Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diody LED? NIE, dziękuję!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym podzielić się niemiłymi doświadczeniami z tak reklamowanymi i chwalonymi diodami LED, które w moim przekonaniu są zwykłym chłamem. Zamówiłem na Allegro postojówki W5W oraz żarówki rurkowe C5W do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Te ostatnie "chodziły" miesiąc i się spaliły. Pytałem w sklepie z częściami i gość potwierdził, że klienci nie są z nich zadowoleni (szkoda, że nie zapytałem wcześniej...), a światło z postojówek jest tak słabe, że widać je dopiero z odległości kilkunastu metrów, w przeciwieństwie do zwykłych żarówek. Jednym słowem - szkoda kasy i nerwów. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z tym, że rurkowe z LED się palą.

 

Kupiłem końcem grudnia 7 sztuk takich żarówek, z 9 diodami LED - 5 zamontowałem we wnętrzu, a 2 w oświetleniu tablicy rozdzielczej. W tym momencie mamy prawie połowę marca, więc za jakieś 2 tygodnie miną 3 miesiące od kiedy te żarówki kupiłem, a są nadal sprawne. Także - może na jakiś feler trafiłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bo dioda, a dioda to tez roznica... Na Allegro najczesciej sprzedaja chinski chlam. Ja tez kiedys kupilem postojowki marki"unga bunga" i padla jedna po tygodniu. Pozniej zas kupilem jakies lepsze -kosztowaly chyba 3 razy tyle i palily ....i palily. Wiec od jakosci to tez zalezy.Zreszta jak ze wszystkim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, u mnie diody od świateł postojowych (zamiennik W5W) wytrzymały nie całe dwa miesiące. Dziwny zbieg okoliczności, bo padły obydwie po wizycie w ASO (sprawdzanie geometrii + kasowanie błędów). Jak odbierałem samochód, to już nie działały. Na początku myślałem, że to bezpieczniki, lub styki, jednak wszystko okazało się sprawne, oprócz tak zachwalanych LEDów.

 

Może ktoś z Was miał taki przypadek - Możliwe, żeby padły od razu obydwie diody?

Jak je kupowałem, to sprzedawca twierdził, że to są te lepsze... Chyba nie miał racji :-? ...

post-14403-1235764141_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MII przerabiałem wszystkie diodowe zarówki i wszystkie się palą bez ukladu stabilizujacego i świecą do kitu. Jedyne rozsądne jakie się nie spaliły a mam je od roku bez stosowanego układu stabilizującego to postojówki na diodach SMD, kat świecenia 180' a nie jak chińskie ledy punktowo.

 

T10_HP.jpg&w=100&h=87

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla diody kluczowym parametrem jest prąd. Normalne białe diody wymagają max prąd 20mA. Żeby jednak świeciły jaśniej (dużo jaśniej) podkręca się je wymuszając prąd rzędu 30mA, ale cierpni na tym żywotność diody. Jeśli prąd diody (a dokladniej uklad ograniczający prąd diody jest dobrany poprawnie) i dioda pracuje w okolicy swojego prądu to trwałość wynosi 100 000 godzin (niech będzie że tylko 1000) to i tak duuuużo. Prawda taka że należy dobór diód powierzyć dobremu elektronikowi chyba że sami się na tym znamy.

 

Są też diody zawierające w jednej strukturze niejako 2 diody, a nawet 4 - oczywiście takie świecą jaśniej (wtedy prąd okolo 80mA). Innym zagadnieniem jest wąska wiązka światła jaką dają diody. Albo więc spiłowujemy odpowiednio koniec diody (mam na myśli diody 3 i 5mm) albo inaczej rozpraszamy jej światło. Jeśli dioda jest miniaturowa (może nawet montaż powierzchniowy) nie trzeba się przejmować kierunkowością światła ale należy ich włożyć odpowiednio dużo stosująć połączenia szeregowo-równoległe.

 

Nie wspominam o Power LEDach w których popatrzenie gołym okiem powoduje chwilowe olśnienie i utrate wzroku :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już nie raz pisałem na forum - wystarczy do obliczeń wziąć odpowiednie dane :!:

Nie 12 V a 15 V oraz tak jak wyżej napisano z prądem i wtedy będzie OK

Niestety prawie wszystkie rezystory jakie są dobierane, są liczone na 12V i dlatego przepalają się diodki, gdyż dostają zbyt duży prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam wszędzie diody:

tablica z tyłu

oświetlenie kabiny przód i tył

oświetlenie drzwi

postojowe

i mam je ponad rok, kupiłem nie za 2zł na allegro (import chiny) tylko droższe i nic się nie dzieje, nie palą się nie robią zakłócenia itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Naczytałem się o tych ledach, ale mimo wszystko chciałbym sobie je zamontować.

No i tutaj moje pytanie....

-czy takie będą w porządku??

http://moto.allegro.pl/item678432290_zarow...czna_mocna.html

W opisie aukcji pisze, że napięcie od 12 v do 14.4 v...

Więc teoretycznie wszystko powinno być w porządku...

Co o tym sądzicie??? Czy ktoś z Was już stosował diody od tego sprzedawcy???

Swoją drogą śmiesznie te golfy tam na zdjęciach wyglądają w opisie aukcji...

Pozdrawiam.

FujiMario

 

[ Dodano: 2009-07-04, 11:49 ]

więc ja Panowie??

co Wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!