Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EGR jak szybko naprawić


megana2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadczy tego sympatycznego autka. Przesiadłem się właśnie z Espace i mam problem z EGR. Nie dało się wyjąć części mechanicznej, zbyt zapieczona, kruszy się jak stukam młotkiem i śrubokrętem w wystający trójątny korpus i nie chce się zruszyć. Postanowiłem więć zostawić i zaślepić. Myślę jednak że nie ma to sensu, bo równie dobrze można ten bolec w części mechanicznej obciąć. Tym samym elektrozawór będzie swobodnie działał, ale bez bolca nie będzie odmukał, tak jak byłby zablokowany blachą przez zaślepienie. Mam rację? Nigdzie nikt o tym nie jest napisene, każdy tylko zaślepia. Teraz jeżdzę z odpięta wtyczką, auto rakieta. Turbina pewnie bardziej wisilona, bo dmucha czyste powietrze dodatkowo zamiast spalin, ale denerwuje kontrolka Service.

 

Dodano: 21 gru 2014 - 09:50

Nikt nie odpisuje, wieć chyba mam rację. Pytanie czemu mechanicy ząslepiają, zamiast obciąć bolec, co jest dużo prostrzym sposobem? Zawór i tak pewnie ulegnie uszkodzeniu. może nawet spali się cewka, mając opór w postaci zaślepki.

Edytowane przez megana2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem więć zostawić i zaślepić. Myślę jednak że nie ma to sensu, bo równie dobrze można ten bolec w części mechanicznej obciąć. Tym samym elektrozawór będzie swobodnie działał, ale bez bolca nie będzie odmukał, tak jak byłby zablokowany blachą przez zaślepienie. Mam rację?

No chyba jednak nie..

Skoro piszesz o trójkątnej podstawie to zapewne masz trochę inny EGR gdzie trzpień i grzybek zamykający jest wypychany i wciągany w stronę elementu elektrycznego by się dolot spalin otwarł i zamykał...

Coś takiego:

http://sklep.autoczesci.torun.pl/uklad-wydechowy/420-zawor-egr-renault-megane-ii-19-dci-88056-8200467030.html

I teraz, jeśli ten trzpień przetniesz, to co w takim razie będzie trzymało grzybek zamykający w pozycji zamkniętej??

Nawet wtedy gdy EGR ma być zamknięty, to samo przecięcie trzpienia już spowoduje luz na grzybku.

W takim przypadku spaliny będą zasysane do dolotu nawet wtedy gdy komp stwierdzi, że ochrona środowiska ma mniejsze znaczenie jak potrzeba większej mocy silnika.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie jest taki zawór, lecz głupoty piszecie. Poza tym blaszka od piwa trzpienia nie utrzyma. Ucięty po prostu nie będzie otwierał zaworu tak jak była by między nimi blacha. Na jedno wychodzi, więc nadal twierdzę, że łatwiej obciąć.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego szukał? Piszmy w temacie. Wpadłem na pomysł bo nie trzeba kupować blachy, kosztem zepsucia części elektrycznej i sądzę że to dobry pomysł. Zastanawia mnie tylko czemy nikt inny tego nie wymyśli i dajemy zarabić handlowcom tymi zaślepkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej, nie miałeś w ręku tego zawororu najwidoczniej, bo byś nie pisał głupot. Mowa o silniki 1.9. Może moderator jakieś poprawki w tym poście zrobi, żeby nie wprowadzć w błąd zainteresowanych.

Edytowane przez megana2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie jest taki zawór, lecz głupoty piszecie. Poza tym blaszka od piwa trzpienia nie utrzyma.

Masakra jakaś... taboret tam wstaw, żeby go zablokować. Blaszka zatyka zasilanie spalinami a zawór pozostawia w spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśniając odpowiedź. Blaszka pozostawi zawór faktycznie w spokoju i nie da cięcie się wysunąć. Lepszy uspokojony zawór zablokowany blaszką niż bez tego cięcie :notacrook:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty faktycznie nie rozumiesz... spaliny są doprowadzone do zaworu (z kolektora dolotowego) rurką. Tę rurkę się zatyka. Koniec fizycznego źródła gazu. EGR działa wtedy jak kran bez wody.

Ale faktycznie... Twoje nowatorskie rozwiązanie (znane zresztą na forum) jest lepsze, szybsze, tańsze i w ogóle jest na plusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie miałeś w ręku tego zaworu. Zrozum że podkładkka z blachy pomiędzu częśćią mechaniczną a elektryczną nic nie zaślepia, bo część elektryczna przylega tak samo. Podkładka blokuje jedynie bolec nie pozwalając mu się wysunąć z części elektrycznej i na to samo wyjdzi jak ten bolec obetniesz. Jak nadal nie rozumiesz to wyjmij sobie zawór i przemyśl zamiast pisać głupoty

 

Dodano: 30 gru 2014 - 16:22

Myślę że w silniku 1.9 najlepsze rozwiązanie to odjąć częśc elektryczną i w jej miejsce przykręcić ząślepkę, ale już bez części elektrycznej. Sam elektrozawór puścić luzem, i pozwolić mu normalnie działać jak mu każe sterownik. Blokowanie go zaślepką może go uszkodzić, gdyż siła elektryczn jest spora, ja nie mogłem utrzymać bolca w palcach jak podłączyłem go do prądu. No ale tu musiał by się elektryk wypowiedzić czy blokowanie na siłę elektrowącznika może np go spalić.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!