, mówił że dużo roboty, bo całą belkę musiał opuści. Następnego dnia sąsiad mówił że następnym razem wymienimy sami w garażu, bo można sam wahacz ściągnąć. Tragedia :( tak dać się skroić.

 

dla porównania u tego samego mechanika za wymianę sworznia w citroenie c3 2004r zapłaciłem 50zł+46zł część, tylko że w tym przypadku powiedział żebym poszedł się przejść zadzwonił za 30 minut że zrobione, w megance musiałem mu auto zostawić o 8:00 i zadzwonił o 14 że zrobił.

Edytowane przez Zajaczek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze o wszystkim mamy pojęcie, o tym ile dana usługa może realnie/uczciwie kosztować, często za szybko podejmujemy decyzję bez namysłu. Jeżeli już to raczej winić się możesz że nie chciało ci się wcześniej zajrzeć na forum i poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówił że dużo roboty, bo całą belkę musiał opuści.

 

U mnie było identycznie. Ale mniejsza o to, bo sam się zgodziłem na wymianę, a faktycznie mogłem wcześniej poszukać innego mechanika. Było mi na rękę bo blisko domu i ze względu na mój brak wiedzy "mechanicznej" zgodziłem się na wymianę sworznia za taką cenę. Ale fakt jest taki, że już nie wrócę do tego mechanika.

 

Wymieniając rozrząd, nie dostałem starych części.

Później wymieniałem sworznia i prosiłem o starą część, to kierownik stwierdził że nie ma tej części już.

Druga sprawa, kierownik tego zakładu, podał najpierw cenę netto, później po naprawie dostałem informacje że będzie do zapłaty więcej, bo w tym dochodzi VAT. Po dłuższej rozmowie stwierdził że bez Vatu wpiszę się wymianę rozrządu jako usługę za 10zł i za robociznę zapłaciłem 450zł(wychodzi na to że robocizna tam to ponad 500zł) Z tym sworzniem było tak samo.

 

Teraz mam mechaniora z forum :) byłem już na clipie, i jedno mnie zastanawia, wyszło że coś jest ze sworzniem nie tak, czy to możliwe że komputer wykazał że sworzeń był wymieniony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam mechaniora z forum byłem już na clipie, i jedno mnie zastanawia, wyszło że coś jest ze sworzniem nie tak,

Mam nadzieję, że nie byłeś na clipie u tego mechaniora z forum :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy,

na przeglądzie zdiagnozowano luzy na sworzniach wahaczy. Zadzwoniłem do mechanika, a ten poradził mi, że przy przebiegu 180 tys. km, to lepiej wymienić całe wahacze niż bawić się tylko w wymianę sworzni. Powiedzcie, czy tak jest, czy mechanikowi nie chce się walczyć ze sworzniem, może brak prasy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propozycja mechanika wcale nie jest taka głupia. Guma w tulejach wahaczy po takim przebiegu i po tylu latach jest juz troche wytłuczona stwardniała i sparciała. Niestety wiąże się to z wyższym kosztem. Decyzja należy do Ciebie :) Ale jak już wymieniać to dać dobrej jakości zamienniki. Jest też opcja wymiany tulei w starych wahaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od prawidłowej oceny stanu tulei na wahaczu, a tego mechanik na telefon nie zrobi. No chyba, że jasnowidz. Druga sprawa, to technika wymiany sworznia. Jeśli mechanik nie zainwestował prasę umożliwiającą wymianę na samochodzie, bez demontażu wahacza i chce go wyjmować, to wymiana samego sworznia nie ma sensu. Jeśli natomiast jest w stanie to zrobić na samochodzie, po niższych kosztach niż przy całym wahaczu to jak najbardziej jest to racjonalne rozwiązanie. Ja u siebie w zeszłym roku sam wymieniałem tylko sworznie, chociaż brałem pod uwagę całe wahacze, jednak po odpięciu zwrotnicy sam stwierdziłem, że nie ma takiej potrzeby. Wahacze były sztywne jak nówki, co zresztą mi człowiek na diagnostyce sam sugerował. Nie było więc sensu ładować się w koszty i jak na razie przejechałem ponad 20 tyś km i żadne luzy się nie pojawiły. Zamiast tego zainwestowałem w końcówki drążków kierowniczych, bo od luzów na sworzniu mimo, że nie było wyczuwalnego luzu, to po odpięciu zawiasu można było wyczuć, że są już to ich ostatnie momenty prawidłowej pracy.

Edytowane przez sanjarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!