Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie w garażu


andrzejponec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

co myślicie o ogrzewaniu w garażu? Jest w ogóle potrzebne? Pytam ponieważ przygotowuje się do zamontowania ogrzewania ściennego. Dzięki temu, że mam pompę ciepła, to w sumie nie powinno być żadnych problemów. Co o tym myślicie?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to szybciej autko wyschnie i znacznie cieplej będzie i przyjemniej się wsiadało ;)

Szybciej się nagrzeje silnik :)

Jak cię stać to nie widzę problemu.

Tylko jak będzie poniżej 20 st. na minusie (zależy jak masz ustawione) to pompa załączy grzałki elektryczne i wtedy już tak przyjemnie nie jest z opłatami :)

Pompa ciepła, póki co, mało opłacalna, zwłaszcza, że trzeba wywalić od ręki z 70 tysięcy i póki co za ochronę środowiska nie zwracają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie:

Na tak:

- masz ciepłe auto jak wsiadasz

- wszelkie elektroniki akumulatory nie specjalnie lubią zimno i wilgoć więc jak będziesz grzał to wyschnie

- jeśli garaż masz w bryle domu jego nawet lekkie ogrzewanie korzystniej wpływa na utrzymanie ciepła w całym domu

Na nie:

- zimą gdy masz cała sól i syf z drogi przymrożony do auta to ma on mniejsze właściwości penetrujące i co za tym idzie w punkty widzenia ew korozji jest lepiej (trzeba tylko pamiętać aby otrzepać nawisy śnieżne) chyba że będziesz mocno grzał

- koszty - pamiętaj że brama garażowa nie jest szczelna ciepło przez nią pięknie ucieka. Aby nagrzać do rozsądnej temperatury (jakieś 15-16 stopni żeby syf z auta szybko stopniał) musisz się liczyć ze stratami ciepła

Osobiście jestem zwolennikiem lekkiego ogrzewania garażu (te 15-16 stopni) ale ja niestety mam garaż wolnostojący (na razie bez bramy bo $$$$ nie starczyło na bramę jesieni:D) i nie będzie ogrzewany bo to za drogo by wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu majster co montował mi piec gazowy wyprowadził mały grzejniczek do garażu. Bramę sam ociepliłem styropianem - była później cięższa i musiałem zmienić sprężyny bo się ciężko otwierała. Ogólnie sobie to chwaliłem - temp zawsze była na poziomie 10-13 stopni, a koszty i tak były masakryczne ( do 700zł na 2 miesiące )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogrzewanie w garażu wyłączyłem, pomimo tego, że mam tam kaloryfer, to nawet jak był ciepły, to w garażu było raczej chłodno, a rachunki za gaz były spore.

Są bardzo duże straty ciepła przez bramę garażową. Przy montażu bramy warto poszukać takiej solidnie ocieplonej, ja takiej nie mam.

Poza tym, jak do garażu wjedzie zmarznięte auto, co waży tonę, to żeby podnieść temperaturę takiej masy np o 20C trzeba zużyć naprawdę sporo energii.

Są na to nawet jakieś wzory .

P=m*q*ΔT/t

moc(W)=masa(kg)*ciepło właściwe(J/kg K)*różnica temperatur(K)/czas(s)

 

W Sieci znalazłem też info , że przy ogrzewaniu gazem "z rury" trzeba zużyć 1 m3 gazu aby podgrzać tonę wody o 8C.

Więc jeżeli ciepło właściwe materiałów, z których jest wykonane auto ( około 1 T masy) było by zbliżone do ciepłą właściwego wody , to aby podgrzać to auto np o 16C ( a ostrą zimą różnice mogą być jeszcze większe) potrzebujemy około 2 m3 gazu.

Pomimo, że ostatnio PGNIG troszkę zmienił system naliczania opłat za gaz, co by nie było tak łatwo się zorientować w kosztach, mimo to widzę , że obecnie gaz z rury kosztuje mnie około 2,30 zł/m3.

Przeliczając to na podgrzanie auta w garażu o 16C wychodzi , że każdy wyjazd i powrót auta do garażu kosztować może około 4,6 zł.

Oczywiście wszystkie moje pseudo wyliczenia są bardzo szacunkowe , a przy ogrzewaniu elektrycznym powinno być jeszcze drożej.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam murowany, wolnostojący, ściana na 25 (cegła) obustronnie otynkowany, dach betonowy 10cm nieocieplony, tylko pokryty papą termozgrzewalną.

Brama metalowa nieocieplona, otwierana w jedną stronę, po wcześniejszym otwarciu na nią drzwi wejściowych 1m szerokości. (tak sobie wymyśliłem by było bardziej ergonomicznie i mniej chodzenia przy otwieraniu i zamykaniu)

Niby w rogu stoi piecyk (stary żar) ale już dawno nie był używany bo od czasu malucha, wszystkie auta stoją za blisko piecyka.

Z praktyki wiem, że ogrzewanie nie jest potrzebne. W garażu i tak zawsze jest o kilka stopni cieplej jak na zewnątrz, a przynajmniej zmarznięty pod autem śnieg się tak szybko nie roztapia i nie gryzie podwozia.

Po wyprowadzeniu auta na zewnątrz, czasami używam garażu jako spawalni albo stolarni, w zależności co akurat mam "na tapecie" Wtedy albo wybieram odpowiednia pogodę albo farelka wystarcza by pomieszczenie lekko dogrzać, by się przyjemniej pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!