Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont kapitalny silnika


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

@Paweł nie mam pewności czy mechanik który odebrał wtryski wprowadził nowe kody. Czy jest jakaś szansa na sprawdzenie tego?

 

Rozumiem, że firma regeneruje wtryski oddaje je klientowi i wraz z nimi dokument na którym są podane nowe kody. Mechanik odbiera wtryski, zakłada je w samochodzie i za pomocą komputera wprowadza kody do nowych wtrysków? Wybacz za pytanie ale kompletnie się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie odbywa się to tak jak opisałeś.

Jedyne co można zrobić, to sprawdzić, czy na wtryskach ktoś nabił, albo namalował oznaczenia.

Jak będą oznaczenia, to np. ponownie je wprowadzić CLIPem do sterownika, albo odczytać istniejące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

wracam z kolejnym pytaniem. Tak jak pisałem silnik po remoncie. Wydaje mi się, że dalej jest coś nie tak bo auto zaczęło palić 8,4L po mieście (wskazanie kompa 8,7L) . Już nie mam pomysłu co może być nie tak. Czasami odnoszę wrażenie, że silnik troszeczke za nisko pracuje na wolnych obrotach. I jeszcze jedno czy przepływomierz powietrza może mieć jakiś wpływ na to? Jest założony jakiś zamiennik ale ponoć sensowny choć nie mam do niego przekonania czytając wszystkie opinie na temat zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z najpopularniejszych objawów uszkodzenia przepływomierza jest podwyższone spalanie.

Odepnij przepływomierz i sprawdź jak się będzie sprawował.

Jakiej firmy jest ten zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co Clip mówi o silniku? Ja miałem tak raz po przełożeniu wtrysku. Niby regenerowany, niby wszystko cacy, zaraz po przełożeniu korekta ZERO, - pełna radość. Po kilkuset kilometrach spalanie w górę. Clip pokazał korektę w granicach 5 i w górę. Wtrysk poszedł na śmieci. Może warto pojeździć chwilę z kompem na kolanach i posprawdzać czy wszystkie parametry są sensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem przepływomierz powietrza w sobotę i jedyne co zauważyłem to, że silnik troszkę lepiej pracował (albo już sobie wmawiam) i był bardziej dynamiczny. Jeśli chodzi o spalanie to średnie wyszło koło 9L/100 więc bez zmian - tak pokazuje komputer. Zastanawiam się czy czasem komputer nie zwariował? Nie wiem czy jest taka możliowść? Jest jeszcze jedna sprawa mam na pewno wywaloną którąś z poduszek pod silnikiem? Buja strasznie autem przy zatrzymywaniu się. Czy to może mieć wpływ na spalanie auta? Chyba nie? Prawda? :) Jak nic nie wykobinuje to jade na CLIPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majk88 - Mam podobnie jak ty. Spalanie wzrosło znacznie. Silnik na postoju przy zatrzymaniu trochę się trząsł. Wymieniłem poduszkę górną (trzymającą cały silnik) na nową (stara była już wypracowana i prześwit górny 1 cm a guma pod spodem sflaczała). Trochę przeszło, ale nie do końca. Znajomy z serwisu Renault podłączył mnie do programu diagnostycznego. Efekt. Zupełnie wyłączony (przerwa w obwodzie) przez komputer przepływomierz czyli tak jakby go nie było w ogóle. Wniosek: wymiana na oryginalny Simensa. Przepływomierz zakupiłem. Jak przyjdzie i go zamontuje to dam znać jak efekt. Po wymianie na pewno spalanie spadnie. Prawdopodobnie małe już drgania (których nie ma przy szybszej jeździe) po wymianie przepływomierza znikną. Ale to się okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy przepływomierz. Jednak nie oryginalny. Dlaczego? Kupiłem oryginalny przez allegro (używkę). Okazało się po rozpakowaniu, ze przysłano mi uszkodzoną (jedno z połączeń było urwane). Nawet nie próbowałem to zakładać, tylko odesłałem. Natomiast miałem w garażu nowy przepływomierz, zakupiony jeszcze kilka lat temu. Firmy chyba WCT (nie jestem pewien bo opakowanie zostawiłem u kolegi mechanika. gdzie wymieniłem przepływomierz). Jaki efekt. Obniżyło się na pewno spalanie. Teraz już nie pokazuje komputer zawrotnych liczb. Ale na 100% stwierdzę to po kilku dniach. Natomiast trzęsawka silnika na wolnych obrotach też "prawie przeszła", czyli brak przepływomierza powodował wzmożony wysiłek silnika przy przyspieszaniu. Podejrzewam jednak,że coś powoduje jeszcze drgania. Prawdopodobnie jedno z łożysk (oby nie na pasku rozrządu), bo w czasie szybkiej jazdy mam taki falujący szum. Sprawdzę to w sobotę, bo będzie wymagało to trochę pracy. Na pewno nie są to łożyska kół, bo już kiedyś miałem szum. Był jednak trochę inny. I wtedy jedno łożysko szumiało. Jak zdiagnozuję to wszystko to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go sprawdzales? Otwierales puszke? Ja zamówiłem właśnie uzywke mam nadzieję że na piątek będzie i w sobote będzie założone :) dam znać mam nadzieję że problem rozwiąże .

