Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

6 biegowa skrzynia biegów-pic na wodę?


KrzysztofNE

Rekomendowane odpowiedzi

No

Okazało by się, że silnik na takim biegu w ogóle nie jest w stanie się rozpędzać

Tyle że do rozpędzania miałbyś piąty bieg , szósty nie miałby służyć do rozpędzania powyżej 200 a do urzymania prędkości na poziomie autostradowym przy w miarę niskich obrotach. Źle myślę?

Każdy/większość z kierowców wie kiedy auto się męczy i trzeba redukować.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie (co najmniej) Inżynierze: zamiast obrażać kolegów i wytykać nam nieznajomość mechaniki(sam też specjalnie nie błysnąłeś) napisz coś konstruktywnego. Może rozwiniesz myśl, że skrzynia 6 jest bardziej ekonomiczna ze względu na większa ilość przełożeń. Nie znam i nie potrafię wyprowadzić wzorów na opór aerodynamiczny i moment obrotowy, ale użytkownikowi samochodu nie jest to do niczego potrzebne. Doszliśmy wcześniej do porozumienia, że na ostatnich biegach skrzyni 5 -cio i 6- biegowych biegów przy obrotach 3000 Renault jedzie około 110km/h. Każdy zinterpretuje to po swojemu. Dla mnie sprawa jest prosta: skrzynia 6 w Renault jest zrobiona poprzez podzielenie starej skrzyni 5 biegowej na 6 części, a 6 bieg nowej skrzyni odpowiada dokładnie biegowi 5 w starej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia sześciobiegowa w naszych autach to nie pic na wodę, zawiera dokładnie sześć przełożeń :)

Nie wszyscy do końca rozumiemy ideę skrzyni sześciobiegowej. Nigdzie nie jest przyjęte ani napisane, że skrzynia sześciobiegowa zawiera dokładnie takie przełożenia jak skrzynia pięciobiegowa plus jedno jeszcze większe przełożenie, czyli bieg szósty.

Dokładnie jak mój kolega z pracy, oglądając moje auto mówi do mnie:"o szóstkę to pewnie wrzucasz spokojnie przy 130 km/h" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest rozumowanie na zasadzie jak kiedyś dołożyli 5 bieg w skrzyniach to rzeczywiście był to "nadbieg" do jazdy autostradą do obniżenia spalania na trasie. Obecnie skrzynie 6 biegów też służą do obniżenia spalania ale nie tylko na autostradzie ale i w mieście. Swoją drogą słyszałem kiedyś że w niektórych autach z mocnym dieslem biegi 4,5,6 już są nadbiegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to chwyt marketingowy tylko droga ku lepszemu ;-) Masz więcej przełożeń = możesz lepiej dobrać bieg do obciążenia. Auto jest ekonomiczniejsze i przynajmniej w teorii szybciej przyspiesza

Problem w tym, że ta zasada nie dotyczy chyba megane 1,6 16v 110km....auto nie przyśpiesza, całkowity brak elastyczności, pojęcie ekonomia nie istnieje (9l/100km w trasie przy spokojnej jeździe) a w dodatku krótsze biegi....

 

Dodano: 19 sty 2015 - 15:15

Kolejną chyba najbardziej odczuwalną różnicą byłby mniejszy hałas no i zużycie paliwa (na zimówkach, klima, 2 dorosłe osoby, 2 dzieci, trochę bagaży i spalanie bieżące na autostradzie - tempomat 140 - ok 8,5 - 9 l/100 )

Ja robiłem test ... 140km/h na odcinku 30km - spalanie na poziomie 12l-13l/100km no i ten hałas....Dodam, że auto sprawne, opony seryjne, brak obciążenia (brak pasażerów i ładunku), równa nawierzchnia. Spalanie na poziomie 9l to mam przy spokojnej jeździe do 100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd Wy takie spalania bierzecie.

- Ja swoim przejechałem przez całe Niemcy z włączoną klimą z prędkością 120-160 i wyszło mi średnie spalanie 7.5 na niemieckim paliwie (nie e10 tylko normalna PB95).

- na trasie Szczecin Trójmiasto jadąc ciut szybciej niż ograniczenia (100 na 90) wykręciłem 6.5 w ponad 30 stopniowym upale. I też miałem kilka korków po drodze.

- zimowa jazda na południe Polski spokojnie można się w 7.8 zamknąć. (max +10-15 to co ograniczenie)

 

Myślę że to dużo zależy od stylu jazdy i od jakości paliwa. Ja raczej tankuję na Shellu (zwykłą 95 - chyba to się FuelSave nazywa) i nie narzekam. Zgodzę się jedynie co do hałasu. Na autoradzie mógłby być trochę mniejszy

Edytowane przez lukwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ta zasada nie dotyczy chyba megane 1,6 16v 110km....auto nie przyśpiesza, całkowity brak elastyczności, pojęcie ekonomia nie istnieje (9l/100km w trasie przy spokojnej jeździe) a w dodatku krótsze biegi....

 

Dodano: 19 sty 2015 - 15:15

 

Ja robiłem test ... 140km/h na odcinku 30km - spalanie na poziomie 12l-13l/100km no i ten hałas....Dodam, że auto sprawne, opony seryjne, brak obciążenia (brak pasażerów i ładunku), równa nawierzchnia. Spalanie na poziomie 9l to mam przy spokojnej jeździe do 100km/h

Nie chcę Cię martwić ale z Twoim autem masz coś nie tak.

