Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Grandtour 1.6 bez przeglądu?


korsu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pierwszy post, ale może już jutro dołączę do Waszego zacnego grona :)

Aktualnie jestem w trakcie zaawansowanych rozmów dot. zakupu Megane 3 Grandtour 2013 1.6 jednak mam dwie wątpliwości.

1. Auto do końca stycznia 2015 na gwarancji

Samochód zarejestrowany po raz pierwszy w styczniu 2013, robił jako samochód demo, a kwietniu/maju 2013 został kupiony przez obecnego właściciela, który według książki zrobił mu tylko jeden przegląd - w październiku 2014 przy 26kkm. Czy to prawidłowe? Czy nie będzie problemu z gwarancją?

2. Podczas jazdy próbnej zauważyłem, że pasy bezpieczeństwa z przodu "słabo się zwijają" i opornie "wyskakują" po naciśnięciu przycisku. Czy "ten typ tak ma"?

3. Czy Megane Grandtour z silnikiem faktycznie tak strasznie hałasuje przy większych prędkościach? Pytam bo niestety nie miałem okazji rozwinąć nim prędkości większej niż 120-130 km/h, a na forum pojawiają się głosy, że głośno :-) Samochód zasadniczo wykorzystywany będzie przez moją mamę w mieście więc okazji do szybszej jazdy za dużo nie będzie, ale sporadycznie jednak tak...

Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze się "zobaczymy" ;-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pierwszy przegląd po roku lub 30 000 km - w zależności co nastąpi pierwsze. Nie wiem czy serwis nie przyczepi się do gwarancji, ale za dużo to jej już nie zostało :). Załączam skan z moją informacją o przeglądach.

2. U mnie nie ma tego problemu. Może skoro auto używane było jako demo, to często ludki zapinały pasy i się one wyrobiły (?).

3. Według tego co piszesz osiągnąłeś już właśnie prędkość przy której robi się głośniej (120-130 km/h). Jeśli nie przeraziło Cię to super. Ja zauważam, że jest trochę głośniej powyżej tej prędkośći, ale wydaje mi się, że inni przesadzają. Wg. mnie jest ok bo nie przeszkadza mi to np. w spokojnej rozmowie z pasażerem z tyłu, bez wykrzykiwania. Zastanawiam się czy może kiedyś nie montowano w megane z tymi silnikami maty wygłuszającej i wtedy rzeczywiście byłoby głośniej, ale nie mam pojęcia czy od zawsze była mata pomiędzy silnikiem a kabiną. U mnie jest.

GrandTour jest fajny bo ma sporo miejsca w bagażniku, ale swojej mamie do jazdy po mieście raczej kupiłbym trochę mniejsze, krótsze auto (chociaż sam swoim kombi jeżdżę niemal wyłącznie w mieście).

Info o przeglądach - moje 2.pdf

Edytowane przez Firan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Osobiście bym skrócił przegląd do ok 15 tyś km (wymiana oleju) a zdecydowanie trzymałbym się tego limitu w silnikach turbodoładowanych.

3. Silnik wolnossący który ma ~3000 obr przy 100 km/h nigdy nie będzie cichy powyżej 120 km/h. Na szczęście takie silniki powoli odchodzą w przeszłość... choć japończycy uparcie się trzymają tych jednostek wysokoobrotowych (Toyota, Honda - wiertarka).

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Moim zdaniem gwarancji niestety nie ma

2. Mam mały przebieg (~12000), ale pasy u mnie zwijają się szybko

3. Do 120 km/h głośność jest ok, przy 130 robi się juz wyraźnie głośniej przez wybijający się dzwięk silnika, co ciekawe przy 140 nie jest jakoś gorzej, szybciej nie jeżdziłem ;) Nie przeszkadza mi to jakoś bardzo, ale mogło by byc ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to niestety ale ten samochód ma jeszcze gwarancje ,przecież miał wykonany jeden przegląd,ale najlepiej to podjechać do jakiegoś ASO i spytać przecież to nie boli i nic nie kosztuje.Ja też kupowałem samochód z przebiegiem 16,500km.od "urodzenia" minęło mu wtedy już 1,5 roku ,a przed końcem 2 roku " życia" miał wymienioną dźwignie hamulca ręcznego oczywiście na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to sprzedaje salon Renault to najlepiej się ich spytać co z gwarancją. W ogłoszeniu nic o tym nie piszą, a byłby to niewątpliwie atut - jak ja oglądałem auta z gwarancją fabryczną to zawsze było to opisywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośność jest w sumie mniej istotna bo samochód będzie jeździł w 90% w mieście - zakupy / samochód rodzinny. Czy do takiego zastosowania silnik 1.6 będzie ok? Czy wygodnie na dłuższą metę jeździ się tą skrzynią biegów? I ostatnie pytanie (głównie do użytkowników Megane III Grandtour 1.6) - czy jesteście zadowoleni z waszych samochodów? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiącach mogę napisać że jestem bardzo zadowolony pomimo że:

- nie jest jakoś rewelacyjnie żwawy (czuję zwłaszcza po przesiadce z diesla z turbo, ale on raczej średnio nadawałby się do jazdy po mieście)

- trochę niewygodnie jeździ sięz tą skrzynią biegów - krótkie i trzeba się trochę namachać

I tak "będzie Pan zadowolony" :).

Edytowane przez Firan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!