Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w płynie chłodniczym


szczepan0783

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie.

 

Na wstępie chciałem zaznaczyć że jestem osobą nową na forum, jak równieź jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową.

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc: od niedawna jestem posiadaczek renault megane II z 2005 roku z silikiem 1,6 16v. Jakiś czas temu mój mechanik zauważył olej w płynie chłodniczym podejrzewając że została uszkodzona uszczelka pod głowicą. Aby nie generować większych kosztów przepłukał mi układ chłodzenia. Niestety ta czynność nie pomogła gdyż w dalszym ciągu zbiera mi się olej w płynie chłodniczym. Z tego co zdąrzyłem przeczytać może to być również obudowa termostatu i z tym też wiąże się moje pytanie - czy w samochodzie który użytkuję również może być taka przyczyna. Jakie mogą być jeszcze przyczyny??

Czy uszkodzenie uszczelki pod głowicą daje jeszcze jakieś inne objawy aniżeli olej w płynie?? Na jakie koszta muszę być przygotowany itd itp

Prosze o pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w samochodzie który użytkuję również może być taka przyczyna.

Tak

Jakie mogą być jeszcze przyczyny??

np, zużyte/stare uszczelnienie (uszczelka)

Czy uszkodzenie uszczelki pod głowicą daje jeszcze jakieś inne objawy aniżeli olej w płynie??

Tak; brak mocy, dymienie z rury wydechowej, znaczny ubytek płynu chłodzącego, "wzrost" poziomu oleju itd.

Na jakie koszta muszę być przygotowany itd itp

W Twoim silniku za części będzie max. 1000 PLN, o robociźnie się nie wypowiadam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie.

Dziękuję bardzo za informację. Mam jeszcze pytanie: czyli jeżeli nie mam pozostałych objawów to raczej można wykluczyć uszczelkę pod głowicą?? moc jest, dymienia brak, jedynie muszę sprawdzić poziom oleju i płynu chłodniczego.

Z podobnym pytaniem zwróciłem się do kilku autoryzowanych serwisów Renault, gdzie w większości przypadków otrzymywałem informację, że teoretycznie jest to uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica czy też blok silnika i że większości przypadków nie obejdzie się bez rozbiórki silnika. Jeden z serwisów zaproponował zrobienie testu komputerowego, sprawdzenie "CO" w płynie chłodniczym i ciśnienia w układzie chłodzenia i że dopiero później można myśleć o rozbiórce silnika.

czy te czynności coś powiedzą, czy można jakoś wykluczyć uszczelkę (pęknięcie głowicy itd itp) bez rozbierania silnika??

Za odpowiedź serdeczne dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rób uszczelkę pod głowicą,bo jak czytam te Twoje opinie od mechaników aby nie generować kosztów wymienimy płyn i zobaczymy to ja rozumiem,że zrobił to za darmo i wlał też swój płyn tak ? A tak poważnie znajdź konkretnego mechanika i niech robi,głowicę oddać do sprawdzenia i planowania złożyć i cieszyć się z jazdy.

Edytowane przez sgrzegorz86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tak przeglądam całe forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem z wyciekiem oleju na rozrząd. Zastanawiam się dlaczego olej dostaje się do układu chłodzenia gdzie po nagrzaniu wytwarza się ciśnienie i płyn powinien dostawać się do oleju a nie olej do płynu. W zbiorniku widać palmy oleju ale płyny trzymają swój poziom. Czy ten termostat trzeba wymieniać czy można uszczelnić? Uszczelkę pod głowicą wykluczam ponieważ nie dymi na biało ani nie czuć spalin w płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mnie pomogło samo uszczelnienie termostatu. Wcześniej samochód zabierał znaczną ilość oleju a teraz póki co mam spokój. Kosztuje to parę przysłowiowych groszy a napewno nie zaszkodzi a może to też być przyczyna Twoich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo jeden mechanik zasilikonował uszczelnienie o czym niestety pierwotnie nie wiedziałem i nie zdało to egzaminu - dalej brało dużo oleju. Drugi mechanik przy wymianie chłodnicy w okresie letnim wymienił mi uszczelkę i od tamtej pory na chwile obecną jest wszystko ok. Grunt to trafić na dobrego mechanika, który zna się na swojej robocie i powie wszystko co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzegorzmeg2 napisał:

Zastanawiam się dlaczego olej dostaje się do układu chłodzenia gdzie po nagrzaniu wytwarza się ciśnienie i płyn powinien dostawać się do oleju a nie olej do płynu.

Poczytaj, jakie ciśnienia są w układzie olejowym a jakie chłodzącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Poczytaj, jakie ciśnienia są w układzie olejowym a jakie chłodzącym.

Racja ok 1 woda do 3,5 olej. \

23 minuty temu, szczepan0783 napisał:

Początkowo jeden mechanik zasilikonował uszczelnienie o czym niestety pierwotnie nie wiedziałem i nie zdało to egzaminu - dalej brało dużo oleju. Drugi mechanik przy wymianie chłodnicy w okresie letnim wymienił mi uszczelkę i od tamtej pory na chwile obecną jest wszystko ok. Grunt to trafić na dobrego mechanika, który zna się na swojej robocie i powie wszystko co i jak

Znalazłem uszczelkę za ok 45 zł gumowa do plastikowego termostatu. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem.

Po zdjęciu obudowy termostatu uszczelka była jak z kamienia. Dodatkowo pojawiły się wżery w plastiku aż do samej uszczelki, dość duże bo na jednej ze ścianek brakowało około 1-1,5cm plastiku. Wszystko zdarzyło się zeszłej zimy, myśląc że to od temperatury wymieniłem tylko uszczelkę. Niestety w lato spotkała mnie niemiła niespodzianka po mocnym rozgrzaniu układu chłodzenia... Okazało się że w miejscu gdzie brakowało plastiku uszczelka się "podwinęła" i przy większym obciążeniu układu, lało się niemal strumieniem. Polecam obejrzeć obudowę czy nie ma wżerów.
P.S. po wymianie obudowy bezwzględnie trzeba wymienić olej! Gdy auto jest zgaszone a płyn ciągle rozgrzany, powoli zaczyna przesączać się do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...