Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakość paliwa vs. niska cena


zdanek76

Rekomendowane odpowiedzi

Po przywitaniu, postanowiłem zapytać o paliwa, a konkretnie ich jakość. Nurtuje mnie od jakiegoś czasu tajemnica nistkich cen paliw na stacjach nieopodal marketów. Czy nie odbywa się to kosztem ich jakości? Macie jakieś doświadczednia z tym związane? Kusi mnie niższa cena, warto tam lać? Wiem, że jaość ma większe znaczenie w przypadku ON, ale też nie chciałbym, aby auto dostał czkawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem, że paliwo jest brane z tego samego miejsca, natomiast każda firma (shell, orlen, itp.) stosuje swoje dodatki do paliw. Ponoć 95 jest wszędzie 95-cio oktanówką natomiast różnica jest w uszlachetniaczach do paliwa, w tych tańszych stacjach ponoć jest ich mniej, np. bliska, crab.

Nie wiem ile w tym jest prawdy, ale taką opinie słyszałem od znajomego pracującego na stacji paliw znanej firmy (myślę, że to nie jest ważne jaka konkretnie)

Dodatkowo słyszałem opinie że 98 i wyżej nie warto tankować, bo one długo zalegają w zbiorniku i ponoć tracą swoją jakość.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestem na Pojezierskiej i mam pusto w zbiorniku to tankuje na stacji Tesco. Dzisiaj zatankowałem za 4,39zł za litr u mnie, paliwo jest dobre, bo stacja zmieniła właściciela (jakieś 3 miesiące temu, na początku byłem sceptyczny co do jakości ale się przekonałem po kolejkach u nich jak za PRLu. Po drugiej stronie, też jest stacja i tam już kolejek nie ma chociaż cena taka sama, bo wszyscy wiedzą, że tam się trafia kiepskie paliwo). I po świętach tylko ON mieli jak chciałem zatankować do pełna PB. Czyli ruch w interesie mają. I byłem zmuszony zatankować na Orlenie za 4,69 za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

A więc na dwoje babka wrozyla. Albo będzie dobre paliwo, albo nie... To może inaczej. Czy ktoś z kolegów łodzian ma namiary na pewne sprawdzone tanie stacje po wschodniej stronie miasta? Na Pojezierska trochę mi daleko. Przepraszam za pisownię, piszę z telefonu.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie od jakiegoś czasu tajemnica nistkich cen paliw na stacjach nieopodal marketów.

Markety zawsze miały taniej, a że obecnie jest to aż tak widoczne, to nie zasługa nikogo w tym kraju, ani pogorszenie jakości ale spadek cen na giełdzie w Londynie spowodowany gruniową decyzją OPEC, o podtrzymaniu takiego samego wydobycia jak do tej pory, pomimo spadku cen ropy naftowej.

(czasami warto i o polityce / gospodarce coś przeczytać)

W dupsko dostały tym posunięciem kraje Ameryki łacińskiej, Rosja i koncerny amerykańskie, które były bardzo tym faktem zdziwione i zaniepokojone. Rząd USA planuje nawet odblokowanie eksportu ropy, który był wprowadzony w latach 70 ubiegłego wieku.

Wynika z tego, że powinno być jeszcze taniej.

A o jakości i kto gdzie dostarcza paliwa w Polsce, jest już specjalny temat, założony ponad rok temu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdanek76 masz stacje przy markecie na Kolumny, przy markecie na Przybyszewskiego, przy markecie na Widzewskiej.

 

A więc na dwoje babka wrozyla

Moja wypowiedź tyczyła się 2 stacji u mnie w mieście. Dzieli je dokładnie 100-200m i szerokość ulicy. I najważniejsza sprawa to nie paliwo dostarczane do stacji tylko stan zbiorników na paliwo. I nie tankować aut jak na placu stacji stoi cysterna i przetaczają paliwo do zbiorników. Bo wtedy można ładnego syfu z dna zbiornika auta zatankować. Paliwo po napełnieniu zbiorników podziemnych powinno trochę odstać, a tak nie jest niestety. Informacja o syfie w zbiornikach pochodzi od kolegi, który długi czas pracował na stacji paliwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gaz to na Widzewie jadąc Piłsudskiego w stronę Rokicińskiej za stadionem tuż przed wiaduktem kolejowym jest fajna stacja niesieciowa, tam jest chyba warsztat samochodowy też, myjnia, nie pamiętam jak się nazywa, ale gaz mają tani i jeszcze się nie zawiodłem. Zazwyczaj tankuje na stacji marketu Leclerc przy Inflanckiej bo mieszkam praktycznie naprzeciwko to dzisiaj gaz 2.27zł i zawsze jest super. Zawiodłem się za to na Bliskiej, teraz to już Orlen, tam na Brzezińskiej. Zaraz po wyjechaniu ze stacji auto straciło masakrycznie moc, dobrze, że za 30zł tylko zalałem to szybko jakoś wyjechałem. Nie polecam też stacji D&D w Łodzi, można wyrobić kartę że trochę taniej na litrze, ale gaz cienki i walą w gumki bo odjeżdżasz od dystrybutora to leją gaz pozostały w wężu do butli...potem płacisz dodatkowo za zapełnienie tego węża jak tankujesz.

Co do benzynki to z Tesco też jestem zadowolony i Leclerc także. Benzyny jednak nigdy nie tankuje na stacjach krzaczastych, prowadzonych przez "pana Zenka", a już na pewno nie będąc gdzieś w trasie. Trochę nie ufam temu. Dobre paliwko mieli na tych Nestea samoobsługowych, teraz jedna z nich nazywa się eMila, czy jakoś tak, tuż obok szpitala Barlickiego, i tam jak na razie też było wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed świętami tankowałem na lukoil na Strykowskiej przy Wojska Polskiego, skusiła mnie cena lpg, niestety zrobiłem o 50 km mniej na całej butli, normalnie robię 250-270 km a na lukoil tylko 200.

 

W sylwestra zatankowałem lpg do pełna na Lotos róg włókniarzy i limanowskiego i powiem wam, że nie mogłem odjechać na gazie z tej stacji, musiałem przełączyć na benzynę. Teraz się męczę z całą butlą. I wcale nie było tak tanio. Muszę to chyba gdzieś zgłosić ale nie wiem gdzie. Może macie jakieś pomysły?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ja tankuję tylko na stacji przy-marketowej. Raz, bo jest najbliżej, dwa, bo najtaniej w Krakowie :) Na jakość paliwa nie narzekam, słyszałem nawet, że to oryginalne paliwo orlenowskie. Nie ukrywam też, że tankując kiedyś na firmowej (choć zupełnie średnio renomowanej) stacji skończyło się na wymianie pompy paliwa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku paliw jest jak z każdym innym produktem, niższa cena praktycznie zawsze oznacza niższą jakość i nie próbujcie sobie wmowić, że jest inaczej, ktoś zawsze na tym zarabia, kosztem naszym aut oczywiście, bo na dluższą metę na pewno to im nie służy.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez maroony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!