Ja miałem zamiennik i wytrzymał zaledwie 2 miesiące

Edytowane przez majk88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musiałem nic otwierać. Uszkodzenie było mechaniczne. W przelotce powinny być dwa osobne czujniki tej samej wielkości w postaci pasków metalowych (oporowych) umieszczonych równolegle na wspornikach z tworzywa, poprzecznie do przemieszczania się powietrza. Oraz jeszcze jeden osobny czujnik (termistor). U mnie właśnie jedno z równoległych czujników było urwane.Jak to wyglądało zamieszczam na zdjęciu. Nawiasem mówiąc te zdjęcie jest z wystawienia przepływomierza na allegro, tylko jak się temu nie przyglądnąłem w realu, to wcześniej tego przerwania nie zauważyłem.

 

Postanowiłem przybliżyć temat do czego służy przepływomierz. Przepływomierz masowy (bo taki jest stosowany w Megane II), montowany jest w kolektorze dolotowym za filtrem powietrza. Pomiar masy powietrza odbywa się na zasadzie pomiaru natężenia prądu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury drutu, który jest chłodzony przepływającym powietrzem. Drut wykonany jest najczęściej z platyny. Aby utrzymać stałą temperaturę platynowego drucika, układ zwiększa ilość płynącego prądu. Spadek temperatury jest mierzony przez termistor umieszczony obok drutu. Wraz ze wzrostem prądu rośnie zapotrzebowanie na paliwo. Napięcie przepływomierza jest napięciem wyjściowym dla sterownika silnika, który odpowiada również za pracę wtrysku paliwa. Przepływomierz masowy jest bardzo czuły na zabrudzenia, dlatego aby uniknąć jego awarii, należy regularnie zmieniać filtr powietrza. Przy wymianie warto pokusić się też o wyczyszczenie układu, ale nie używajmy w tym celu wody. Najczęściej do awarii dochodzi po około 60 000–100 000 kilometrów. Objawy usterki: silnik traci moc, jego praca staje się nierówna, zdecydowania wzrasta zużycie paliwa. W wielu przypadkach pierwszym objawem jest zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE. W wielkim skrócie – awaria przepływomierza skutkuje dostarczaniem złych danych o ilości powietrza do komputera, a co za tym idzie – zostaje dobrana zła dawka paliwa, co skutkuje nierówną pracą silnika.

post-1915-0-97284800-1445498421_thumb.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem w piątek przepływomierz - sprawny. Wymieniłem tego chińczyka i autko pracuje jak trzeba. Silnik pracuje równo, spalanie na chwilę obecna 7,5L/100km - będzie na pewno niższe bo ten wynik wyliczony został na podstawie jazdy po mieście i autostrada (170km/h na tempomacie). Dzięki za wsparcie Pawel i wopa :) Została mi wymiana poduszek pod silnikiem. Ile ich jest? Ostatnio była wymieniana jakaś koło skrzyni biegów?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!