9 do 10 l/100 km ten silnik zużywa w mieście, przy normalnej jeździe, bez nacisków na oszczędzanie. Normalnie miejska jazda, z postojami w korkach.

W trasie auto pali 6,5 do 8 L/100 km przy prędkościach 70-150 km/h. Nie kładę żadnego nacisku na oszczędność, klimatyzacja załączona cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie spalania, mam ten luksus, że Meganki używam tylko do tras, do jazdy po mieście mam drugi mniejszy samochód.

 

Średnie spalanie przez ostatni rok? 7,0 / 100 km - przejechane 12000 km.

Średnia z dojazdu do Salzburga w Austrii (prędkości 120-130 km/h) - 7,2 /100

Warszawa-Chorzów-Warszawa - 6,6/100

Warszawa-Kraków-Warszawa - 6,5/100

Warszawa-Zgorzelec-Warszawa - 6,8/100

Warszawa-Łódź-Warszawa -7,2/100

 

Jeżdżę dość przepisowo, prędkość maksymalna na autostradzie to 130 km/h, biegi zmieniam później niż każe asystent (w okolicach 3000), ale zawsze staram się jechać jak najdłużej na najwyższym biegu i przewidywać sytuację na drodze. Co nie zmienia mojej opinii, że 6 powinna miec mniejsze obroty, przy prędkościach autostradowych mogłyby być niższe o jakieś 300, wtedy byłbym w pełni zadowolony ;)

Edytowane przez altair4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić ale z Twoim autem masz coś nie tak.

9 do 10 l/100 km ten silnik zużywa w mieście, przy normalnej jeździe, bez nacisków na oszczędzanie. Normalnie miejska jazda, z postojami w korkach.

W trasie auto pali 6,5 do 8 L/100 km przy prędkościach 70-150 km/h. Nie kładę żadnego nacisku na oszczędność, klimatyzacja załączona cały czas.

Wydaje się, że auto jest sprawne. Serwisowane, filtry, świece, olej itp wszystko regularnie wymieniane. Brak błędów na komputerze. Charakterystyka pracy silnika prawidłowa. Chyba, że komputer spalania chwilowego oszukuje...test robiłem jadąc 30km z tą samą prędkością po autostradzie analizując wahania średniego spalania, które praktycznie wskazywało te same wartości (bierzemy pod uwagę wpływ czynników zewnętrznych takich jak np. wiatr). Przy tak długim dystansie zakładam, że prawdopodobieństwo błędu jest małe. Dodam, że mieszkam pod Poznaniem więc raczej nie jeżdżę po mieście. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7,5l / 100km (wg. wskazań komputera). jeżdżę na gazie więc mając spalanie w granicy 10 - 11 l przy spokojnej jeździe i wyliczając zużycie gazu względem prawidłowego stosunku spalania gazu a paliwa przyjmując 15-20% to rzeczywiste zużycie pokrywałoby się ze wskazaniem komputera. Chyba, że jazda na gazie ma wpływ na wskazania średniego spalania wyświetlanego na komputerze...Dodam, że instalacja jest montowana przy zakupie auta na bazie podzespołów Elpigaz. Najniższe spalanie gazu jakie udało mi się osiągnąć to 10l/100km (odejmując więc tj. na ok 33l zrobilem 330km). Ale powracając do tematu...jeździłem wieloma samochodami...i skrzynia 6 biegowa w MIII 1,6 16v 110km to tragedia!!! Wcześniej miałem MII 1,5DCi 106km i złego słowa nie powiem...ale w MIII...a najgorszy ten hałas...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania komputera będą te same na gazie i na benzynie - w obu przypadkach mniej lub bardziej nietrafione.

U mnie przy jeździe na gazie komputer zaniża o mniej więcej 1,5l na 100km. 10-11 l przy spokojnej jezdzie ??? zrób coś z tą instalacją bo ja w 2.0 silniku mam o 1.5-2 l mniejsze. Może jak Ci to ustawią dobrze to i elastyczność auta wróci ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odnośnie spalania to mogę w 100 procentach potwierdzić,że jakość paliwa odgrywa bardzo dużą role.Z racji tego,że tankuję cały czas benzynę w Niemczech mogę powiedzieć,że jak przyjeżdżam do Polski i leję benzynę w Polsce auto od razu pali około 0,7 litra więcej,ale jest tańsza.Także coś za coś. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy skrzyni biegów a wy tu głównie o spalaniu i jakości paliwa zaczynacie pisać.

Oczywiście skrzynia ma wpływ na ilość spalanego paliwa ale to już wiadomo nie od dziś i też już tu napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania komputera będą te same na gazie i na benzynie - w obu przypadkach mniej lub bardziej nietrafione.

U mnie przy jeździe na gazie komputer zaniża o mniej więcej 1,5l na 100km. 10-11 l przy spokojnej jezdzie ??? zrób coś z tą instalacją bo ja w 2.0 silniku mam o 1.5-2 l mniejsze. Może jak Ci to ustawią dobrze to i elastyczność auta wróci ;-)

Zwróć uwagę na moment obrotowy...silnik 1,6 110km przy tym momencie nie daje rady z autem....do tego niedopracowana skrzynia...spokojna jazda może być pojęciem względnym....może moja spokojna jazda ma wpływ na większe spalanie...ale fakty są takie...tankowanie gazu na full to ok 33 litry a przejeżdżam w zaokrągleniu 330km więc 10/100 jak nic;p

W silniku 2.0 masz większy moment, większą moc i lżejsze auto....czysta fizyka...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!