Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bezpieczeństwo Megane II - odpali czy nie


2kc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,zacznę od konkretu, a dalej wyjaśnię szczegóły.Zauważyłem bardzo ważny temat: http://megane.com.pl/topic/32631-silnik-nie-daje-sie-uruchomic/ ale uważam, że jest to osobna sprawa.

Drodzy użytkownicy Meganek, interesują mnie wszystkie przyczyny i rozwiązania tych problemów, które stwarzają możliwość nieodpalenia (unieruchomienia) meganki II ph1. A teraz szczegóły i wstęp :)

Od 2 lat posiadam megi 2004 1,6 i sprawuje się świetnie. Uważam, że jest to bardzo dobre auto, mega(ne) wygodne i dość oszczędne. Nie denerwują mnie małe awarie. Jeżdżę póki co z niedziałającą szybę elektryczną i nie narzekam (zrobię przy okazji przypływu gotówki). Od 7 miesięcy jednak inaczej postrzegam samochód. Wtedy też przyszła na świat moja córeczka i oczywiście chcę dla niej jak najlepiej, a więc jak najbezpieczniej. Meganka jest pakowna i ma dużo schowków, dużo miejsca z tyłu, a więc jestem zadowolony. Ma 5 gwiazdek NCAP, ESP, 4 poduchy. Słowem jest bezpieczna i jestem zadowolony. Ale ostatnio zaczęła mi robić psikusy - dwa razy nie odpaliła, z tego samego powodu - w końcu wymieniłem rozrusznik, i jest ok. Te dwie sytuacje nieodpalenia auta jednak wiązały się z tym, że jechałem z małym dzieckiem, wtedy ok 6 miesięcznym. Raz było zimno i gdyby nie bliskość rodziny, miałbym problem. Sytuacje te były stresowe. Normalnie, bez dziecka byłoby spokojnie, po prostu załatwiłbym co trzeba i tyle. Tu jednak liczył się czas, zwłaszcza, że było zimno.

Do sedna. Zastanawiam się, co zrobić, aby zapobiec takim sytuacjom. Wiem, że czeka mnie wymiana KZFR. Obawiam się jednak najgorszego - niezadziałania karty. A mam tylko jedną (mój błąd, niedopatrzenie przy kupnie).

Pytanie jest zatem takie, czy jestem w stanie zabezpieczyć auto przed nieodpaleniem, czy lepiej po prostu zmienić auto na powiedzmy, bardziej niezawodne (o ile takie istnieją, w cenie do 15 000 zł). Zastanawiałem się również po prostu nad assistansem, ale nie wiem jak szybko w razie potrzeby firma ubezpieczeniowa załatwi mi auto zastępcze itd.

Mam nadzieję, że temat się przyda, liczę na Wasze podpowiedzi i życzę odpalenia każdej Renówki w całym roku 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dobrze rozumiem, że to było tylko dwa razy i więcej taka sytuacja się nie powtórzyła, z tym odpalaniem? Wymieniłeś rozrusznik i wszystko działa teraz? to ja bym nie zmieniał, może była sytuacja stresowa, ale pamiętaj że nie wiesz co kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za problem dorobić kartę do auta. Są magicy, którzy to robią. Co do poduszek to meganki maja od 4 do 8 poduszek w zależności od wyposażenia. A akumulator też został wymieniony? Teraz pomoc na drodze dodają nawet do OC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwie sytuacje nieodpalenia auta jednak wiązały się z tym, że jechałem z małym dzieckiem, wtedy ok 6 miesięcznym. Raz było zimno i gdyby nie bliskość rodziny, miałbym problem. Sytuacje te były stresowe

Każde inne auto może odwalić taki numer, na to nie ma reguły.

Ba może się to zdarzyć nawet w nowym aucie.

W nowym aucie przy przebiegu 2000 km zostało wymienione uszczelnienie półosi prawej. Oczywiście widziałem niedowierzania na twarzy pana z obsługi ASO.

Przy 10000 km została wymieniona górna poduszka McPersona, niestety poza gwarancją, a po nie całym roku użytkowania urwała się linka od zamka w tylnych drzwiach, auto typu dostawczak, z pełną przegrodą za siedzeniami, z towarem w środku. Wszystko, w tej chwili, w dwuletnim Peugeocie Beeperze.

