Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Potencjometr pedału gazu - jak wymienić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu mam problem z moją Megane II mianowicie auto bardzo powolnie rusza z miejsca i ciągnie się tak aż do około 2 tysięcy obrotów do czasu aż nie załączy się turbina. Jakieś 2 miesiące temu została wymieniona turbina. Tydzień temu wyczyściłem EGR który był strasznie zabrudzony i wczoraj podłączyłem auto pod komputer programem DDT2000 i pojawił mi się błąd właśnie potencjometra pedału gazu. Mam więc pytanie co proponujecię wymienić potencjometr? Jeżeli tak to czy ktoś może mniej więcej opisać jak to wykonać czy wymiana wymaga jakiś dużych umiejętności. Moje auto to Megane II 2004r 1.9 dCI. Z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nie ma takiego pojęcia "aż nie załączy się turbina". turbo pracuje CAŁY CZAS.

2) wymiana potencjometru - dajesz nura w pedały, wypinasz wtyczkę, wkręcasz 3 nakrętki i wyjmujesz potencjometr. montaż "nowego" w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odświeżę temat, często pojawia się błąd "check injection" przy wysokich obrotach (około 3tyś) na 4 biegu. Dodam, że jak steruje gazem z tempomatu auto dużo lepiej przyspiesza, a z pedału gazu wydaje się jakby było zamulone. Czy możliwe jest, że potencjometr jest uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mary221 napisał:

Dodam, że jak steruje gazem z tempomatu auto dużo lepiej przyspiesza

To jest normalne. W obecnym i swoich poprzednich autach miałem to samo. Co do błędu przy wysokich obrotach to tylko podłączenie komputera z grubsza określi przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu wyskakuje mi błąd DF054 - zawór sterujący doładowaniem turbo na poziomie minimum. Robiłem już wszystko, czyszczenie kiery turbiny, egr zaślepiony, wymieniałem zwór sterujący doładowaniem turbo, wymieniałem map sensor, ostatnio też wymieniłem zaworek wtrysku bo 3 mi przelewała. Pozostał mi potencjometr, ale to chyba nie ten trop :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!