Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skacząca wskazówka temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Kilka tygodni temu gdy żona wróciła z pracy usłyszałem, że załączył się wentylator na chłodnicy. Temperatura na wskaźnikach była normalna.

Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę do Radomia i po przejechaniu ok. 140km w trakcie wyprzedzania (prędkość ok. 110km/h i ok.3200obr/min) usłyszałem piknięcie, zapalił się napis STOP, a wskazówka temperatury była na ostatniej kresce. Od razu odpuściłem gaz, żeby się zatrzymać, samochód zaczął zwalniać, między czasie maksymalnie zwiększyłem nawiew i temperaturę w kabinie. Nie zdążyłem się zatrzymać, a wskazówka wróciła na prawidłową pozycję.

Ostatnie 30km przejechałem z prędkością ok. 80-90km/h. Gdy przyspieszałem wskazówka wędrowała na czerwone pole, gdy zwalniałem wracała na prawidłową kreskę, jednak nie spadała poniżej.

Silnik rozgrzewa się prawidłowo, dopóki temperatura nie przekracza 90* woda kręci się tylko po małym obiegu, gdy temperatura podchodzi pod właściwą kreskę ciepłe robią się węże przy chłodnicy, czyli termostat otwiera się i działa też duży obieg.

Czy termostat (mimo tego że otwiera się) może otwierać się zbyt mało i wtedy będzie powodował taki objaw? Czy problemem może być czujnik temperatury? Niedokręcona masa (kilka dni temu samochód zaczął kopać przy wysiadaniu)?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy termostat (mimo tego że otwiera się) może otwierać się zbyt mało i wtedy będzie powodował taki objaw?

I na tą opcję bym stawiał, że termostat z jakich powodów ma problemy z pełnym otwarciem. Ale wcześniej sprawdziłbym chłodnicę pod kątem swobodnego przepływu powietrza przez nią, czy nie jest zaklejona owadami lub błotem. To że wentylator się załącza to nie ma się co przejmować, taka jego rola, ale jak wzrasta przy tym temperatura, to już nie można nad tym przechodzić obojętnie.

I jeszcze jedna uwaga, ale nie sprawdzona przeze mnie w praktyce, bo nie było takiej okazji. Niepełnemu otwarciu termostatu po załączeniu się wentylatora spowodowanego wzrostem temperatury powinna towarzyszyć wyraźna różnica temperatury między zasilanie i powrotem na chłodnicy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie muszę kupić termostat. Mam silnik 1.6 16V oznaczony z oznaczeniem BM0C. Wszelkie wyszukiwarki części pokazują 'tradycyjne' termostaty i jakieś plastikowe z wtyczkami jako pasujące. Jaki będzie odpowiedni do mojego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie nie odpowiem, bo jeszcze tam nie zaglądałem - nie było takiej potrzeby. Ja bym najpierw sprawdził, czy go coś nie blokuje, może nie trzeba go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc, właśnie zamawiam termostat, dam znać czy po wymianie problem ustąpi.

Z racji, że koszt tego termostatu nie jest duży to nie chce mi się demontować starego tylko w celu sprawdzenia.

 

Dodano: 26 lut 2015 - 11:31

Ok, termostat wymieniony, stary miał poprzecinane i spuchnięte uszczelk.

Po wymianie odpaliłem silnik do otwarcia termostatu i po chwili wskazówka znowu jak przed wymianą skoczyła do 4-5 kresk. Gdy zmniejszam obroty spada, gdy zwiększam podnosi się.

Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym nie widać płynu. Czy to moze być kolejnym powodem skakania wskazowki?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto najpierw uzupełnić płyn chłodniczy do właściwego poziomu.

A uszczelka pod głowicą silnika cała?

Auto widzę ma już trochę przebiegu, może warto wypłukać układ chłodzenia silnika.

Zakładam oczywiście, że już sprawdziłeś chłodnicę pod kątem przepływu powietrza?

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w tej chwili mam dolane 1,6 litra świeżego płynu chłodniczego, być może jeszcze układ wciągnie. Teraz węże za termostatem są dużo bardziej gorące, co tylko potwierdza braki płynu. Na tą chwilę wskazówka uspokoiła się i trzyma się jednej, właściwej kreski.

Tutaj jeszcze zdjęcie jak wyglądał stary termostat i jego uszczelki:

thumb_hosting_zdjec_1425057932__01.jpgthumb_hosting_zdjec_1425057967__02.jpgthumb_hosting_zdjec_1425057984__03.jpg

 

Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to stwierdzić mogę tylko na podstawie spodu korka oleju, brak jest kawowej mazi (którą widziałem w moim dawnym CLIO I). Oleju nie przybywa, przed dolaniem płyny chłodniczego 2/3 wysokości na bagnecie, po dolaniu 1 litra płynu, poziom oleju jest ten sam. Sprawdzę jeszcze za kilka dni.

Zauważyłem jeszcze spoconą plastikową osłonę silnika (pod termostatem tylko bliżej ściany grodziowej) przebiegają tam 2 węże, ale na macanie ręką to mokre nie były.

Istnieje możliwość, że chłodnica ma jakiś niewielki wyciek, którego nie widać bo odparowuje? Którędy jeszcze może uciekać płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Lelupi ma rację. W megance spotkałem się z sytuacją kiedy wyciekł płyn chłodzący, niestety wysoka temperatura silnika nie była wskazywana bo płyn nie miał styku z elementem podającym (czujnikiem temp. - termistorem) wskazania na miernik. Silnik może się zatrzeć a wskazania są ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!