I co? Mam się go pozbyć i kupić nowy? Kto mi zagwarantuje, że w nówce sztuce nie będę miał podobnych problemów lub jeszcze poważniejszych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele napisałeś o tym nieodpalaniu auta. Ale koledzy mają rację, w każdym samochodzie może to się zdarzyć. Mnie też to dopadło, nagle mi auto nie odpala, i tak przez kilka dni próbowałem i nic. W końcu przy kolejnej próbie depnąłem gazem (nigdy nie naciskam gazu przy uruchamianiu auta), tak zdrowo i ... sukces, auto odpaliło. Niepotrzebny żaden mechanik, żadna laweta, samo przyszło - samo poszło. Podejrzewam, że był to jakiś paproch, zanieczyszczenie, które się przepchnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baciuś, w sumie to faktycznie jedyna sytuacja, dlatego też napisałem pozytywnie o samochodzie. Aston 76, na pewno zgłoszę się w dniach roboczych do speców od kart, przy czym pochwalę się od razu ile kosztował duplikat. P_r_z_e_m_o to prawda, ale są samochody bardziej narażone na niedomagania, a inne mniej. Chodzi mi oto, by zminimalizować te ryzyko. Dowodem na różnorodność usterkowości jest choćby ranking DEKRY lub zdaje się TUV. Meganka, jak i moje poprzednie renault, a miałem ich 3 nigdy mnie nie zawiodły, aż do ostatniego zdarzenia. Nie spodziewałem się awarii rozrusznika. Tak jak mówiłem, na małe usterki nie zwracam uwagi, ale te poważne są już wkurzające.

W moim zapytaniu głównie chodziło mi o to, by przygotować się na najczęściej występujące usterki w Megane II, które mogą spowodować awarię i nieodpalenie auta. Wśród tych niedomagań na pewno wchodzą:

- niedziałająca karta

- może czujnik, który odczytuje kartę?

- jak już zdążyłem się przekonać, rozrucznik

- bendix (?)

- bezpieczniki (?)

Ciekaw jestem, czy coś poza tym, oprócz standardów, wymienionych w linku, który podałem w moim pierwszym poście. Wiadomo, że wyczerpany akumulator może się zdarzyć się w każdym aucie. Przy okazji doszedłem do wniosku, że najbezpieczniej będzie zainwestować w dobre assistance. Jak w każdym ubezpieczeniu, istnieją pewne wyłączenia, dlatego wkrótce przejdę się do swojego doradcy i zagadam co za ile i jakie wyłączenia, co wchodzi w skład produktu. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Na pewno podzielę się swoimi dalszymi informacjami, aby przydały się innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde auto się psuje a większość z nich częściej niż meganka. Na lawetach jeżdżą przedewszystkim auta niemieckie, im droższe tym częściej.

Nie zabezpieczysz się przed awarią ale możesz się zabezpieczyć przed skutkami. Assistane w PZU działa doskonale. Ostatnio kożystałem przed sylwestrem jak mi auto zamarzło i trzeba było otwożyć.

Wróciłem na kawę do marketu na pół godziny czekając na pomoc. Ostatnio też siostrze w garażu padło aku, to nie tylko wywieźli auto do serwisu ale dali jeszcze samochód zastępczy.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to jest godne rozwiązanie. Ciekaw jestem i tu czekam na odpowiedź od swojego doradcy ds ubezpieczeń, czy w ramach assistance ubezpieczalnia płaci za niespodziewaną naprawę, np. wymiana rozrusznika itd i jakie są limitu miesięczna lub roczne.

A długo czekałeś na pomoc?

Wiem, że ubezpieczalnia zwraca za taxi, holowanie auta, daje auto zastępcze. I to jest super, wtedy nie zastanawiasz się nad tym, czy auto jest zawodne czy nie. Wybierasz te które lubisz, sercem a nie rozumem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszą koledzy - kup assistance. Jak Ci auto padnie to dzwonisz i przyjeżdża ratunek. Jako ciekawostkę podam że jakiś czas temu kolega z pracy kupił sobie Zafirę II (nówkę) i po 3 dniach od odbioru wychodzi z domu a tu kapeć w jednym kole. Telefon do assistance i po 10 minutach była pomoc. Mina laweciarza, który przyjechał do samochodu o przebiegu mniejszym niż 100 km bezcenna;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w ramach assistance ubezpieczalnia płaci za niespodziewaną naprawę, np. wymiana rozrusznika itd i jakie są limitu miesięczna lub roczne.

Nie płacą za naprawy awaryjne. Tylko holują do najbliższego ASO w celu naprawy auta. Teściu jak miał stłuczkę, to na lawetę czekał nie całą godzinę z PZU. To samo tata jak mu się koło zablokowało, godzina czekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, naprawy typu wymiana paska ( jeśli tylko taki pasek jest pod ręką) robią na miejscu a ty płacisz za pasek. To samo z kołem czy brakiem paliwa. Co do rozrusznika to przerabiałem ten temat w niemczech Niemczech i PZU chętnie mnie zcholowało z holowało i przenocowało w całkiem godnym hotelu (3 dni) ale za naprawę w ASO 600 euro płaciłem sam. Natomiast można sobie wykupić ubezpieczenie "bez limitów" i wtedy jeśli masz chęć wiozą Ciebie i auto gdziekolwiek chcesz na terenie kraju a poza nim gdziekolwiek chcesz w obrębie 1000 km plus cała polska Polska. We Francji na assistance czeka się godzinę, w niemczech Niemczech też, w polsce Polsce trzeba mieć pecha, żeby nie wyrobili się w 45 min.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!