Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE - wskaźnik poziomu - kontrolka rezerwy


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Megance w momencie jak zapala się rezerwa to komputer pokazuje "Range - 80 km" a po przejechaniu jakichś dwóch, trzech kilometrów pokazuje mi się "Range --/-" i nie wiem ile jeszcze mogę przejechać. Czy komuś też zasięg się kasuje po włączeniu rezerwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak mi się zaświeciła rezerwa to wlałem "jedynie" 46 litrów. chociaż w instrukcji napisali, że mam pojemność zbiornika ok 60 l.

Zrobiłem zatem test ilości paliwa w zbiorniku. Przed tankowaniem w trybie serwisowym pokazał mi już przy rezerwie, że jest 7litrów w baku. Na stacji (4km od domu) wlałem 46 litrów i więcej nie chciało się wlać. Wlazłem w tryb serwisowy i pokazał ------- 60 litrów

 

Hm no nijak mi to wychodzi 7 +46 = 53 a nie 60 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uech!! :-?

Mojemu ojcu kiedyś się chciało wykalibrować wskaźnik paliwa.

Opróżnił całkowicie bak i wlewał do niego benzynę po jednym litrze, znacząc jednocześnie kreski na wskaźniku. :-P .

Możesz zrobić tak samo.

Nie bardzo wierzę w te różne komputery itp, one też oszukują, wszystko zależy od algorytmu jaki ma założony. Więc nie bardzo w to wierzę.

Zawsze możesz kupić kilka litrów do kanistra i wyjechać rezerwę do końca, będziesz miał pewność ile mniej więcej możesz jeszcze przejechać.

Po za tym o ile się nie mylę to niektóre samochody w ogóle nie mają lampki rezerwy, jak kreska dochodzi do zera trzeba zjechać na stację.

Sam zrobiłem eksperyment ile paliwa wchodzi jak wskazówka pokazuje kolejne kreski i nijak to się ma do tego co pokazuje.

Przykładowo; mam 60 l zbiornik. Teoretycznie jak wskazówka pokazuje 3/4 baku to powinno wejść 15 l mnie wchodzi 10!

W poprzednim aucie miałem tak, że przy pełnym baku wskazówka ustawiała się trochę ponad ostatnią kreskę i "trzymała" się tak przez następne 100 km, potem dopiero zaczynała jechać w dół, ale już przy 1/2 baku się zgadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam kupilem nie dawno swoja meganke wiedz jej nie znam za dobrze ale co mnie w niej uderzylo nie ma rezerwy tzn ja nie mam rezerwy wskazowka chodzi jak sie nalerzy pokazuje maly stan paliwa i wogtole a rezerwa sie nie zapala mimo ze wskazowka lerzy praktycznie juz na R podejrzewal bym w takiej wysuacji kontrolke od rezerwy ale ta swieci po przekreceniu kluczyka swieci przez chwile i po chwili gasnie wiedz plywak dobry bo wskazowka sie rusza kontrolka tez a rezerwy nie ma :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dokladnie rezerwa ma 6 l wg ksiazki,sam sprawdzalem.U mnie jak tylko zapali sie kontrolka rezerwy,zazwyczaj tankuje i wchodzi mi 50l.Moze jakbym troche dluzej pojezdzil z palaca sie kontrolka to zatankowalbym i wiecej,ale nie chce ryzykowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobny problem kontrolka mi sie nie zapala wyjeździłem paliwo do końca a tu nic nie zapaliła się jak można to spradzić czy nie walnoł czujnik. kontrolka zapala się przy przkręceniu kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W mojej Megance w momencie jak zapala się rezerwa to komputer pokazuje "Range - 80 km" a po przejechaniu jakichś dwóch, trzech kilometrów pokazuje mi się "Range --/-" i nie wiem ile jeszcze mogę przejechać. Czy komuś też zasięg się kasuje po włączeniu rezerwy?

 

U mnie jest ten sam objaw.

Od dealera Renault uzyskałem następujące wyjaśnienie (nie wiem, czy prawdziwe):

 

"Komputer pokładowy przelicza zasięg samochodu do momentu zapalenia się rezerwy plus kilka kilometrów nie dokonuje obliczen na rezerwie należy przyjąć, że przejedzie ok. 50 kilometrów (bezpiecznie) ustawione jest to w ten sposób żeby silnik nie zasysał koncówki paliwa w której mogą być zanieczyszczenia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawione jest to w ten sposób żeby silnik nie zasysał koncówki paliwa w której mogą być zanieczyszczenia."

pierdu, pierdu :mrgreen: bo Pb w baku wcale się nie miesza i pompa tego nie zaciąga :lol:

Po przejściu na trym "Range ----" przełącz sobie na któryś z liczników i spokojnie odlicz te 80km.

Kwestia jeżdzenia do konca baku to juz inna kwestia. Jak nie musisz to po co tak robić.

W MII jest IMHO mega-dokładny komputer :lol: nas nie oszukał przez 100kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierdu, pierdu :mrgreen: bo Pb w baku wcale się nie miesza i pompa tego nie zaciąga :lol:

Po przejściu na trym "Range ----" przełącz sobie na któryś z liczników i spokojnie odlicz te 80km.

 

No to taki trochę workaround, a mi chodziło o to, czy to nie jest usterka. Bo w innych samochodach (np. Vectra C) "Zasięg" pokazuje wartość także po zapaleniu się rezerwy. Więc jeżeli w Megane nie jest to usterka, to jest to nielogiczne działanie, bo zasięg jest dla mnie najbardziej istotny wtedy, gdy go już nie za wiele zostało.

 

Kwestia jeżdzenia do konca baku to juz inna kwestia. Jak nie musisz to po co tak robić.

W MII jest IMHO mega-dokładny komputer :lol: nas nie oszukał przez 100kkm.

 

Mój komputer w MII nie jest mega-dokładny. Na średnim zużyciu paliwa oszukuje ok. 0,5 litra za mało, co zweryfikowałem kilka razy metodą tankowania do pełna podzielone przez liczbę przejechanych kilometrów (no chyba że i ten licznik mija się z prawdą). Zresztą w używanej przeze mnie Vectrze C, komputer jest tak samo mało dokładny. Zasięg pokazuje wprawdzie do końca, ale na zasięgu "0" można przejechać jeszcze ze 100 kilometrów, bo w zbiorniku jest jeszcze ok. 6 litrów ON. Chyba że z kolei zbiornik nie ma deklarowanej pojemności 60 litrów :-(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięg pokazuje wprawdzie do końca, ale na zasięgu "0" można przejechać jeszcze ze 100 kilometrów

czyli taka sama zasada :mrgreen: jak wszedzie w autach z kompem pokazującymi zasięg.

Tutaj nie chodzi o smieci tylko o zatrzymanie z powodu braku paliwa. Pewnie dlatego w MII tak strasznie "wyje" na rezerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!